Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije VISA za jugoistočnu Evropu

    Vladimir Đorđević: „Potrošači se sve više zabavljaju, kupuju i rade digitalno“

    O budućnosti bezgotovinskog plaćanja razgovaramo sa generalnim direktorom kompanije Visa za jugoistočnu Evropu Vladimirom Đorđevićem.

    Vladimir Đorđević je generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu. Kompaniji se pridružio 2004. godine, od kada zajedno sa svojim timom aktivno radi na digitalizaciji Srbije u oblasti bezgotovinskog plaćanja, u skladu sa svetskim trendovima, ali i očekivanjima potrošača.

    • Nedavno je sprovedeno istraživanje o digitalnim navikama građana. Možete li nam predočiti rezultate i vaše utiske?

    Sasvim je jasno da su naše svakodnevne navike u poslednjih nekoliko godina postale mnogo digitalnije. To pokazuje i nedavno sprovedeno onlajn istraživanje kompanije Visa „Nove digitalne navike”, gde je 70 odsto ispitanika upravo to i potvrdilo. Srbija prati globalne trendove i u našoj zemlji potrošači sve više odlučuju da se zabavljaju, kupuju i rade na digitalni način.

    Za 39 odsto učesnika ankete privatno vreme je aspekt njihovog života koji se najviše „digitalizovao”, dok 28 procenata smatra da je to posao. Jedna četvrtina, ipak, navodi da je za njih zabava postala „najdigitalnija”, zbog velike količine vremena provedenog na različitim platformama za striming.

    Ono što je iznenađujuće jeste činjenica da gotovo polovina ispitanika kaže da troši više od 3000 dinara mesečno na aplikacije ili virtuelne platforme.

    Dodatno, čak 55 odsto ispitanika koristi virtuelne servise više puta u toku dana.

    Korisnici su istakli i to da upotrebljavaju digitalne usluge različitog tipa, jer su brže, jednostavnije i dostupnije, ali i poslali poruku da veći stepen digitalizacije očekuju baš u oblastima koje su bliske nama u kompaniji Visa, a to su, pre svega, finansije i kupovina. Stoga, rekao bih da će novi načini digitalnog plaćanja, poput servisa Apple Pay, Garmin Pay ili Google Pay, dostupni u Srbiji već neko vreme, pomoći potrošačima da sebi omoguće ono što žele.

    Kompanija Visa, kao globalni lider u oblasti plaćanja, ima cilj da sve pojedince i organizacije uključi u tokove digitalne ekonomije i na taj način dalje razvije lokalne privredne kapacitete i učini ih globalnim.

    Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu

    Vladimir Đorđević, generalni direktor kompanije Visa za jugoistočnu Evropu

    • Kad govorimo o uticaju na globalnu ekonomiju, Visa je bila generalni sponzor Mundijala u Kataru. Koje i kakve aktivacije su ostvarene sa publikom, potrošačima, drugim kompanijama? Šta su predstavnici kompanije Visa priželjkivali da se ostvari nakon sponzorskog ulaganja u najveći sportski događaj 2022?

    Kompanija Visa je ponosni partner Svetskog prvenstva u fudbalu i same organizacije FIFA već deceniju i po, a naš cilj je da omogućimo lakše i bezbednije plaćanje, da pružimo pristup digitalnoj ekonomiji svakom i svuda i da na inovativan način potrošačima omogućimo da se fokusiraju na igru, atmosferu i momente koje će pamtiti.

    U Kataru smo prikazali niz inovacija – recimo, Tap to Phone, koji je već dostupan u Srbiji, ali i neke koje nisu, poput plaćanja skeniranjem lica, u saradnji sa najvećim kafeterijama u Dohi, lakšeg plaćanja javnog, gradskog prevoza i taksi usluga, na čemu smo radili sa Ministarstvom saobraćaja Katara.

     

    Ponudili smo beskontaktno plaćanje na preko 5300 terminala širom kompleksa gde su se utakmice igrale i posetiocima omogućili više vremena za navijanje i uživanje u fudbalu. To je velika stvar kad znate da vas neko nenametljivo podržava i čini da vaše svakodnevne aktivnosti budu jednostavnije. Želimo da korisnici u nama uvek vide podršku, bez obzira na to da li je u toku FIFA Svetsko prvenstvo ili nije. Tokom Mundijala pružili smo priliku posetiocima da učestvuju i na aktivaciji Masters of Movement, tokom koje su testirali svoje šuterske sposobnosti i mogli da dobiju umetničku NFT figuru. Sa ove distance, rekao bih da veliki broj kreiranih NFT figura potvrđuje da smo napravili dobar spoj funkcionalnosti i zabave.

    Takođe, kroz različite aktivacije širom sveta pokazali smo da fudbal živi svuda. U Kataru, ali i u Srbiji, Severnoj Makedoniji ili bilo kom drugom mestu gde žive ljubitelji fudbala. Naša misija je bila da posetiocima Mundijala omogućimo besprekornu uslugu elektronskog plaćanja u Kataru, a da sa svim ostalim fanovima podelimo ovu jedinstvenu euforiju.

    • Ogroman deo finansijskih, ljudskih i stručnih resursa ulaže se u faktor bezbednosti i zaštite podataka. Je li to trenutno ključna stvar u vašoj industriji?

    Visa nastoji da zajedno sa svojim partnerima, bankama i fintecima kreira bezbedne i sigurne uslove za svaku vrstu platnih transakcija. Zaštita ličnih podataka korisnika kroz tokenizaciju ili pretvaranje osetljivih podataka u jedinstveni algoritamski niz brojeva deo je šire strategije zaštite celokupnog platnog sistema.

    U prethodnih pet godina uložili smo preko devet milijardi dolara u zaštitu od zloupotreba na svetskom nivou, od čega je preko 500 miliona dolara investirano u naprednu analitiku.

    Istovremeno, posao u kompaniji Visa dobilo je više od 800 specijalista za otkrivanje i prevenciju sajber pretnji. Znamo da su samo dva rešenja – Visa Risk Manager i Visa Advanced Authorization – sačuvala preko 26 milijardi dolara globalno u 2021. godini.

    Budući da se neka vrsta sajber napada dešava na gotovo svakih 11 sekundi, potpuno je jasno i u kom pravcu zajednički, kao industrija, moramo da delujemo, a Visa čini upravo to: štiti lične podatke svojih korisnika i pruža im sigurnije i bezbednije okruženje za plaćanje na svakom mestu i u svako vreme.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE