Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

Genom aktivniji nego što se mislilo

Naučnici su objavili najdetaljniju analizu o ljudskom genomu. Oni su otkrili da je veći deo našeg genetskog koda aktivniji nego što se ranije mislilo.

Istraživači se nadaju da će njihova otkrića dovesti do boljeg razumevanja širokog spektra bolesti, kao i njihovog boljeg lečenja.

Više od 400 naučnika iz 32 laboratorije Velike Britanije, SAD, Španije, Singapura i Japana učestvovalo je u ovoj studiji.

Otkrića su objavljena u tri žurnala „Nature“, „Genome Biology“ i „Genome Research“.

Projekat „Enciklopedija DNK elemenata“ (Encode) pokrenut je 2003. sa ciljem da se otkriju svi funkcionalni elementi u okviru ljudskog genoma. U okviru njega analizirano je tri milijarde parova genetskog koda koji čini našu DNK.

Otkriveno je da čak 80 odsto genoma ima aktivnu ulogu u našim životima.

Geni su mali delovi DNK (dezoksiribonukleinske kiseline) koji sadrže „uputstva“ koje hemikalije – proteine – treba da proizvode. Encode tim analizirao je najveći deo genoma koji se ponekad naziva „otpadom DNK“ zato što je delovalo da nema nikakve funkcije.

Dr Evan Birni iz Evropskog bioinformatičkog instituta u Kembridžu koji je predvodio istraživanje kaže da će taj termin od sad verovatno biti odbačen

„Jasno je da je ‘otpad DNK’ zapravo mnogo aktivniji nego što se ranije mislilo“, kaže on.

Naučnici su takođe otkrili četiri miliona „prekidača“ gena. Ti delovi DNK kontrolišu kada se geni aktiviraju ili deaktiviraju u ćelijama. Oni kažu da su „prekidači“ obično nalaze daleko od gena koji kontrolišu.

Naučnici kažu da će verovatno proći mnogo godina pre nego što pacijenti uvide stvarnu korist od ovog projekta. Međutim, jedan od članova Encode tima dr Jan Danham kaže da će podaci biti od značaja za svaku oblast istraživanja bolesti.

„Encode nam daje niz vrednih tragova za praćenje ključnih mehanizama tela i bolesti. To se može iskoristiti za stvaranje potpuno novih lekova ili izmenu postojećih“, kaže on.

What's your reaction?

developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE