Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Internet Srbiji može da donese šest milijardi €

    Ukoliko se u Srbiji pojednostavi poslovanje putem interneta godišnje ćemo prihodovati čak šest milijardi evra, kaže Zoran Torbica iz Centra za razvoj Interneta u Srbiji.


    “Ukoliko bi ljudi koji odlučuju u državi pojednostavili poslovanje preko interneta, sračunali smo da bi to donelo prihod od oko šest milijardi evra na godišnjem nivou, a tako bi se zaustavio i odliv stručnjaka iz Srbije“, rekao je Torbica.

    On navodi da sve što postoji u “of-lajn” svetu, postoji i na “on-lajnu” i da u poslednje vreme, pored građana, i mnoge firme koriste društvene mreže za dvosmernu komunikaciju. Torbica od mnogih društvenih mreža izdaja Tviter (Twitter), koji je, kako kaže, namenjen komunikaciji onih koji se međusobno ne poznaju. Tviter je, po njegovom mišljenju, “iskren”, jer na njemu ne mogu da „prođu“ oni koji se služe lažima.

    Ukoliko neko želi da podeli zajednička interesovanja u vezi sa nekim brendom, proizvodom, hranom, to može da učini i na društvenim mrežama, rekao je Torbica i dodao da je još efikasnije ako je i glavni menadžer ili direktor prisutan na nekoj od društvenih mreža. Međutim, u sferi Interneta postoje i brojni problemi a, smatra on, najveći je taj što je domaće poslovno okruženje prilagođeno velikim sistemima, dok propisi nisu prilagođeni preduzetnicima i malim preduzećima. To je razlog što mnogi koji se bave internet biznisom propadnu već u prvoj godini poslovanja, dodaje Torbica.

    On precizira da je u Srbiji još uvek na snazi više od 40 odavno prevaziđenih, anahronih i nepotrebnih propisa, zakona i podzakonskih akata, koji onemogućavaju da se na proizvodi i usluge brzo i jednostavno prodaju preko interneta. Centar je, kaže Torbica, započeo dijalog sa Ministarstvom za finansija, Narodnom bankom, Poreskom upravom i sa Carinom kako bi se taj problem rešio. Kada je reč o „pej-pal“ servisu, sistemu naručivanja i plaćanja robe preko interneta, njegovo uvođenje će značajno pojednostaviti te mogućnosti, smatra Torbica. „Mi koji živimo od intereneta iskoristili smo ’pej-pal’ kao jedan opšte poznat brend… kao što se u narodu odomaćilo da kalkulator zovemo digitron, a digitron je samo jedan od brendova proizvođača kalkulatora“, precizirao je Torbica.

    Prema njegovim rečima, razvoju interneta i društvenih mreža doprinela je i pojava „pametnih“ telefona pa više nije neophodno sedeti u zatvorenom prostoru, za računarom, jer zahvaljujući njima, osim razgovora i slanja SMS poruka, svako ko ima takav telefon može da razmenjuje informacije na duštvenim mrežama. On podseća da društvene mreže mogu biti oružje i u političkoj borbi, što je pokazala predizborna kampanja američkog predsednika Baraka Obame. Na pitanje da li je tako nešto moguće i u Srbiji, Torbica odgovara da su srpski političari itekako svesni značaja društvenih mreža i direktne komunikacije sa gradjanima. O tome svedoče otvoreni nalozi na Tviteru potpredsednice Skupštine Srbije Gordane Čomić, državnog sekratara za telekomunikacije Jasne Matić, ministra za životnu sredinu i prostorno planiranje Olivera Dulića, ističe on i napominje da se na Tviteru jako dobro vidi da li to radi PR-menadžer ili je to zaista ličnost koja je vlasnik profila.

    U Srbiji je od mnoštva društvenih mreža najpopularniji Fejsbuk, koga koristi 2,5 miliona građana.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE