Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Važno je pokazati iskrenu zainteresovanost za ljude“

    O uticaju pandemije koronavirusa na HR sektor, posledicama ubrzane digitalizacije na procese komunikacije i liderstvo, kao i o predstojećim trendovima u ovoj oblasti, govorio je za BIZLife magazin Manuel Anhel Sančez Vivas, HR direktor u kompaniji Schneider Electric za područje Evrope

    Pandemija koronavirusa je donela mnogo promena u funkcionisanju korporacija, uključujući i zapošljavanje novih ljudi. Koji trendovi će, po vašem mišljenju, prevladati u oblasti ljudskih resursa u narednom periodu?

    Mi smo, kao globalna kompanija, procese zapošljavanja sprovodili onlajn i pre pandemije. Ali ne možemo da negiramo činjenicu da ona svakako jeste donela veliku neizvesnost, što je nateralo mnoge kompanije da smanje aktivnosti kada je reč o regrutaciji. Ipak, mislim da je glavna promena koja je došla do izražaja ove godine povećanje značaja rada na daljinu, koji je ranije bio izuzetak. Ona utiče i na menadžere i na zaposlene: kad je izbila pandemija, veliki i ključni deo naših zaposlenih nastavio je da radi u fabrikama i na terenu, dok je 89 odsto zaposlenih u administraciji potpuno prešlo na rad od kuće.

    Uveren sam da će budućnost obeležiti hibridni model, koji će zaposlenima omogućiti da izaberu vreme i mesto rada i koji će se temeljiti na poverenju, osnaživanju i odgovornosti svakog pojedinca.

    Naša politika „New Ways of Working” odražava šire novine u globalnom, digitalnom i promenljivom okruženju i doprinosi agilnijoj, inkluzivnijoj korporativnoj kulturi koja podstiče osnaživanje i poverenje.

    Pandemija nije izazvala ove promene – u globalizovanom digitalnom svetu brze promene su normalnost – ona ih je samo dodatno ubrzala. Moramo da prihvatimo realnost stalne umreženosti, potrebe za bržom reakcijom i odlučivanjem, sa imperativom na tome da se stvori okruženje gde je dobrobit naših zaposlenih jedan od vodećih prioriteta. U toj novoj realnosti postoji potreba za umrežavanjem ljudi i korišćenjem tehnologije, a istovremeno i za poboljšanjem efikasnosti rada i zaštitom ravnoteže između posla i privatnog života. Sve to menja način na koji se odnosimo prema sebi i prema svojim timovima.

    – Da li je ubrzana digitalizacija u kovid eri pomogla ili odmogla HR procesima, procesima interne komunikacije i liderstvu na daljinu?

    Kovid je doprineo neverovatnom ubrzanju digitalizacije u svim kompanijama. Stepen prilagođavanja koji su zaposleni pokazali u toj situaciji zaista je impresivan, a rad koji su IT odeljenja obavila na tom prilagođavanju zaslužuje sve pohvale. Što se nas tiče, mi smo bili spremni, jer smo, svesni njene važnosti, proces digitalizacije već započeli. Iz pozicije gde 15.000 zaposlenih radi od kuće, za samo tri nedelje došli smo toga da više od 80.000 naših ljudi bez ikakvih problema radi od kuće. Naravno, došlo je do velikog porasta direktne komunikacije na svim nivoima organizacije. U tome su se, kao posebno uspešni, izdvojili menadžeri koji pokazuju razumevanje i često razgovaraju sa svojim timovima održavajući veoma visok nivo komunikacije.

    Zapravo, kada prepoznamo važnu ulogu koju tehnologija ima, najvažniji faktor koji unapređuje organizaciju jesu pravi lideri. Veoma je važno pokazati iskrenu zainteresovanost za ljude i njihovu bezbednost i dobrobit, ostati u njihovoj blizini. To su vrednosti naše kompanije, koje su više od slova na papiru i koje svakodnevno primenjujemo u praksi, a posebno u izazovnim situacijama kakva je današnja. Ovog leta sproveli smo interno istraživanje, koje je pokazalo da smo ovom inicijativom značajno doprineli poboljšanju indeksa zadovoljstva zaposlenih.

    – Predviđanja govore da ćemo svi neko vreme raditi na daljinu. Kako pronaći nove načine da se angažuju zaposleni u takvim uslovima?

    Kada smo, u junu ove godine, sproveli anketu među zaposlenima kako bismo utvrdili njihov stav o radu od kuće, velika većina se odlučila za hibridni model, koji nudi mogućnost rada od kuće, ali i dolazak u kancelariju.

    Mislim da naš hibridni model, po kom je, u skladu sa našom globalnom politikom, zaposlenima omogućeno da najmanje dva dana nedeljno rade od kuće, savršeno odgovara različitim potrebama našeg posla. Želimo da sve u kompaniji osnažimo da rade od kuće, ali i da dolaze u kancelariju kako bi se, kroz druženje sa kolegama, povezali kao tim.

    Ja već nekoliko godina radim od kuće jednom ili dvaput nedeljno. To mi pomaže da održim ravnotežu između posla i privatnog života i nudi bolje mogućnosti za usredsređenost na posao. Uopšteno gledano, rad od kuće je zanimljiva praksa za lidere kako bi više delegirali, više verovali svojim timovima i smanjili nivo mikromenadžmenta.

    – „Gig ekonomija” je trend preduzetništva i osnaživanja radnika i predviđa se da će u narednim godinama biti mnogo prisutniji nego ranije. Kako će to uticati na funkcionisanje velikih kompanija i da li će izmeniti procese proizvodnje i upravljanja?

    Tačno je da je poslednjih godina došlo do porasta radnog angažmana u „gig ekonomiji”, odnosno broja frilensera, ali nisam uveren da je to u ovoj fazi snažan trend u Evropi, osim možda u Holandiji, gde je prisutan u većem procentu. Na nivou kompanije pratimo sve trendove koji se javljaju na tržištu, pa i ovaj, kako bismo se bolje prilagodili novim zahtevima i potrebama radne snage, kako bismo ostali privlačan poslodavac i pronašli načine da naše zaposlene adekvatno nagradimo. Frilens krugovi su za nas potencijalni izvor fleksibilne i stručne radne snage i za sada im pristupamo preko partnera koji raspolažu tehnologijom i procesima koji su prilagođeni ovom načinu rada.

    Izvor: BIZLife magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE