Nepoznato kad se nastavlja izgradnja sarajevske obilaznice
Za nastavak gradnje prve dionice sarajevske obilaznice, dela autoputa na koridoru 5c, biće raspisan novi tender čim se završi analiza dosad urađenog, potvrdili su u petak iz „Cesta FBiH“.
Niko od nadležnih, zbog složenih procedura, nije znao reći kad će izgradnja biti nastavljena.
Ovom javnom preduzeću Vlada Federacije BiH je 7. jula naložila da pripremi sve za ustupanje radova drugom izvođaču. Sa prvobitnim izvođačem radova na obilaznici, slovenačkim SCT-om, ugovor je raskinut pošto je ta firma bankrotirala. SCT je gradio i tunel Vijenac kod Zenice, a radovi su ustupljeni drugom najpovoljnijem izvođaču, slovenačkom „Primorju“.
U Ministarstvu prometa i komunikacija FBiH kažu da je još neizvesno kada će međunarodni tender za sarajevsku obilaznicu biti završen i kada će biti nastavljeni radovi na dionici od Jošanice do Butila, ali da nema razloga da se i domaće firme na njega ne jave.
„Nakon raskidanja ugovora, s predstavnicima finansijskih kreditnih institucija dogovoreno je da se uradi presek stanja izvršenih radova na terenu te novi predmer radova, koji je u toku. Potom će biti raspisan novi tender za završetak preostalih radova na LOT-u 1 sarajevske obilaznice, uz saglasnost kreditora“, odgovorili su iz „Cesta“.
U resornom ministarstvu tvrde da ovaj tender neće uticati na gradnju ostale dve deonice obilaznice, ali da na jednom delu druge dionice postoje problemi imovinsko-pravne prirode, odnosno desetak eksproprijacija. Ugovor za tu dionicu, koja ide od Butila do Briješća i od Briješća do Stupa, potpisan je sredinom 2008. godine i rok izgradnje je bio dve godine.
„Formirano je stalno telo koje će pratiti i predlagati rešavanje problema kako bi se radilo bez zastoja i svoj prvi sastanak imaće u ponedjeljak. Čine ga predstavnici Ministarstva, općine Novi grad, ‘Cesta’ i ‘Autocesta’. Biće rađen i rebalans finansijskog plana ova dva preduzeća“, rekao je pomoćnik federalnog ministra Pavo Boban.
Dodao je da su sve aktivnosti u vezi s trećom deonicom Butila – Vlakovo – mostarsko raskršće prebačene sa „Cesta“ na „Autoceste“ Mostar jer je to preduzeće i zaduženo da upravlja autocestama i brzim cestama, a ova deonica je još „nenačeta“ za razliku od prve dve.
Na gradnji prve deonice obilaznice, koja je trebalo da bude završena oktobra prošle godine, radilo je oko 120 bh. firmi kojima SCT, odnosno firma kćerka u Sarajevu, duguje više od 12 miliona KM. Oko 50 preduzeća tužilo je „Ceste FBiH“, a sud je u aprilu zabranio plaćanje SCT-u bilo kakvih sredstava za radove na zaobilaznici.