Soja - hrana visoke vrednosti

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Soja – hrana visoke vrednosti

    O soji kao važnoj namirnici u ishrani postoje pisani tragovi još od pre pet hiljada godina, a nazivana je i anđeoskom hranom, zbog korisnih sastojaka koje u sebi sadrži. Ona, istina, ne može ništa da zameni, ali je savršena dopuna za meso, jer sadrži 40 odsto proteina neophodnih za razvoj ćelija i čak 34 odsto ugljenih hidrata.
     
    U biološkom smislu veoma je kvalitetna namirnica koja sadrži specifičnu vrstu ulja, polinezasićenih masnih kiselina (alfa-linolenska kiselina), izuzetno važnih za očuvanje zdravlja krvnih sudova. Proizvodi od soje pomešani sa mesom, povrćem ili brašnom, takođe imaju izuzetnu biološku vrednost. Soja ne sadrži holesterol ili masne kiseline odgovorne za nastanak arterioskleroze, bolesti srca i krvnih sudova, zbog čega je obavezno i treba uključiti u ishranu.

    Nutricionisti i makrobiotičari ističu da je soja prava riznica dragocenosti važnih za očuvanje zdravlja ljudi. Ona je jedina biljna namirnica koja sadrži svih osam esencijalnih amino-kiselina bez kojih ljudski organizam ne može. Proteini čine oko 35 odsto sastava njenog zrna, koje se smatra draguljem među mahunarkama. Po kvalitetu, ovi proteini odgovaraju proteinima životinjskog porekla. Soja sadrži i 18 odsto visokokvalitetnih ulja. Od vitamina sadrži provitamin A i vitamine B kompleksa, a u manjim količinama sadrži i druge vitamine i mineralne materije.

    Zbog fitoestrogena (ginesteina) koji i sprečava uslove za nastanak kancera, naročito dojke i jajnika u periodu menopauze, preporučuje se svakodnevno unošenje soje u malim količinama. Takođe se preporučuje muškarcima u prevenciji problema sa prostatom ili karcinomom debelog creva, jer sadrži antocijane koji su antikancerogene supstance.
     
    Proizvodi od soje preporučuju se zbog povoljnog dejstva za pravilan razvoj dece, u ishrani sportista i rekreativaca, kao i trudnica, svima koji su izloženi pojačanom fizičkom naporu ili se oporavljaju od posledica bolesti. Takođe bi trebalo da se nađu na meniju starijih osoba, ne samo zbog sadržaja korisnih sastojaka, već i zbog toga što hranu čine rastresitijom i na taj način pogodnijom za žvakanje i varenje. Soja je posebno korisna za dijabetičare, jer obezbeđuje dovoljno kalorija i proteina, a prilikom prolaska kroz creva omogućava manju apsorpciju ugljenih hidrata.

    Za skidanje visoke temperature, uklanjanje zapaljivih procesa i melema za bolna mesta, pristalice tradicionalne medicine preporučuju flaster od sirove soje. Ovaj flaster se priprema tako što se preko noći potopi sirova soja u vodi u razmeri jedan (soja) prema pet (voda). Ujutru se soja izmrvi i doda malo brašna. Smesa se za flaster priprema na isti način kao i za tofu flaster.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE