Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Potencijal `Balkanskog diva` jači od jednog Lidla

    Vodeće kompanija u našem regionu, poput MK grupe, Agrokora, Atlantik grupe, Nektara i Podravke zainteresovane su za saradnju koja bi mogla da dovede do njihovog spajanja u jednu moćnu regionalnu kompaniju.

    Takav "balkanski div" imao bi prihode od oko šest milijardi evra i tako premašio poslovanje jednog Lidla ili Carrefoura koji su u centralnoj Evropi, prema podacima Deloitte liste najboljih kompanija u ovom delu Evrope, u 2012. ostvarili prihod od 4,95, odnosno 3,12 milijardi evra.

    Ideja da se stvori velika kompanija pod nazivom AMANP, što su početna slova Agrokora, MK grupe, Atlantik grupe, Nektara i Podravke potekla je od vlasnika MK grupe Miodraga Kostića koji je upozorio da "ako se na vreme ne opametimo, bićemo samo gledaoci u velikoj evropskoj utakmici".

    Kostić, čija kompanija raspolaže s više desetina hektara oranica u Vojvodini i Ukrajini, mesnom industrijom Karneks i poslovima u turizmu, predložio je stvaranje velike zajedničke kompanije, koja bi imala jednu upravu i prihod koji bi se brojio milijardama evra.

    Inače, takva kompanija bi proizvodila najpoznatije brendove s područja bivše Jugoslavije, od "vegete", preko "kokte" i "karneksa", pa do "smokija", "cedevite", "fruktala"…

    Pozdravljamo inicijative koje idu u smeru udruživanja kompanija u regionu, to je jedini ispravni put razvoja tih kompanija radi njihove konkurentnosti, izjavila je za Novosti Anja Linić, direktor Ureda za odnose s javnošću Agrokora.

    I hrvatska Atlantik grupa podržava ovakvu inicijativu. Atlantik grupa je uvek otvorena za razgovor o svakoj inicijativi, i kad je reč o rastu i razvoju poslovanja ne delimo kompanije po geografskim oznakama, nego kroz poslovnu logiku i obostrani interes, kažu u toj kompaniji.

    Činjenica je da su kompanije na ovim prostorima, koliko god značajne i velike u regionalnim okvirima, još male na velikim, trećim tržištima. Za veći uspeh na tim tržištima moraće da pronađu uspešnu formulu zajedničkog nastupa.

    Kako navodi broker Nenad Gujaničić, malo je kompanija među pomenutim čije se akcije kotiraju na berzama, navodeći da one koje se kotiraju, a reč je o Podravki i Atlantik grupi, imaju veoma malu količinu akcija u slobodnom prometu.

    Ukoliko ovaj nastup na inostranim tržištima bude kvalitetan i konzistentan u smislu da može ostvariti plus za kompanije, svakako će uticati na poboljšanje rezultata, samim tim i vrednosti kompanija.

    Osnovni motiv udruživanja kompanija u regionu, poput MK grupe sa Podravkom ili drugim preduzećima jeste ostvarenje ekonomije obima u proizvodnji i plasmanu proizvoda, ocenio je profesor Ekonomskog fakulteta Milojko Arsić.

    U budućnosti, ako bi se to povezivanje pretvorilo i u vlasničko, olakšalo bi njihov pristup svetskom tržištu kapitala, mogli bi da se zadužuju po nižim kamatnim stopama, da se kotiraju na svetskim berzama, kaže Arsić i ističe da bi u tome države regiona trebalo to i da podstiču.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE