Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Air Serbia od 2015. profitabilna kompanija

    Vlada Srbije donela je zaključak da se odobri pokretanje nabavke na lizing 10 aviona za Air Serbia, u skladu sa ugovorom i sporazumom koji je potpisan 1. avgusta sa Etihadom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata i da se za prvih pet aviona plati prva rata depozita od 750.000 dolara, izjavio je odlazeći ministar saobraćaja Milutin Mrkonjić.

    "Za realizaciju tog zadataka zaduženo je Ministarstvo saobraćaja", rekao je Mrkonjić, dodajući da je reč o nabavci Erbasovih aviona. Ministarstvo se zadužuje da koordinira i prati realizaciju tih aktivnosti.

    Predsednik Etihada james Hogan je prilikom potpisivanja sporazuma o strateškom partnerstvu Jata i Etihada najavio najpre obezbeđivanje 10 novih aviona Airbus A319, ali i plan da i oni u narednih 24-36 meseci budu zamenjeni još modernijim avionima Boing 737.

    Nacionalna avio kompanija Ujedinjenih arapskih emirata "Etihad ervejz" i Vlada Srbije uložiće maksimalno po 100 miliona dolara u novu srpsku aviokompaniju Air Serbia, objavljeno je nakon potpisivanja sporazuma Jat ervejza i Etihada, koji će imati 49 odsto udela u srpskoj aviokompaniji.

    Kompletno novo rukovodstvo Air Serbie trebalo bi da bude formirano do prvog septembra, nakon čega će potpuno preuzeti upravu nad novom nacionalnom avio-kompanijom. Ceo proces preuzimanja kontrole nad firmom novi menadžment će završiti najkasnije do prvog oktobra.

    Kako je predviđeno sporazumom, menadžment će postaviti Etihad, a ne ovdašnji političari, čime će se obezbediti potpuna profesionalnost u vođenju kompanije. Plan je da se naredna godina završi ’pozitivnom nulom’, a da već od 2015. godine Air Serbia bude profitabilna kompanija.

    Zaposleni kažu da o reorganizaciji još niko nije zvanično sa njima razgovarao, ali da to očekuju narednih dana.

    – Do početka septembra znaće se koji su im kadrovi potrebni i definisana nova organizacija kompanije, a o konkretnom socijalnom programu sa nama još niko razgovarao. Novi generalni direktor je već u firmi, ali još nije formirao celokupan tim – kažu zaposleni za list Politika.

    – Mislimo da će se taj problem mnogo lakše srediti sa Air Serbia, odnosno Etihadom kao suvlasnikom, nego ranije sa Jatom i Vladom Srbije. Tim pre što je Etihad velika Airbusova mušterija, pa do 2016. godine planiraju kupovinu 16 aviona. Prema sadašnjim informacijama, reč je o osam modela Airbus 319 i osam modela Airbus 320 – navodi sagovornik Politike.

    Deo buduće strategije Etihada jeste formiranje više manjih fleksibilnih kompanija, udruženih u globalne alijanse, poručio je James Hogan, prvi čovek kompanije, na skupu avioprevoznika u Sidneju. Jedna od tih odluka je i formiranje Air Serbia na Balkanu.

     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE