Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Privatne firme će naplaćivati putarine

    Zbog besparice i lošeg stanja puteva predložen je model održavanja puteva primenom javno-privatnog partnerstva.
     
    Sa ovim su saglasni i ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić i Javno preduzeće „Putevi Srbije”. To je pokazala i Studija za primenu javno-privatnog partnerstva u finansiranju projekata putne infrastrukture, koju je na inicijativu resornog ministarstva izradilo JP „Putevi Srbije”.
     
    Studijom je predviđeno davanje koncesije i za izgradnju saobraćajnica i za njihovo održavanje. 

    Mogućnost eksploatacije i održavanja puteva definisana je u dva pravca: prva opcija podrazumeva ustupanje naplate putarine i održavanje sistema za naplatu naknade za korišćenje autoputeva privatnom partneru na period od deset do 15 godina, uz njegovu obavezu da preuzme osoblje JP „Putevi Srbije” koje je zaposleno u Odeljenju za naplatu putarine i modernizuje sistem naplate. 

    Naknada privatnom partneru mogla bi biti u fiksnom mesečnom iznosu ili promenljiva, s bonusima i delom prihoda od naplate u zavisnosti od njene efektivnosti. 

    Postoji mogućnost i pune koncesije, kada bi koncesionar isplaćivao koncesionu naknandu „Putevima” u zamenu za eksploataciju autoputa. 

    Druga opcija bi, osim upravljanja naplatom putarine, uključivala i održavanje predmetne deonice autoputa i koncesionar bi isplaćivao koncesionu naknadu koja bi mogla biti korišćena kao zamena za prihod od putarine. Međutim, pri tome je neophodno definisati sveobuhvatne standarde i kriterijume održavanja kojih bi koncesionar morao da se pridržava tokom ugovorenog perioda. 

    Moguću potencijalnu grupu projekata čine ugovori za redovno održavanje delova putne mreže zasnovanih na nivou usluge, za šta već postoje pozitivna iskustva stečena kroz pilot-projekte u Mačvanskom i Kolubarskom regionu. 

    Da bi se ovi ugovori mogli primenjivati na našoj putnoj mreži, neophodno je da se definiše stanje predmetnih deonica, da se obuči osoblje koje bi bilo deo tih ugovora, kako iz JP „Putevi Srbije, tako i potencijalnih partnera, te da se definišu odgovarajući sveobuhvatni standardi održavanja, koji obuhvataju sve elemente puta, kao i kriterijumi za pojedine njegove karakteristike.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE