Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Generacija Z

    Polovina pripadnika generacije Z ne želi da radi za korporacije, već za sebe

    Generacija Z ne sanja više o pronalaženju savršenog posla. Umesto toga, sve više mladih ljudi teži ravnoteži van radnog vremena od devet do pet.

    Prema novom izveštaju kompanije Samsung i istraživačke agencije Morning Consult, čak 50 odsto pripadnika generacije Z nastoji da postane preduzetnik ili da pokrene sopstveni posao.

    Izveštaj, koji je obuhvatio više od 1.000 pripadnika generacije Z uzrasta od 16 do 25 godina, otkriva da se mladi sve više razočaravaju u tradicionalni radni svet i žele veću fleksibilnost i mogućnosti. Mnogi vide preduzetništvo kao najpristupačniju karijeru koja omogućava postizanje ovih ciljeva.

    Kako su online razgovori o preduzetništvu i alternativnim karijernim putevima uzeli maha tokom pandemije, tako je poraslo i interesovanje generacije Z za vođenje sopstvenog posla, rekla je An Vu, šef korporativnog društvenog angažovanja u kompaniji Samsung Electronics America.

    ,,Što je nekada izgledalo kao jedini put za napredovanje, pronalaženje stalnog posla, sada se pretvorilo u mnogo različitih opcija. Ideja vođenja karijere koju smo osmislili i koja ima sve elemente koje želimo, predstavlja jak izvor motivacije i osećaja moći koji su, kako verujem, jedinstveni za generaciju Z u poređenju sa starijim generacijama“, kazala je ona.

    Generacija Z

    Generacija Z

    Nova ekonomija kreatora

    Porast popularnosti platformi kao što su TikTok, Instagram i YouTube stvorio je novu klasu preduzetnika nazvanih ,,kreatori“, koja uključuje frilensere, poslovne konsultante, gejmere i druge profesionalce koji dele i monetizuju svoje veštine na ovim platformama, piše CNBC Make It.

    Generacija Z, kao generacija koja je najčešće ,,online“, brzo je shvatila da ,,čim počnete da stvarate sadržaj koji privlači pratioce, možete zarađivati i postati preduzetnik“, istakla je Vu.

    Natali, 26-godišnja zvezda TikToka poznata po svojim video-snimcima u kojima se šali  na račun radne kulture, napustila je svoj posao u tehnološkoj industriji da bi postala kreator u julu 2022. godine.

    Natali je odrasla okružena preduzetništvom u Silicijumskoj dolini, ali da nije mogla da zamisli da postane preduzetnik sve dok nije postavila svoj prvi TikTok u novembru 2020. godine. Samo godinu dana provela je u kancelariji pre nego što ju je pandemija primorala da radi od kuće. Odjednom, Natali je jela, spavala i radila u istoj maloj sobi svog stana u San Francisku.

    @corporatenatalie

    „You’re the GOAT, Brian“🐐#genz #genzfeedback #millennial #comedy #theoffice #performancereview

    ♬ original sound – CorporateNatalie

     

    Teško je poći od nule

    „Pregledala sam TikTok jednog dana nakon posla i videla sve te uspešne kreatore sadržaja na platformi i pomislila, ‘Zašto ne ja? Zašto ne mogu da uradim ovo?'“, seća se ona.

    Tri godine kasnije, Natali ima više od 500.000 pratilaca na platformi.

    „Naravno, to volim. Mogućnost da kontrolišem svoj raspored ili da radim na daljinu je uzbudljiva“, priznala je.

    Međutim, kako je dodala ,,realnost preduzetništva je da je zaista teško izgraditi nešto od nule“.

    Natali je otkrila da je balansirala svoj TikTok dodatni posao, dogovore sa brendovima i angažovanja, sa svojim stalnim poslom skoro dve godine pre nego što je odlučila da se osloni samo na svoju karijeru.

    ,,U suštini sam osoba koja se plaši rizika, pa je moj savet drugim kreatorima da uvek obrate pažnju na finansije i stvarnost života na osnovu ugovora sa brendovima ili života na osnovu sredstava prikupljenih od investitora za njihovu kompaniju, bez obzira na to kako je to organizovano“, objasnila je.

    Prema njenim rečima, možda ćete morati da promenite svoj način života i napravite neke druge žrtve kako biste ostvarili svoje ciljeve.

    Posao

    Posao, generacija Z (Unsplash)

    Kako razmišljanje i ponašanje generacije Z utiču na njihove izbore u karijeri?

    Istraživanja su takođe sugerisala da generacija Z može biti sklonija pokretanju sopstvenih kompanija jer drugačije posmatra svet.

    U maju, kompanija ZenBusiness, online platforma koja pomaže ljudima da pokrenu i upravljaju svojim firmama, sprovela je anketu među 1.000 pripadnika generacije Z uzrasta od 18 do 25 godina. Više od polovine ispitanika opisalo je sebe kao neurodiverzne, što znači da imaju različite načine razmišljanja, učenja i obrađivanja informacija. Više od 80 odsto generacije Z veruje da je neurodiverzitet veća prednost u preduzetništvu nego u tradicionalnoj karijeri.

    Generaciju Z takođe pokreće ,,zdrava doza nestrpljenja. Ne žele da čekaju da se popnu uz korporativnu lestvicu ili da budu prepoznati kao ‘lideri mišljenja’ u svojoj industriji kako bi postigli pozitivan i merljiv uticaj u karijeri, navela je Vu.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE