Spremni za let
Jat Airways neće bankrotirati, niti se kompanija gasi, već samo menja ime u Air Srbija, kaže za Novosti Siniša Mali, savetnik prvog potpredsednika Vlade Srbije, koji je operativno vodio pregovore sa Etihadom, budućim suvlasnikom Jat-a.
To znači da će srpski avioprevoznik nastaviti da koristi sve slotove, koje ima na međunarodnim aerodromima.
Odmah po potpisivanju sporazuma o strateškom partnerstvu, koje je zakazano za četvrtak, Etihad preuzima upravljanje kompanijom, a generalni direktor biće definitivno Dane Kondić, poreklom Srbin, rođen u Australiji, trenutno zaposlen u Etihadu.
Prema strateškom planu, u naredne tri godine Srbija i Etihad uložiće u zajedničku aviokompaniju po 100 miliona dolara.
Pročitajte i >>> Iz Jata odlazi 300 do 500 zaposlenih
Prva dva Erbasova aviona, koji se uzimaju na lizing i za nekoliko nedelja ulaze u saobraćaj nosiće novi brend – Air Srbija, a dok letilice ne stignu biće završena kompletna papirologija oko promene naziva kompanije. U početku će erbasove voziti posade Etihada dok se naši piloti ne obuče za novi tip letilice.
Još osam erbasova na lizing sleteće do kraja godine. Država preuzima dugovanja Jat-a, a njena obaveza je još i socijalni program.
Za višak zaposlenih iz budžeta će biti izdvojeno 300 evra po godini radnog staža. Koliko će radnika morati da napusti kompaniju, kako kaže Siniša Mali, u ovom trenutku još nije poznato.
Naime, projektni timovi Etihada i Jat-a prvo treba da definišu novu organizacionu strukturu i tek nakon toga znaće se prekobrojni. Ono što je sigurno, viška među pilotima nema, čak će biti manjka, jer je dogovoreno otvaranje još 14 linija. Viška će biti u administraciji, ali kako ističe Mali, niko neće biti ostavljen na ulici.