Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Krstović: Usredsrediti se na region

    Firme iz Srbije u uslovima krize treba da se usredsrede na region Zone slobodne trgovine u Centralnoj Evropi, a sa druge strane treba da ostave energiju za Evropsku uniju (EU) za neka bolja vremena, kaže potpredsednica Delta Holdinga Jelena Krstović.

    Kriza koja postoji u EU širi svoj negativan uticaj na Srbiju i čitavu regiju, u svim privrednim granama, pa i proizvodnji hrane, rekla je potpredsednica Krstović, dodajući da je šansa za nas region, jer u EU „već imaju dovoljno svojih problema kojima se bave“.

    „Fokus srpskih kompanija treba da bude u regionu CEFTE na povećanju produktivnosti i što boljoj ponudi, lokalno na podizanju potrošnje što sutra generiše bolju proizvodnju koja će biti konkurentna u izvozu“, istakla je ona.

    Prema učešću u ukupnom izvozu Srbije, tržište CEFTA je drugo po značaju, posle tržišta EU. Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku sa početka septembra, Srbija je u prvih sedam meseci 2012. ostvarila suficit u razmeni sa zemljama CEFTA od 745,5 miliona dolara, što je pretežno rezultat izvoza poljoprivrednih proizvoda.

    Izvoz Srbije, za posmatrani period, iznosio je 1,62 milijarde dolara, a uvoz je bio 871,8 miliona, što znači da je pokrivenost uvoza izvozom iznosila 185,5 odsto.

    Region CEFTA je jedno od retkih tržišta sa kojima Srbija ima stalni suficit u razmeni, odnosno na koje više izvozi nego što uvozi. Tokom prethodne godine takođe je ostvaren suficit u razmeni sa zemljama CEFTA i to u iznosu od 1,5 milijardi dolara, što je uglavnom bio rezultat izvoza poljoprivrednih proizvoda.

    Po Krstovićevoj, najveća izvozna šansa Srbije su voće i povrće, s obzirom na povoljnu klimu i kvalitet zemljišta. 

    „Ono što nam je potrebno je kupovina znanja u inostranstvu i primena najnovijih tehnologija u proizvodnji, jer samo takve proizvode evropsko i ostala tržišta žele da kupuju“, ocenila je potpredsednica Delta Holdinga.

    Sa druge strane, potrebno je napraviti regulatorni okvir za subvencije u Srbiji koje će „stimulisati takvu, izvoznu proizvodnju, a ne baviti se nekim socijalnim pitanjima i davanjima“, dodala je Krstović i podvukla da treba ujediniti i velike i male proizvođače u jedinstvenom putu izlaska ka novim tržištima.

    Krstović je na kraju kazala da je Delta Holding, i pored krize, na putu ostvarenja plana za 2012, u 2013. predviđa blagi rast, napominjući da je još uvek u toku izrada konkretnih planova. Fokus će biti na dobroj ponudi hrane i velikim ulaganjima u nekretnine, najavila je Krstović, podsećajući da je ta kompanija u Beogradu počela renoviranje hotela „Kontinental“ i očekuje da krene u izgradnju šoping mola na Autokomandi, dva najveća projekta u narednom periodu.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE