Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kupovna moć u januaru smanjena

    Kupovna moć merena odnosom prosečne neto zarade i prosečne, odnosno minimalne potrošačke korpe, u januaru je manja u odnosu na prošli mesec zbog značajno smanjene prosečne neto zarade, pokazuje analiza Ministarstva spoljne i unutrašnje trgovine.

    Za pokriće prosečne potrošačke korpe od 64.449 dinara bilo je potrebno 1,64 prosečnih zarada od 39.197 dinara, a za pokriće minimalne, koja je iznosila 33.884 dinara, bilo je dovoljno 0,86 prosečne zarade.

    Prosečna korpa bila je veća nego u decembru za 1,08 odsto ili 687 dinara, a minimalna a 0,81 odsto ili 275 dinara. U odnosu na januar 2012. godine, prosečna potrošačka korpa veća je za 15,19 odsto, a minimalna za 13,97 odsto.

    Potrošačke cene su u januaru, u odnosu na decembar, u proseku povećane za 0,6 odsto, a u odnosu na iti mesec lane za 12,8 odsto. U odnosu na prethodni mesec, najveći rast cena imale su  komunikacije 3,5 odsto, zdravstvo 2,8, hrana i bezalkoholna pića 1,4, nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana 0,7 i alkoholna pića i duvan 0,4odsto.  Pad cena zabeležen je kod rekreacije i kulture za 3,5 odsto, odeća i ubuće  1,3 i transporta za jedan odsto.

    Kupovnu moć iznad proseka Republike imali su Beograd, Pančevo, Užice i Kragujevac. U svim gradovima koji se statistički prate, prosečna mesečna neto zarada je pokrila minimalnu potrošačku korpu, sem u Sremskoj Mitrovici, Leskovcu i Valjevu, a nije bila dovoljna za pokriće prosečne.

    Statistika je u januaru najveću neto zaradu registrovala u oblasti  skladištenja i pratećih aktivnostima u saobraćaju 100.455 dinara, vazdušnom saobraćaju 78.071 i eksploataciji sirove nafte i prirodnog gasa 73.546 dinara.

    Najniža neto zarada je zabeležena u proizvodnji odevnih predmeta 17.947 dinara, računarskom programiranju i konsultatskim delatnostima 19.267 i proizvodnji drveta i proizvoda od drveta, osim nameštaja 20.592 dinara.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE