Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Još uvek bez dogovora o vulkanskoj prašini

    Eja-fjala-jokul, islandski vulkan neizgovorljivog imena, u Evropi je simbol haosa. Kada je prošle godine došlo do erupcije u nebo se podigao ogroman oblak vulkanske prašine.

    Dan nakon prošlogodišnje erupcije vulkana na Islandu vazdušni saobraćaj u Evropi bio je paralisan. Evropski komesar za saobraćaj Siim Kalas tada je izjavio: „Suočeni smo zaista sa potpuno novom situacijom“.

    U evropskim prestonicama nastala je panika. Koliko vulkanske prašine podnosi turbina avionskog motora? Zapravo, nikakve granične vrednosti ne postoje i svaka nacionalna služba odlučivala je za sebe.

    Sa današnjeg stanovišta moglo bi se reći da su neke bile preoprezne. Ubrzo je sazvan vanredni sastanak ministara saobraćaja članica Evropske unije i nemački ministar Peter Ramzauer je izjavio: „Obavezali smo se da usvojimo jedinstvena merila i na osnovu jedinstvenih metoda merenja i graničnih vrednosti utvrdimo šta avioni i njihovi motori mogu da savladaju, a da bezbednost ne bude ugrožena“.

    Jedinstvo je bilo kratkog veka – Francuzi su, na primer, obnovili vazdušni saobraćaj pre Nemaca i Ramzauer je rekao: „Mislim da je francuska vlada pod izuzetno jakim pritiskom sopstvenih avionskih kompanija“.

    Koliko je miligrama dozvoljeno?

    Posle godinu dana u nemačkom ministarstvu za saobraćaj i dalje su nezadovoljni. Državni sekretar Klaus Diter Šojrle žali se da i dalje nisu na vidiku jedinstvene vrednosti za količinu vulkanske prašine. „Industrija kaže – dva miligrama i tu je kraj. Avionske kompanije to ne prihvataju – one bi veću vrednost“, kaže Šojrle.

    I u Evropskoj komisiji priznaju da su pregovori mukotrpni. Helen Kerns, predstavnica za sektor saobraćaja, kaže da se teži novom rešenju: proizvođači motora trebalo bi da odrede kritičnu granicu za svaki tip motora. „To ne bi još bilo jedinstveno rešenje, ali bi bio veliki napredak ka transparentnom procenjivanju u slučaju krize“, kaže Helen Kerns.

    To bi bila i osnova za donošenje za avionske kompanije teške odluke o obustavljanju letova. Mada u njima misle da bi ponovo nastao haos, jer nijedno od važnih pitanja nije rešeno. Ni ono osnovno: ko bi u slučaju krize odlučivao za celu Evropsku uniju?

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE