Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Više od polivine Britanaca ima problema sa spavanjem

    Više od polovine Britanaca ne može normalno da spava, svaki 10. se budi da bi proverio poslovnu elektronsku poštu, a isto toliko njih leže u krevet sa „plišanim medom“, pokazuju nedavna istraživanja.
     
    Tokom najobimnijeg do sada ispitivanja pod rukovodstvom profesora Kolina Espaja sa Univerziteta u Glazgovu i suosnivača organizacije „Slipio“, utvrđeno je da je nesanica imala ogroman uticaj ne samo na san, nego i na kvalitet života u celini i urušavanje zdravlja.

    Od 12.000 anketiranih odraslih osoba, 51 odsto požalilo se da teško zaspi ili da se budi noću, pri čemu je to češće slučaj sa ženskim ispitanicima – čak 75 odsto. Negativan efekat insomnije oseća 55 odsto učesnika istraživanja, od kojih je 77 odsto imalo problem sa koncetracijom, 64 odsto je radilo manje produktivno, 83 odsto bilo je loše raspoloženo, a 93 odsto njih osećalo se iscrpljeno.

    „To nije trivijalno. Konstantno loš san podiže rizik od razvoja novih bolesti. To se vidi u poremećajima kakav su dijabetes, ali i veoma ubedljivo na depresiji“, rekao je britanski stručnjak. Među osobama koje pate od nesanice, četvrtina loše sapava duže od 11 godina, pokazali su rezultati.

    „Dejli mejl“ preneo je i rezultate drugog istraživanja na osnovu uzorka od 3.000 učesnika, medju kojima 70 odsto veruje da nedovoljno spava – 57 odsto budi se noću, mučeno brigom o finansijskim problemima ili o poslu. Svaki 10. ustaje da proverava poslovnu elektronsku poštu, šest odsto budi partnera ukoliko ne može da zaspi, 26 odsto uključuje „smirujuću“ muziku, a 18 odsto uvereno je da seks pomaže uspavljivanju.

    U toj studiji, urađenoj za kompaniju IKEA, utvrđeno je da polovina krivi nekvalitetne dušeke za loš san. Ipak, veći broj žena uspeva da izbegne problem sa snom, budući da 21 odsto ispitanica spava duže od osam sati, u odnosu na 14 odsto muškaraca. Po tom istraživanju, svaki deseti – odrasli ispitanik, leže u krevet sa „plišanim medom“!
     

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE