Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Uloga lidera u internim komunikacijama

    Piše: Sanja Tomić, Employee communications manager @ A1, Member of topIC_community

    Istraživanje o stanju internih komunikacija na našem tržištu u organizaciji topIC_community ove godine dalo nam je podatak da čak 71 odsto kompanija redovno koristi rukovodioce kao kanal komunikacije za plasiranje informacija ka zaposlenima. Ipak, samo devet odsto njih smatra da su komunikacijske kompetencije rukovodilaca na zavidnom nivou.

    Interne komunikacije konačno počinju da dobijaju pažnju kakvu odavno zaslužuju i njihova uloga za uspešno funkcionisanje kompanija postaje sve jasnija. Kompanije koriste različite kanale informisanja zaposlenih, počevši od imejlova, intraneta, časopisa, korporativnih društvenih mreža, ali menadžment nastavlja da predstavlja jedan od ključnih kanala za plasiranje informacija. Kada to prevedemo na svakodnevnu poslovnu komunikaciju u firmama, to može da izgleda ovako: „Šef mi je rekao da moram više da se potrudim oko ovih ciljeva.” Nekada je dovoljan bio autoritet šefa da se bespogovorno prihvati trenutno stanje stvari i uradi ono što se očekuje, bez dvosmerne komunikacije i razmene mišljenja. Danas se poslovni svet polako udaljava od liderstva usmerenog samo na poslovne rezultate i okreće se pristupu koji je više usmeren na ljude i to kako se oni osećaju. Takvo liderstvo zahteva ozbiljan rad na komunikacijskim veštinama i primenu efikasne interne komunikacije.


    OTVORENOM KOMUNIKACIJOM LIDER MOTIVIŠE TIM DA BUDE POSVEĆEN I TEŽI KA OSTVARENJU VIZIJE KOMPANIJE


    Redovna i otvorena komunikacija sa menadžerom o očekivanjima, rokovima i prioritetima pomaže zaposlenima da bolje upravljaju svojim vremenom, pruža podršku, resurse i informacije koje su im potrebne da upravljaju svojim poslom, osnažuje ih i pomaže da razumeju kako njihov rad doprinosi ostvarenju ciljeva organizacije.

    Lider usmeren na ljude sluša zaposlene, otvoren je za predloge, ideje i drugačije perspektive. On otvorenom internom komunikacijom gradi poverenje u timu i osnažuje druge da samostalno donose odluke i efikasno rešavaju probleme. Otvorenom komunikacijom lider inspiriše i motiviše tim da bude posvećen i teži ka ostvarenju vizije kompanije.

    Lider u komunikaciji sa svojim timom treba da bude i empatičan. On razume potrebe, želje i osećanja svojih zaposlenih, pruža podršku gde je potrebno, što dodatno internu komunikaciju čini efikasnijom, a zaposlene posvećenim i zadovoljnim. Umesto da svoje odluke prezentuje stavom „Zato što sam tako rekao”, on sluša, pokazuje razumevanje i razmatra stavove drugih, što omogućava otvoreniji dijalog i dovodi do bolje radne atmosfere i odnosa među kolegama.

    Komunikacijske veštine, kao i empatija, uče se i vežbaju. U tome liderima mogu da pomognu stručnjaci za interne komunikacije, jer oni znaju kako da prilagode sadržaj i ton poruka različitim internim ciljnim grupama, a u skladu sa jasno definisanom komunikacijskom i poslovnom strategijom kompanije. Uz njihovu podršku mogu da osmisle efikasnu internu komunikaciju u svom timu, unaprede liderske veštine i time doprinesu boljoj saradnji i posvećenosti zaposlenih. Interni komunikatori su nezaobilazni saveznici menadžmenta u stvaranju dobre radne atmosfere i uspeha organizacije u celini.

     

    Izvor: BIZLife Magazin

    Foto: Jelena Petrović

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE