
Počinje trka za „Zlatnog lava“
Filmom „Martovske ide”, u režiji glumca, reditelja i producenta  Džordža Klunija, velikog italijanskog miljenika, sutra svečano počinje  68. Venecijanski festival, najavljujući ujedno puno zvezda i puno  filmskih uzbuđenja.
Novi Klunijev film, politička drama o ambicioznom guverneru sa  severa, zasnovan je na pozorišnom komadu Boa Vilimona, koji je napisan  posle Vilimonovog rada u neuspešnoj kampanji Hauarda Dina za nominaciju  američkih demokrata, u trci za predsedničke izbore 2004. godine. Ovo je i  priča o guvernerovom predstavniku za štampu koji je bio uvučen u  političku korupciju, što sve zajedno ukazuje da je reč o filmu u kojem  je Kluni, kao istaknuti holivudski liberal, ponovo na svom terenu, baš  kao što je to bio i u filmovima „Laku noć i srećno” ili „Ljudi koji  bulje u koze”.
„Martovske ide” je ujedno i četvrti Klunijev rediteljski poduhvat, on  u rediteljskim vodama pliva sve sigurnije, ne odričući se ni svog  osnovnog zanata – glume. U novom filmu tumači lik gramzivog guvernera, a  uz njega su, kao partneri, još i slavni glumci Pol Đamati, Filip Simor  Hofman, Marisa Tomej i Rajan Gozling. Posle pompeznog venecijanskog  otvaranja i promocije ovog filma u najboljem mogućem okruženju, redovno  prikazivanje u bioskopima širom sveta očekuje se u oktobru.
Ovogodišnja trka za „Zlatnog lava” i mnoga druga venecijanska odličja  podrazumeva 22 ozbiljna takmičara, o čijim će dometima većati žiri na  čijem je čelu američki reditelj Daren Aranofski. Do 10. septembra, jedan  za drugim, takmičiće se filmovi: „Mislilac, krojač, vojnik, špijun”  Pola Alfredsona (adaptacija romana Džona le Karea), nova verzija  „Orkanski visovi” Andree Arnold, „Teksaška polja smrti” Amija Kanana  Mana, „Ubica Džo” Viljema Fridkina, „Opasan metod” Dejvida Kronenberga,  „Pokolj” Romana Polanskog, „Faust” Aleksandra Sokurova, „Život bez  principa” Džonija Toa, kao i niz francuskih i italijanskih filmova…
Van konkurencije biće viđen i novi Madonin izlet u filmsku režiju,  drama „V. E.”, o raspuštenici Vilis Simpson čija je veza sa britanskim  kraljem Edvardom osmim dovela do njegove abdikacije 1936. godine. Van  konkurencije se prikazuje i egipatski dugometražni dokumentarac „Tahrir  2011”, nazvan prema istoimenom kairskom trgu na kojem je buknuo bunt  protiv Mubaraka, kao i film Filipa Fokona „Dezintegracija” u kojem autor  istražuje radikalni islamizam.
Među ovogodišnjim venecijanskim gostima biće i legendarni Al Paćino  sa filmom „Divlja Salome” koji potpisuje i kao reditelj, ali i kao  glumac u dvostrukoj ulozi. Naime, Paćino tumači u ovom filmu i samog  sebe, ali i kralja Heroda. Stiven Soderberg sa filmom „Zaraza” o  nepoznatom virusu (inspirisan aferom „Svinjski grip”), dovodi na Lido i  svoje glumce: Meta Dejmona, Kejt Vinslet, Marion Kotijar, Džud Loa i  Gvinet Paltrou. Ukoliko se ovom zvezdanom nebu dodaju još i Kira Najtli,  Džodi Foster, Kristof Volc, Kolin Fert, Geri Oldman i Džon Hart, onda  je to i više nego dovoljno da ovogodišnja Mostra zveči i ječi od  holivudskog sna.
Ništa novo za Veneciju, reći ćete, i u pravu ste, jer od svog  osnivanja ovom festivalu je najmilije da ugosti što više holivudskih  zvezda. Mnogi veliki neamerički reditelji, mnogi značajni italijanski  autori, na venecijanskom Lidu se često osećaju kao prava siročad.  Događalo se to i sjajnom autoru Marku Belokiju i njegovim angažovanim  filmovima koji su svoj puni sjaj doživljavali najčešće van Mostre. Da li  zbog blage griže stvarnosti ili što je konačno sazrela svest, tek  ovogodišnji Venecijanski festival konačno se odužuje Belokiju, tako što  će mu svečano biti uručen „Zlatni lav” za životno delo. Belokio se tako  priključuje Bernardu Bertolučiju i Ermanu Olmiju, ali i internacionalnom  društvu u kojem je i prošlogodišnji laureat Džoni Vu.
 
	





