Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako li VAS drugi opisuju?

    Iako biste možda sve pare ovog sveta dali da saznate kako bi vas, ali iskreno, opisali ljudi koji vas znaju, možda to nije ni potrebno. Svako manje-više zna kakav utisak ostavlja na druge, kako se nosi sa problemima, kako rešava konflikte, koliko je široke ruke kada deli komplimente, da li uvek sebe stavlja na prvo mesto i da li je, recimo, mrgud. Kao što vi opisujete druge, tako i oni vas (često u vašem odsustvu). Ako načujete da vas opisuju kao cinika, ’kontrolora’, kao nekog ko ne prašta, nije dobro, po rečima Jeffa Hadena. I sam preduzetnik, pisac i savetnik Haden ističe da postoji lista opisa koji nisu poželjni ako želite da vodite kvalitetan život i da radite sa ljudima koji će vas poštovati i želeti bilo kakvu saradnju.

    Cinik je otrovan, kaže Haden. Cinik u suštini ne veruje da na svetu postoji dobro. Ne veruje da ljudi mogu biti bolji, uspešniji i ne veruju u nove ideje. Cink se izbegava, a za razliku od njega skeptik je dobrodošao jer uvek proverava podatke, voli da se uveri u činjenice, analizira i meri. Od velike je pomoći da velike ideje postanu još veće.

    ’Control freak’ ili neumorni kontrolor često nije ni svestan da je takav. Ali, zato to drugi mnogo dobro znaju. Iako ste možda vođa u timu, ne mora da znači da upravo vi znate najbolje nešto da uradite, ne znači da ste jedini sposobni da donosite odluke i ne morate biti začin u svakoj supi. Veliki lideri mogućnost kontrole ne vide kao nagradu. Oni su ljudi od pomoći.

    Biti perfekcionista nije isto što i biti ’potpun’, kaže Haden. Perfekcionista će dati sve od sebe da stavi tačku na ’i’ ili da do detalja ispoštuje protokol (verovatno da se ne bi obrukao) i isti mu je cilj kao i onome ko je ’potpun’ – i jedan i drugi žele da se stvari urade do kraja i dobro. Samo, razlika je u motivaciji – perfekcionista radi jer je ON odlučio da će se tako raditi, a onaj drugi želi da se radi jer je tako odlučeno na nivou kompanije (ili bilo koje druge grupe, pa čak i porodice). Ako ste načuli da vas smatraju perfekcionistom, nije za pohvalu (iako vi možda mislite da jeste).

    Ako kažu da ste ’sami sebi na prvom mestu’, nije dobro ako radite u timu ili želite veliki krug prijatelja. Uspešne kompanije, uspešni lideri, ljudi sa mnogo prijatelja i poznanika nikada nisu na prvo mesto stavili svoje potrebe, već potrebe klijenata ili prijatelja. Ovakav opis je za Hadena ’poljubac smrti’ u poslu. Radite na tome da steknete ugled ’sluge’ i imaćete dobar posao i mnogo ljudi oko sebe.

    Ako imate crtu kritičara, sačuvajte je za sebe i samo za sebe. Ne kritikujte druge, već ih podržite i pomozite im. Ostavite osude sa strane. Ne znači da ste slabi ili bez stava ako ne kritikujete tuđ rad, pa čak iako je svaka vaša kritika na mestu (već ste imali slično iskustvo). Drugima pomozite da budu bolji, a kritikom se bavite kada stanite pred ogledalo.

    ’Osoba koja je prema vama fina, ali nije i prema konobaru, nije fina osoba’. Nije pohvalno da se odnosite prema ljudima u zavisnosti od njihovog položaja (što viši i uticajniji položaj, to ste ljubazniji i finiji; inače se čuvajte ljudi čiji sistem vrednosti zavisi od položaja, zvanja, situacije). Ako načujete da vas ovako opisuju, istog trenutka morate početi sa pripremama za promene.

    Nadmeni, uobraženi, gordi, razmetljivi, naduveni – ako vas ovako opisuju, niste na listi poželjnih. Možda ste sjajni, odlični u svom poslu, nezamenljivi. Svaka čast. Ali zadržite to za sebe i pustite da to što radite govori u vaše ime.

    Kažu: „On (ona) ne prašta!“. Naravno da od svakog očekujete najbolje i besprekornost, ali svako greši i to morate razumeti. Visoki standardi su za pohvalu, ali znajte da ste i vi sposobni da napravite grešku. Zato, očekujte najbolje, nagradite najbolje i praštajte greške.

    Haden kaže da nije pohvalno ukoliko vas opisuju kao ’saosećajne’, tačnije ako o vama misle da ste rame za plakanje. Morate biti više od toga. Naravno da treba da se saosećate sa ljudima sa kojima radite, ali treba da ponudite i pomoć. Nije dovoljno da razumete kako se neko oseća, morate to isto i osetiti. To je već empatija i to je osobina za svaku pohvalu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE