Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kupovina, yolo

    YOLO stil života je na izdisaju, a to je loša vest za privredu

    Ne tako davno, većina nas je bila voljna, ako ne i željna, iskeširati novac za pomodni TV, renovirati kupatilo i kuhinju, kupiti najnoviji električni bicikl ili pokoju buteljku skupog francuskog vina.  Nakon pandemije mnogo nas je pronašlo bolje plaćene poslove koji su nam omogućili više novca za trošenje i izgarali smo od želje da živimo punim plućima, nezavisno od toga koliko to košta. To razdoblje se nazvalo YOLO privreda (skraćenica od You only live once, odnosno Samo se jednom živi) ili osvetničko trošenje i tokom kog su potrošači plaćali iskustva i robu za koju su bili uskraćeni tokom pandemijskog lockdowna.

    “Pandemija koronavirusa jasno nam je svima stavila do znanja da se ne živi večno”, rekla je Sameer Samana, starija marketinška stručnjakinja u Wells Fargo Investment Institutu. “Štednja za penziju koja nas čeka u dalekoj budućnosti i činjenica da je može lako poremetiti nešto poput pandemije promenila je naše razmišljanje, tačnije, želeli smo živeti u trenutku.”

    A danas, pet godina nakon izbijanja pandemije, nesputano trošenje se približava kraju, a to bi mogle biti loše vesti po privredu.

    Kupovina, Nemci

    (Unsplash)

    Šta se događa?

    Potrošnja se polako stabilizuje i čak i najbogatiji građani sve više kupuju u trgovačkim lancima od kojih su neki počeli spuštati cene kako bi privukli neodlučne kupce ponovno u svoje trgovine. Usto, lanci poput Starbucks izveštavaju o slabijem rastu od očekivanog jer, izgleda, da je moccacino postao nepotreban trošak.

    Ali šta je uzrok tome? Tri su glavna razloga – visoka inflacija, potrošači polako ostaju bez novaca ušteđenog tokom pandemije i tržište rada je sve nestabilnije pa radnici strahuju za radna mesta.

    Usto, mnogo nas se nakon pandemije prestalo ponašati kao da nam je svaki dan na Zemlji poslednji. Naravno, to ne znači da i dalje nismo voljni masno platiti karte za koncert neke svetske zvezde ili kakvo egzotično putovanje, zimovanje ili ljetovanje.

    10 mesta koja NEĆETE moći posetiti u 2024. godini

    Šta to sve znači?

    Činjenica je da ono što je spasilo većinu svetskih privreda, verovatno i naše, od recesije tokom razdoblja snažnog rasta inflacije i kamatnih stopa je lična potrošnja.

    Lična potrošnja i dalje je najvažniji pokazatelj zdrave privrede jer potrošnja čini oko 58 odsto bruto domaćeg proizvoda (2021.) i kad bi ona posustala, privreda bi moglo utonuti u recesiju o kojoj ekonomisti trube još od 2021. Međutim, pad osobne potrošnje također polako uzdrmava tržišta i čini ulagače opreznijima.

    Šta dalje?

    U SAD-u slede dve vrlo važne nedelje za ulagače, potrošače i ekonomiste. Naime, uskoro će biti objavljeni podaci o zaposlenosti za mesec maj i očekuje se da analitičari daju svoj sud o budućem kretanju tržišta rada.

    Usto, uskoro će i FED objaviti bilten sa svojim uvidom o tržištu rada, inflaciji i kamatnim stopama u nadolazećim mesecima.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife/Poslovni dnevnik

    Foto: Pexels/Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE