Želje zaposlenih i neočekivana lista: Plata nije u prvih deset
Nasuprot popularnom verovanju da je dobra plata recept za lojalnog radnika, Geoffrey James, autor knjige Business Without the Bullsh*t, kaže da, ukoliko želite produktivnog radnika, on mora da ima šefa koga poštuje, siguran posao na koji je ponosan, na kome se ceni trud, a ne poltronizam i još mnogo toga što se novcem ne može kupiti.
Posle stotinu obavljenih razgovora, James ističe sledeća zapažanja o tome šta zaposleni žele da im posao pruži (primetićete da novac nije na listi prvih 10):
Da budu ponosni na svoj posao
Na pitanje šta rade i čime se bave u životu, zaposleni žele da se pohvale svojim dostignućima, ne da se stide ili izvinjavanju. Žele makar na trenutak da impresioniraju sagovornika iako se možda radi o poslu koji je sam po sebi dosta težak i nezahvalan.
Fer tretman za sve
Iako život sam po sebi često ne bude fer, niko ne želi šefa koji će u svakodnevicu uneti dodatne nepravde. Kao što i u školi đaci ne podnose favorizovanje od strane nastavnika, tako ni na poslu zaposleni ne vole pristrasnost. Oni očekuju da pohvale i privilegije dobiju oni koji se trude i donose rezultate firmi, a ne oni koji povlađuju šefu.
Da poštuju direktora
Isto koliko žele da im šef ukaže poštovanje, zaposleni imaju snažnu potrebu da osećaju isto poštovanje prema nadređenom. Oni jednostavno žele da veruju da je njihov šef lider, dostojan njihove lojalnosti i truda.
Da je njihova reč važna
Zaposleni prosto ne podnose kad šef nema vremena ili ne želi da čuje neki njihov predlog. Niko ne očekuje da šef sve sugestije prihvata, ali ukoliko ne nalazi za shodno da ih bar čuje, šalje poruku da ga baš i ne zanima.
Žele privatni život
Zaposleni postaju nervozni pri pomisli da ih posao drži predaleko od njihovog privatnog života.
Žele savet, ne da budu nadgledani
Zaposleni žele pomoć šefa u dve situacije – kada je sami traže i kada toliko loše plivaju u novom zadatku da se i plaše da pitaju za savet. Međutim, ono što zaposleni nikako ne žele jeste šefa koji konstantno prati i kontroliše šta rade.
Da zabušanti dobiju otkaz
Većina je rekla da smatra da je u redu da nadređeni otpusti zabušante. Ako to ne radi, ostavlja utisak slabića, neznalice ili nekoga ko je nalik tim istim zabušantima.
Da im ne bude mnogo stresno
Zaposleni ne vole kada imaju previše obaveza, a nedovoljno vremena. Šefovi moraju pažljivo da planiraju, predviđaju probleme i postavljati realne ciljeve.
Malo sigurnosti
Nijedan zaposleni ne očekuje doživotno zaposlenje, međutim teško je fokusirati se na radne zadatke kada stalno brinete o produženju ugovora ili otkazima koju su najavljeni. Zaposleni žele da znaju da ne gube vreme kada daju sve od sebe na poslu.
Da pobede konkurenciju
Nikada ne potcenjujte moć timskog rada, posebno kada timski rad znači pobedu i 'brisanje' konkurencije. Zaposleni ne žele da budu samo timski igrači, oni žele da igraju u pobedničkom timu.
A zašto novac nije na listi želja?
Zato što se na platu uglavnom žale u sledećem kontekstu – „Ne plaćaju me dovoljno da bih trpeo/la ovakve gluposti“. Geoffrey James ističe da će zaposleni, ukoliko im je ovih deset želja ispunjeno, biti lojalni i vredni, čak iako su daleko manje plaćeni nego što bi bili na drugom mestu.