Tinejdžeri su „skoro stalno“ na YouTube-u i TikToku: Evo koju aplikaciju više koriste
Za mnoge roditelje verovatno će biti malo iznenađenje da veliki procenat američkih tinejdžera ,,skoro konstantno“ koristi određene društvene mreže, prema novom izveštaju istraživačkog centra Pew o korišćenju društvenih medija i interneta od strane mladih. Ali može da bude iznenađujuće gde tinejdžeri provode to vreme.
Youtube je drugu godinu zaredom pobedio TikTok kao najšire korišćenu platformu među skoro 1.500 tinejdžera anketiranih za ovaj izveštaj. U anketi, 93 odsto tinejdžera je reklo da koristi Youtube, u poređenju sa 63 odsto onih koji su rekli da koriste TikTok, zatim manji udeo je za Snapchat (60 odsto), Instagram (59 odsto) i Facebook (33 odsto).
Jedna trećina ispitanika tinejdžera rekla je da koristi barem jednu od tih aplikacija „skoro konstantno“, izvestio je Pew. A udeo tinejdžera koji navode da skoro stalno koriste internet skoro se udvostručio na 46 odsto otkako je Pew prvi put objavio istraživanje 2015.
Da bi sproveo izveštaj, Pew Research je anketirao 1.453 američka tinejdžera uzrasta od 13 do 17 godina, regrutovanih preko svojih roditelja, između 26. septembra i 23. oktobra 2023.
Pevw-ov izveštaj ukazuje da uprkos rastućoj zabrinutosti oko uticaja društvenih medija na mentalno zdravlje i bezbednost tinejdžera, mladi ljudi nastavljaju da se intenzivno bave ovim platformama.
Izveštaj dolazi nakon brojnih tužbi protiv kompanija društvenih medija, koje su optužene za nanošenje štete mladim ljudima, uključujući i onu koju je ove nedelje podneo državni tužilac Novog Meksika u kojoj se navodi da Meta, roditelj sa Fejsbuka i Instagrama, stvara „zemlje za razmnožavanje“ dece predatora. Meta je negirala tvrdnje u tužbi i rekla je da ima politike i prakse za zaštitu mladih korisnika.
Koliko tinejdžeri koriste druge mreže?
Grupa je otkrila da, iako je upotreba aplikacija Snapchat i Instagram porasla od njenog izveštaja iz 2015. godine, upotreba Facebook-a i X-a (ranije Twiter-a) je opala. Samo 33 odsto tinejdžera je reklo da je koristilo Facebook ove godine, u poređenju sa 71 odsto u 2015. Upotreba Twitter-a je opala sa 33 odsto u 2015. na samo 20 odsto ove godine.
Stariji tinejdžeri, uzrasta od 15 do 17 godina, češće koriste većinu glavnih platformi nego oni uzrasta od 13 do 14 godina, osim YouTube-a. Među decom uzrasta od 13 do 14 godina, 94 odsto je prijavilo da koristi YouTube, u poređenju sa 92 odsto tinejdžera uzrasta od 15 do 17 godina.
Devojčice tinejdžerke češće od dečaka koriste Instagram (66 odsto prema 53 odsto), TikTok (68 odsto naspram 59 odsto) i Snapchat (66 odsto naspram 53 odsto), dok dečaci češće koriste YouTube (96 odsto naspram 91 odsto), X (21 odsto prema 19 odsto) i Reddit (18 odsto prema 10 odsto), piše CNN.
Uticaj Instagrama
Stručnjaci za bezbednost na internetu ranije su izrazili zabrinutost zbog uticaja Instagrama i načina na koji promoviše takozvano društveno poređenje između korisnika i poznatih ličnosti.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, Freepik, Pixabay