
Zašto je personalizacija obavezna za sve koji se bave e-commercom?
Pesonalizacija je aposlutno obavezna za sve koji se bave e komercom, rekao je generalni direktor kopanije Ananas Marko Carević na 32. Kopaonik biznis forumu.
„Personalizacija nije kao nice-to-have za nas u e-commerce-u, za nas je ona apsolutno mandatorna jer u suprotnom, klijent neće moći da se snađe“, rekao je Carević na panelu „Ekonomija vođena podacima“.
Rekao je da je gledao podatke Netfliksa i da oni bez obzira što imaju stotine hiljada naslova, više od 70 ljudi klikne na nešto što je na osnovu njihovog profila ili na osnovu onaoga što je taj neko gledao, ili na osnovu onih koji imaju sličan profil.
Sve mora da se personalizuje
„Bez dobre pretrage, bez personalizacije, klijenti u tom digitalnom svetu ne mogu da iskoriste potencijale, jer suština digitalnog sveta je izbor da vam je sve na jednom mestu“, kazao je Carević i ocenio da je Amazon to prvi brandirao jako lepo – The Everything Store.
Prema rečima Carevića, to znači, ako si The Everything Store, moraš sve da personalizuješ.

KBF
„Suštinski, e-commerce može puno toga da kaže. Znači, može da kaže veličinu psa na osnovu veličine hrane koju kupuješ. Može da kaže starost tvog psa na osnovu tvrdoće hrane koju kupuješ. Može da kaže da li je muškog ili ženskog pola, po boji igračke koju kupuješ. Može da kaže i da li ga šetaš i koliko, i mnoge druge stvari“, rekao je Carević.
Znači, ali ovde nije suština šta može da kaže već da prevede u nešto što može da ti sutra olakša kao klijentu kupovinu i pronalaženje pravog adekvatnog proizvoda. Naglasio je da jedva čeka leto do kada treba da završe implementaciju Dynamic Yielda, koji je najbolji rekomender alat na svetu, vlasništvo Mastercarda. Prema njegovim rečima, uvek mora da se krene od kvaliteta podataka, jer ako podaci nisu očišćeni i nisu kvalitetni, džaba svi modeli.
Baratanje podacima
„Sledeći korak je stvaranje kulture u kompaniji da se priča o podacima, da ne bude mislim, već znam. Nakon toga ide kreiranje infrastrukture, strukturirano obrađivanje, skladištenje … mora da se napravi data governance, da se zna ko je vlasnik svakog podatka“, rekao je on i naglasio da tek onda može da se krene u priču o AI modelima, ML modelima i svemu ostalom.
Poslednji izazov jeste kako sve to uraditi na način koji ne narušava privatnost, kazao je Carević.
„Daleko smo od toga da budemo kao Zalando – da slikate ormar kroz aplikaciju, on prepozna sve boje, sve šta je u njemu i kaže kupi još ove tri stvari i imaćeš 27 novih odevnih kombinacija, ali idemo u tom smeru“, kazao je Carević.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLife
Foto: Freepik