Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    vreme

    Kako da vam vreme NE PROLETI i pravilo koje će vam u tome pomoći

    Ako ste kao većina ljudi, verovatno nesvesno gubite vreme svaki dan. Na kraju krajeva, vreme brzo prolazi, čemu i sami svedočimo. Prethodna nedelja nam je proletela, kao i ona pre nje, a uostalom, kao i ceo mesec ili godina. Činjenica da vreme brzo prolazi je lako pripisati kao nuspojavu samog vremena, ali šta ako može – da ne prolazi tako brzo?

    Glavni problem je u tome što kao pojedinci obično pretpostavljamo da razumemo očekivanja od određenog projekta, zadatka ili zahteva. Međutim, u stvarnosti nemamo uvek jasnu viziju kako bi krajnji rezultat trebalo da izgleda. I tako pokušavamo da rešimo neki zadatak ili problem samo na osnovu naših pretpostavki – što se često pretvori u mnogo veći projekat nego što bi u osnovi trebalo da bude.

    U tom procesu, trud i energija se troše na nevažne i nebitne zadatke. Rezultat su izgubljeni sati, dodatni stres, pa čak i propušteni rokovi i projekti koji su promašili poentu.

    Ali nije kod svakoga tako. Ima ljudi koji primenjuju pravilo nazvano „pravilo dve sekunde“ koje će vam pomoći da rešite ovaj problem. Nazvano je, logično, jer vam je potrebno samo dve sekunde da ga isprobate. 

    Zapitajte se „Šta bi trebalo da je gotov proizvod?“.

    Ako jasno razumete kakav bi ishod nekog projekta trebalo da bude od samog početka, potrošićete manje vremena na rešavanje. Zauzvrat, lakše i brže ćete postići svoje ciljeve.

    Da biste uštedeli vreme, eliminišite mogućnost pogrešne komunikacije

    Nije dovoljno misliti da znamo. Da bismo uštedeli vreme, moramo da znamo šta znamo.

    Glavni krivac gubljenja vremena je loša i pogrešna komunikacija. Ona često ne podrazumeva ono što je rečeno, već ono što nije – i pretpostavke koje slede.

    Dakle, zbog dve sekunde koje su potrebne da pitate koji su krajnji ciljevi, nesporazumi i pretpostavke mogu da se izbegnu. Na taj način ćete mnogo efikasnije raditi posao i sačuvati vreme.

    Za početak, ovo će vam omogućiti da razbijete svaki zadatak na delove kojima je lakše upravljati i kojima je lakše odrediti prioritete. Može vam dati više motivacije jer ćete tačno znati šta treba da uradite da biste postigli uspeh.

    Takođe je od vitalnog značaja razumeti očekivanja jer to može da pomogne u preciznom merenju napretka u odnosu na unapred postavljene ciljeve. Pruža nam i bolji osećaj za smer, što može pomoći u razvijanju efikasnijih strategija za suočavanje s projektima – kako ne bismo gubili energiju ili trud.

    vreme

    Kako da uštedite vremena drugima?

    Ovo pravilo moglo bi vam pomoći čak i ako ste menadžer, za uštedu vremena drugim ljudima.

    Kada menadžerima nedostaje vremena, malo je izazovno da vam tačno objasne šta je cilj nekog projekta. Ako zaposlenima daju neki zadatak, a oni ne pitaju ništa o njemu, to može značiti sledeće: ili sve razumeju ili, verovatniji scenario, ne razumeju najbolje, ali ne pitaju kako ne bi ispali glupi ili zato što im je šef nervozan, pa imaju strah da pitaju.

    Ako menadžer ovo osvesti, na taj način će uštedeti vreme svom zaposlenom, ali i sebi u slučaju da se taj posao otegne više nego što bi trebalo. Sačuvaće ljudima samopouzdanje i motivaciju, a sebi obezbediti produktivnije zaposlene.

    Ukratko, ono što bi menadžeri trebalo da vide u „pravilu dve sekunde“ je jednostavno: nemojte da pretpostavljate da drugi tačno znaju šta tražite.

    Umesto da zadajete projekat sa pruženim osnovnim detaljima, odvojite dve sekunde (ili možda dva minuta) da detaljno opišete željene rezultate. Rezultat će biti manje izgubljenog vremena, bolji rezultati i zadovoljno osoblje jer niko ne želi da se oseća nesigurno u svom poslu.

    Kako uštedeti vreme u svim oblastima svog života?

    „Pravilo dve sekunde“ nije ograničeno na radno mesto.

    Može se koristiti u svim oblastima vašeg života da biste uštedeli vreme. Bilo da se radi o učenju za ispit ili privođenje kraju nekog ličnog „uradi sam“ projekta u kući.

    Izvor: BIZLife/JJ

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE