U toku je psihološko profilisanje IT sektora u Srbiji
Pre nekoliko dana počelo je veliko istraživanje mentalnog zdravlja IT sektora u našoj zemlji. U njemu mogu da učestvuju svi zaposleni u ovom sektoru, bez obzira na poziciju.
Cilj ovog istraživanja je da pokaže kakvo je stanje po pitanju mentalnog zdravlja IT kompanija u Srbiji. Metodologija koja ispituje mentalno zdravlje kompanija (Company Care methodology) je nova stvar na našem tržištu, a prema njoj, postoje dva ključna faktora koja određuju kvalitet mentalog zdravlja u jednoj kompaniji.
Prvi faktor mentalnog zdravlja kompanije je emocionalna stabilnost i odnosi se na pitanja kao što su: kakva je emocionalna atmosfera među zaposlenima, imaju li osećaj da su njihove emocionalne potrebe uvažene i zadovoljene, koliko su unutar organizacione kulture prisutne empatija, poverenje, otvorena komunikacija i slično. Drugi faktor je kreativnost i on meri sve ono što je povezano sa time kako zaposleni obavljaju svoj posao, odnosno koliko su zastupljeni proaktivnost i istrajnost, kako se posmatraju greške, koliko je moguće slobodno iskazivati mišljenje i slično.
„Kao rezultat istraživanja, moći ćemo da vidimo kakvo je stanje u našoj IT industriji, odnosno kom od nekoliko potencijalnih profila mogu da pripadaju. Ukrštanjem dva pomenuta faktora — emocionalne stabilnosti i kreativnosti — dobijamo koordinatni sistem u kome svaka kompanija može da pronađe svoje mesto. Ovo istraživanje je anonimno u svakom mogućem smislu, tako da nećemo imati podatke o učesnicima, niti o samim kompanijama, ali ćemo imati temeljno sprovedenu dijagnostiku i znaćemo u kom pravcu treba delati kako bi se stvari popravile”, ističe Ina Poljak, psihološkinja i konsultantkinja, kreatorka Company Care metodologije.
U istraživanju mogu da učestvuju svi koji rade u bilo kojoj IT kompaniji koja posluje na teritoriji Srbije, bez obzira na tim, poziciju, radni staž i slično. Učesnici mogu da budu i nezaposleni koji su donedavno radili u IT sektoru. U tom slučaju, mogu da daju odgovore koji se odnose na poslednju kompaniju u kojoj su radili.
Za popunjavanje ankete potrebno je manje od 7 minuta, a rezultati istraživanja će biti javno dostupni.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: Nemanja Kuč - BIZLife/Webmind
Foto: Ustupljene fotografije