Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Za 10 godina virtuelna realnost postaće naša fizička realnost

    Vitomir Jevremović je osnivač kompanije Digital Mind koja se bavi produkcijom digitalnih sadržaja i interaktivnih instalacija u sferi digitalne komunikacije. Od 17. do 19. juna na Zlatiboru biće jedan od predavača na Webiz poslovnoj edukaciji gde će u okviru modula „Nove tehnologije i mediji, njihova primena u digitalnom marketingu“ pokušati da objasni kako da se što uspešnije prilagodimo promenama koje se dešavaju munjevitom brzinom i koje virtuelnu realnost pretvaraju u fizičku. Vitomir kaže da ako se suočimo sa promenama koje nam se dešavaju, mobilnim tehnologijama, društvenim mrežama, on-demand medijima, ne treba nam mnogo da shvatimo kuda ide ovaj voz.

    Na koji način će i kada virtuelna realnost promeniti svet?

    • Virtuelna realnost je već krenula da menja svet. Limiti fizičkog prostora se gube, a time postajemo svesni da je samo naša kreativnost limit daljeg razvoja digitalnih tehnologija. Mišljenja sam da je ovo tek početak alterantivnog pogleda na ovu našu realnost. Onog trenutka kada ona postane zamenljiva za neke druge interpretacije, a one postanu dovoljno realistične, postavljaćemo mnogo više pitanja, možda i zabranjenih pitanja o ovoj realnosti u kojoj živimo. No, nećemo na te trenutke čekati dugo. Tehnologija napreduje munjevitom brzinom, a VR će se samo dodatno razvijati narednih godina, tako da možemo očekivati da će za manje od deset godina virtuelna realnost izgledati skoro kao naša fizička realnost.

    Kada držite predavanja na konferencijama i edukacijama u našoj zemlji, kakav je vaš utisak na osnovu reakcija publike, da li smo spremni za virtuelnu realnost?

    • Virtuelna realnost je fascinantna. Naše iskustvo je da ne postoji niko ko je probao VR, a da nije poželeo da nastavi da ga koristi. Reaguju sa nevericom i bivaju provocirani da razmišljaju kuda će sve to otići. VR inspiriše i budi emocije brže nego bilo koja tehnologija pre nje.

    Mogućnosi za reklamiranje nikada nije bilo više, ali one brzo zastarevaju. Da li je to dobra ili loša vest za one koji se bave digitalnim marketingom?

    • Bavljenje digitalnim marketingom podrazumeva da znate u šta se upuštate. Digitalni pristup je omogućio brzo kreiranje sadržaja, stalne promene i istraživanja novih načina interakcije i komunikacije i što je najbitnije, a što je bazična osobina interneta, opšte i lako deljenje znanja. Ovo je sa jedne strane sjajno, dok je sa druge prilično opetrećujuće, pošto nova znanja i kreacije nastaju na celoj planeti u svakom trenutku, a to treba ispratiti i što je još teže odmah i primeniti. Mislim da digitalni marketari nisu u potpunosti svesni kojim ritmom i na koji način nastaju, da ne kažem programiraju, inovacije u digitalnom. Oni su korisnici i to zakasneli korisnici inovacija, zbog čega stalno kaskaju za trendovima.

    Ako su promene u digitalnom marketingu dešavaju brzo, i ako su potpuno nepredvidive, na koji način im se možemo što bolje prilagoditi?

    • Prvo moramo znati šta želimo. Da li zaista želimo da pratimo i kreiramo trendove ili želimo da korstimo proverena i zakasnela rešenja. Oba pristupa su legitimna. Jedan možemo nazvati klasičnim digitalnim marketingom, a drugi možemo zvati inovativnim digitalnim marketingom. Prilogađavanje promenama vam samo govori da niste deo tih promena, već da se trudite da im priđete. U digitalnom svetu ovo možemo reći da je posledica dva faktora: prvi je da ne rizikujete. Ako radite digitalni marketing bez rizika, tu onda nemate šanse da shvatite šta se oko vas dešava. Kada kažem rizik mislim na ulaganje u najnovije platforme ili tehnologije i strpljivo praćenje i upoređivanje rezultata. Drugi faktor su godine vaših saradnika. Ako vam marketing i smišljanje novih ideja radi isključivo ekipa 30+, onda niste svesni kakavu šansu propuštate da razumete šta ekipi 20+ ima smisla, a verujte mi, to nisu iste stvari.

    Da li je razumljivo što se neki brendovi i kompanije plaše da ulažu svoj novac u nove digitalne platforme?

    • U današnje vreme to nikako nije razumljivo. Iskreno ja bih se danas plašio da uložim u klasične medije mnogo više nego u digitalne. Izuzetno me plaši činjenica da u klasičnim medijima ne mogu da znam kakav je učinak mog novca. Ako se suočimo sa promenama koje nam se dešavaju, mobilnim tehnologijama, društvenim mrežama, on-demand medijima, ne treba nam mnogo da shvatimo kuda ide ovaj voz. Novac uložen u klasične medije je novac uložen u starost, u stare potrošače i stare ciljne grupe. Novac uložen u digitalne kanale ima drugačije mogućnosti. Digitalni marketing pruža fantastičnu stvar danas, a to je da usko ciljamo (ako to umemo) samo one ljude kojima je naš proizvod zaista potreban. Ako to dobro uradimo, reklama neće biti opterećenje, nego će predstavljati rešenje problema. Ovime je novac određen za marketing upotrebljen tamo gde je neophodan, sa merljivim rezultatima u realnom vremenu.

    Na Webiz edukaciji održaćete predavanje na temu “Nove tehnologije i mediji, njihova primena u digitalnom marketingu”. Šta konkretno publika može da očekuje od Vašeg predavanja na Webizu?

    • Na predavanju će biti reči o tome kako posmatrati nove tehnologije i nove medije iz perspektive brenda, a kako iz perspektive potrošača. Definisaćemo i razdvojiti različite pristupe u digitalnom marketingu, kako bismo pojasnili šta je bitno za kakvu marketinšku digitalnu kampanju. Takođe, biće reči o novim i budućim tehnologijama, kao što su virtuelna i augmented realnost, i kako takva rešenja primenjujemo u kampanjama. Biće govora i o razlici između strateškog i dugoročnog pristupa digitalnom marketingu i klasičnog ili kampanjskog pristupa, kao i o rastućem značaju videa i njegovoj primeni. Predavanje će biti kritičko i nastojaće da postavi niz pitanja sa kojima se naša branša retko suočava, a ljudi najčešeće plaše odogovora na njih.

    Kome biste preporučili da dođe na Webiz, odnosno kome je ovaj vid edukacije namenjen?

    • Mislim da je svako ko se bavi marketingom prirodno zainteresovan za ove teme. Marketing kažu više i ne možemo razdvajati na digitalni i nedigitalni. Ako je to tako, zar nije cela struka pod pritiskom da se transformiše, da ne kažem edukuje o novim pravilima koja vladaju danas, kada svi imamo internet u džepu, a uskoro i VR na glavi.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE