Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    BMW biznis liga, I kolo: „Sa pouzdanim vozačem vožnja je uvek prijatna“

    Počela je BMW biznis liga, a prvo kolo u 2024. godini obeležilo je zabavno druženje, kao i dobra atmosfera, ali pre svega – odlična vožnja na stazi. Takmičari su imali priliku da uživaju u atraktivnim BMW i MINI modelima i da iskuse potpuno nesvakidašnju dimenziju vožnje.

    Takmičenje, koje se odvija na NAVAK stazi, obuhvata različite discipline, dok učesnike tokom nadmetanja nadgleda sertifikovani BMW instruktor Mladen Alvirović. Pobednik muške konkurencije bio je Vladimir Popović, dok je čelnu poziciju u ženskom timu zauzela Andrea Radonjić.

    Vladanka Vidaković, menadžer marketinga kompanije STIHL

    • Šta je zajedničko dobrom vozaču i dobrom menadžeru?

    Na prvom mestu, izuzetno dobro poznavanje saobraćajnih zakona i propisa. Ako ne prepoznajete znak „put sa prvenstvom prolaza”, velika je verovatnoća da ćete napraviti prekršaj, koji može imati ozbiljne posledice po bezbednost učesnika u saobraćaju. Sa druge strane, ako ne poznajete zakone i propise u svojoj organizaciji, posledice, takođe, mogu da budu pogubne. Neophodno je razumevanje karakteristika i performansi motornih vozila, kao i posla koji se obavlja. Samim tim, ovo omogućava da se na pravi način iskoriste potencijali vozila i opreme koju poseduje, ali i potencijali tima koji vodite.

    BMW biznis liga

    Idook media

    Dobri vozači imaju izuzetne vozačke veštine, a menadžeri veštine upravljanja projektnim zadacima – ovo je očigledno, ali treba naglasiti jer osigurava njihovu bezbednost, uspešnu vožnju i uspešan projekat, ali i bezbednost drugih na putu i u poslu. Trebalo bi da vozači budu upoznati sa održavanjem vozila i da poseduju sposobnosti rešavanja osnovnih intervencija – kao što su provera nivoa ulja, provera rada svetlosne signalizacije, a menadžeri da poseduju veštine kojima održavaju tim motivisanim.

    • Da li, po vašem mišljenju, vozač koji prvi put vidi stazu može da nadmaši iskusnog vozača?

    Vežba čini čoveka savršenim. Potrebno je dosta prakse – više vežbe podrazumeva i lakše izbegavanje prepreka i iznenadnih, neplaniranih situacija. Stoga, mislim da je skoro pa nemoguće u takvim situacijama nadmašiti iskusnog vozača.

    • Vozači često moraju da menjaju taktiku u toku trke. Da li ste i vi nekad bili u takvoj situaciji?

    Planiranje tačne rute puta za vozača je od izuzetne važnosti za sam ishod trke ili vožnje. Bitno je strateški isplanirati vožnju kako bi se skratilo njeno vreme, smanjila potrošnja goriva i ispunili ciljevi. Naravno, promene taktike su u toku trke vrlo česte, usled nepredvidivih okolnosti. I sama sam se nalazila u nepredviđenim okolnostima, kada je neophodna brza reakcija i promena rute. Iznenadne promene umeju da donesu mnogo pozitivnih ishoda, ako ste slobodni da se upustite u vožnju bez plana.

    • Šta najviše cenite kod suvozača u poslovnom, a šta kod suvozača u privatnom životu?

    Navela bih jednu zajedničku osobinu, a to je odgovornost. Odgovoran suvozač neće kasniti, pa ćete na vreme stići na destinaciju. Odgovoran suvozač vodi računa o projektnim zadacima, bez kašnjenja. Odgovoran suvozač ne spava tokom puta.

    BMW biznis liga

    Idook media

    • Koliko se često usudite da „vozite bez ruku” (preduzimate relativno riskantne poteze)?

    S godinama sam sve manje sklona da hodam po ivici. Rizici su nekada neophodni i u izuzetnim situacijama pristajem na njih. Ali ako za sobom vuku ogromne posledice i ukoliko ugrožavaju živote saputnika, nikada ne mogu doneti korist.

    • Da li vam se nekad desilo da pomislite da ste izgubili kontrolu, ali ste ipak uspeli da se „vratite na stazu”?

    Naravno. I to su ogromna iskustva, iz kojih bi trebalo da učimo i izvlačimo pouke.

    • Koje odlike, po vašem mišljenju, čine šampiona?

    Šampion poseduje samodisciplinu, ali i sigurnost. Šampion ne prolazi kroz crveno svetlo svakodnevno. Crveno svetlo nekada donosi pobedu, ali ako postane svakodnevna navika, izlaže opasnosti ne samo vozača nego i ostale učesnike u saobraćaju.

    • Da li vam je u karijeri (ali i u privatnom životu) važnija brzina ili pouzdanost?

    Na prvo mesto bih uvek stavila pouzdanost. Vožnja sa nepouzdanim vozačima ne može dugoročno biti dobra. Kada je vozač pouzdan, zna kuda vozi, ume da taktizira u toku vožnje, zna da izbegava prepreke itd. Tek kad ima pouzdanost, onda može i da stisne papučicu gasa, bez bojazni za sebe i suvozače.

    • Koliko treba ulagati u mašinu (proizvod, uslugu i sl.), a koliko u „pit-stop” (ljude)?

    Bez dobre mašine ne možete imati dobre ljude. Bez dobre usluge teško je imati dobar tim. Uvek biram kvalitet usluge i proizvoda, jer kvalitet donosi i dobar tim i kvalitetne ljude.

    Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Idook media

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE