Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Da li je za poslovni uspeh dovoljna samo ideja?

    Jedan od specijalnih gostiju konferencije Kvantni skok koju organizuje Privredna komora Srbije je Uri Adoni, partner u vodećoj  izraelskoj venture capital firmi, Jerusalem Venture Partners (JVP) koja je posvećena pokretanju tehnoloških kompanija.

    Od osnivanja, 1993. prikupili su više od 900 miliona dolara i spadaju među 10 vodećih svetksih venture capital fondova. Investiraju u izraelske  kompanije i tehnologije u oblasti digitalnih medija, cyber security i storage-a.

    Uri Adoni bio je na brojnim seniorskim pozicijama u multionacionalnim kompanijama poput Microsofta, a između ostalog, bio je i CEO MSN-a za Izrael. U intervjuu za BIZLife Adoni govori o tome šta je potrebno za poslovni uspeh, o internetu i potencijalima novih medija.

    Da li je za poslovni uspeh danas u svetu dovoljno samo imati ideju za biznis?

    Ne, naravno. Mislim da postoji mnogo dobrih ideja, ali od vrlo malog broja tih ideja nastanu dobre kompanije. Morate imati jak tim sa kojim radite, kompetitivnu prednost, snažan i razvijen tržišni plan, dobar sistem distribucije, dobro osmišljen i usmeren marketing… Sve ovo vam je neophodno kako bi od dobre ideje nastala dobra kompanija.

    Koliko kompanije kao što je JVP mogu da pomognu novim kompanijama?

    U poslednjih dvadeset godina podržali smo više od 95 kompanija. Imali smo više od 25 “izlaza”, tj. ili su kompanije prodate, ili su bile javne na ASDAQ berzi.

    Koliko kompanija kojima se pomogne stvarno stane 'na svoje noge' i koliki je "procenat uspešnosti" JVP-a? 

    Mi zapravo vrlo blisko sarađujemo sa kompanijama. Ne samo što ulažemo u njih, već smo praktično uvek deo upravnog odbora preduzeća, vrlo aktivno učestvujemo u svemu što rade. Nedavno nas je kompanija “Preqin”, koja se bavi istraživanjima, uvrstila u top deset listu joint venture kompanija na svetu, po konzistentnosti poslovanja.

    Zašto se JVP opredelio baš za tehnološke kompanije?

    To je ono što radimo kao venture capital, ulažemo u visoku tehnologiju. U Izraelu postoji dosta talenata, dobre infrastrukture za kreiranje start up preduzeća. Izrael je na drugom mestu, odmah iza SAD, po broju start up kompanija, a prvi po broju start up-a po glavi stanovnika i ulaganju po glavi stanovnika u start up-e. Postoje mehanizmi za ulaganje, mnogo multinacionalnih kompanija, podrška vlade… Izrael je odlično mesto za ulaganje u tehnologiju, mesto gde nastaju vodeće tehnologije sveta.

    Poznato je da imate dosta iskustva u oblasti internet i digitalnih medija, koliko ste upoznati sa digitalnim medijima u Srbiji i koliko je njegov potencijal na prostoru Balkana?

    Nažalost, ne znam dovoljno da bih imao formirano mišljenje o potencijalu digitalnih medija na Balkanu, ali verujem da su digitalni mediji svakako budućnost medija na Balkanu, kao bilo gde drugde u svetu.

    Oglašivači u Srbiji i dalje više 'veruju' klasičnim medijima, štampi i televiziji, dok je internet i dalje u zapećku. Šta treba da se uradi kako bi se ovo promenilo?

    Prelazak na internet je promena koja se dešava svuda u svetu. Kada oglašivači u Srbiji shvate da novi mediji dozvoljavaju veću merljivost i targetiranje, kad osete  te nove mogućnosti i isprobaju ih, siguran sam da će budžete preusmeriti na nove medije.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE