Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Deca sve gojaznija zbog reklama

    Povišeni holesterol i masnoće u krvi nisu problem samo odraslih, već sve češće muče i najmlađe. Skoro svako peto dete, školskog uzrasta u Beogradu, u kategoriji je umereno gojaznih ili gojaznih. Dr Svetlana Mladenović Janković, načelnica u Centru za promociju zdravlja, Gradskog zavoda za javno zdravlje, upozorava da između 20 i 40 odsto ovih mališana ima prekomernu težinu i u adolescenciji, a najveći broj njih i u odraslom dobu.
     
    – Gojaznost je oboljenje, ali i faktor rizika za pojavu drugih poremećaja zdravlja, pre svega povišenog krvnog pritiska, holesterola u krvi i šećerne bolesti – objašnjava doktorka. – Najveći „neprijatelj“ su slatkiši i slatka bezalkoholna pića, a svakodnevno ih konzumira svako treće dete. Visoko energetska hrana se promoviše putem medija, otvaranjem prodavnica brze hrane, a to ima veliki uticaj na ponašanje, jer sugeriše deci da izaberu ove nezdrave proizvode.
     
    Ne iznenađuje podatak da pojedini proizvođači godišnje ulažu stotine miliona dolara u reklame i da se trude da poruke budu što dostupnije deci, a često se nude i pokloni.
     
    – Zbog problema sa viškom kilograma najviše nam se obraćaju mame i tate čiji mališani imaju od devet do 12 godina – kaže Živka Vlajković, nutricionista za decu. – Glavni krivci su grickalice, pekare i sokovi. Uz malo truda školarci mogu da smršaju i poprave zdravstveno stanje za dva ili tri meseca.
     
    Ona kaže da količinu hrane koju će dete pojesti treba uskladiti sa njegovim dnevnim obavezama. Za „lak dan“, koji podrazumeva kratko zadržavanje u školi preporučuje voće, dok za višečasovne napore treba detetu spakovati sendvič, pripremljen od ražane kifle i pečenice sa pavlakom koja ima manje procenata masti ili namaz od tunjevine.
     
    Proizvođači garderobe za najmlađe kažu da su deca od 10 do 12 godina prerasla odeću za svoj uzrast.
     
    – Iako već deset godina nismo menjali naše tabele konfekcijskih brojeva, primetili smo da sve češće roditelji traže veće veličine od standardnih – kaže Slaviša Todorić, iz „Todora“. – Đaci već u petom razredu nose stvari za odrasle, jer od dečjeg izbora za njih nema modela.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE