Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Upoznajte novi trend: NFT TOKENI

    Reč godine po izboru čuvenog Collins Dictionary je NFT ( zapravo ne reč, već skraćenica za tzv. nezamenljive tokene, odnosno non-fungible token). Naime, upotreba skraćenice NFT u 2021. porasla je 11000 odsto a prisutna je u najrazličitijim konverzacijama širom sveta

    NFT su vid kriptovalute koja omogućava da se razna umetnička dela na različitim medijima i sajtovima „tokenišu” i prodaju putem mehanizama digitalne trgovine. Ovi tokeni su zasnovani na Ethereum blockchain tehnologiji i ne mogu se zameniti nekom drugom vrednošću. NFT tokenom se mogu smatrati digitalna umetnička dela, poput grafika, slika, fotografija, muzičkih ostvarenja, delova u video igrama, a čija je vrednost izražena u Ethereum ili Bitcoin kriptovaluti čija se vrednost kasnije prevodi u dolare. Dakle, bilo da je originalni fajl u JPEG, MP3, GIF ili bilo kom drugom formatu, NFT koji određuje njegovo vlasništvo može biti kupljen i prodat a cenu mu, baš poput „fizičkih“ umetničkih dela, umnogome određuje potražnja na tržištu.  Međutim, stari dobri „desni klik + Save“ na nekom digitalnom umetničkom delu na internetu neće vas učiniti njegovim vlasnik ( ni potencijalnim milionerom). Tako sačuvan fajl ne sadrži informacije koje ga čine blockchainom i identifikuju kao original.

    O popularnosti NFT-ja svedoči i to što je najveća svetska aukcijska kuća Sotheby’s, specijalizovana za umetničke i luksuzne predmete u oktobru investirala 100 miliona dolara u američki NFT studio Mojito.

    „Verujemo u budućnost u kojoj će se aktivno koristiti blockchain tehnologija“, kaže CEO Sotheby’s-a Čarls Stjuart. „Trenutno se ogroman fokus i pažnja usmeravaju na NFT. O ovome slušamo svakodnevno ne samo od naših postojećih klijenata i saradnika već nam se obraća i potpuno nova ciljna grupa, zainteresovana upravo za NFT”. Ova aukcijska kuća je pre nešto manje od šest meseci održala prvu NFT onlajn aukciju, inicijalno zamišljenu kao jedinu te vrste, međutim sada su lansirali sopstveno NFT tržište, Sotheby’s Metaverse na kom je održana i druga aukcija, gde je trgovano umetničkim delima iz kolekcija, između ostalih, i Paris Hilton i poznatog di-džeja Stiva Aokija. Pored Ethereuma, kupci su dela mogli da plaćaju i etheom, bitkoinom i USDC kriptovalutama.

    Ni brendovi nisu ostali imuni na ovaj novi umetnički ali i finansijski trend, i u njemu su pronašli savršen novi izvor prihoda. Tako je lanac meksičkih restorana Taco Bell lansirao 25 slika i GIF-ova na temu takosa, koji su se rasprodali u roku od 30 minuta. Svaki NFT je sadržao i poklon karticu sa 500 dolara, što možda objašnjava inicijalni bum ali oni se sada preprodaju za 3500 dolara (po NFT-u), uz napomenu da poklon kartica više nije uključena.

    Jedan od osnivača Tvitera, Džek Dorsi, prodao je kao NFT prvi tvit ikada objavljen ( tvit iz 2006.godine u kome on objavljuje da je otvorio nalog) za vrtoglavih tri miliona dolara. Nešto manju cifru, „svega” pola miliona dolara koštala je prva „digitalna kuća na svetu”, Mars House, nastala u saradnji umetnika, arhitekte i programera video igara. Kako joj i naziv kaže „nalazi se“ na Marsu a njen vlasnik će moći da se u njoj baškari uz pomoć virtualne realnosti, kao i da se sunča na terasi kuće – na Marsu. Virtualno, naravno.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE