Studija otkrila: Potencijalno štetan sadržaj tinejdžerima na TikToku izlazi u roku od nekoliko minuta
TikTok može da prikaže potencijalno štetan sadržaj u vezi sa samoubistvom i poremećajima u ishrani tinejdžerima u roku od nekoliko minuta nakon što otvore nalog, sugeriše nova studija, što verovatno doprinosi sve većem ispitivanju uticaja aplikacije na najmlađe korisnike.
U izveštaju neprofitni Centar za suzbijanje digitalne mržnje (CCDH) otkrio je da može da prođe manje od tri minuta nakon registracije na TikTok nalog, gde može da se pojavi sadržaj povezan sa samoubistvom i još oko pet minuta da se pronađe zajednica koja promoviše sadržaj u vezi sa poremećajem u ishrani.
Istraživači su rekli da su otvorili osam novih naloga u Sjedinjenim Državama, Ujedinjenom Kraljevstvu, Kanadi i Australiji uz minimalnu starost korisnika TikTok-a od 13 godina. Ovi nalozi su nakratko pauzirali, lajkovali su sadržaj o slici tela i mentalnom zdravlju. CCDH je rekao da aplikacija preporučuje snimke o slici tela i mentalnom zdravlju svakih 39 sekundi u periodu od 30 minuta.
Zabrinutost zbog uticaja TikToka
Izveštaj dolazi dok državni i savezni zakonodavci traže načine da zabrane TikTok zbog zabrinutosti za privatnost i bezbednost, kao i da utvrde da li je aplikacija prikladna za tinejdžere. Takođe dolazi više od godinu dana nakon što su se rukovodioci platformi društvenih medija, uključujući TikTok, suočili sa teškim pitanjima zakonodavaca tokom niza saslušanja u Kongresu o tome kako njihove platforme mogu da usmere mlađe korisnike – posebno tinejdžerke – na štetan sadržaj, koji je loš za njihovo mentalno zdravlje i sliku tela.
Nakon tih saslušanja, koja su usledila nakon otkrivanja Facebook uzbunjivača Frensisa Haugena o uticaju Instagrama na tinejdžere, kompanije su obećale da će se promeniti. Ali najnovija otkrića CCDH-a sugerišu da možda treba još toga da se uradi.
„Rezultati su noćna mora svakog roditelja: fidovi mladih ljudi su bombardovani štetnim, mučnim sadržajem koji može da ima značajan kumulativni uticaj na njihovo razumevanje sveta, kao i na njihovo fizičko i mentalno zdravlje“, naveo je Imran Ahmed, izvršni direktor CCDH, u izveštaju.
TikTok – studija ne pokazuje istinsko ponašanje i iskustvo korisnika
Portparol TikTok-a odustao je od studije, rekavši da je to netačan prikaz iskustva gledanja na platformi iz različitih razloga – uključujući mali uzorak, ograničeno 30-minutno testiranje i način na koji su nalozi skrolovali pored serije nepovezanih tema da dođu do drugog sadržaja.
„Ova aktivnost i rezultirajuće iskustvo ne odražavaju istinsko ponašanje ili iskustvo gledanja stvarnih ljudi. Redovno se konsultujemo sa zdravstvenim stručnjacima, otklanjamo kršenja naših politika i pružamo pristup resursima podrške svima kojima je potrebna. Svesni smo da je sadržaj koji pokreće jedinstven za svakog pojedinca i da ostajemo fokusirani na negovanje bezbednog i udobnog prostora za sve, uključujući ljude koji odluče da podele svoja putovanja oporavka ili edukuju druge o ovim važnim temama“, rekao je portparol TikToka za CNN.
Portparol je rekao da CCDH ne pravi razliku između pozitivnih i negativnih video-zapisa o datim temama, dodajući da ljudi često dele osnažujuće priče o oporavku od poremećaja u ishrani.
TikTok štiti svoje korisnike
TikTok je rekao da nastavlja da uvodi nove mere zaštite za svoje korisnike, kao što je filtriranje „potencijalno problematičnih“ snimaka. U julu je dodao „ocenu zrelosti“ videima za koje je otkriveno da potencijalno sadrže složene teme, kao i funkciju koja pomaže ljudima da odluče koliko vremena žele da potroše na TikTok video snimke, podese redovne pauze i obezbede kontrolnu tablu koja opisuje koliko puta su otvorili aplikaciju. TikTok takođe nudi pregršt opcija roditeljskog nadzora.
Ovo nije prvi put da su algoritmi društvenih medija testirani. U oktobru 2021. godine, osoblje američkog senatora Ričarda Blumentala registrovalo je Instagram nalog kao 13-godišnja devojčica i nastavilo da prati neke naloge o dijeti i poremećajima u ishrani (od kojih bi poslednje trebalo da bude zabranjeno od strane Instagrama). Instagram-ov algoritam je uskoro počeo skoro isključivo da preporučuje da nalog mladih tinejdžera treba da prati sve više i više ekstremnih naloga za dijetu, rekao je senator za CNN u to vreme.
TikTok je rekao da ne dozvoljava sadržaj koji prikazuje, promoviše, normalizuje ili veliča aktivnosti koje mogu da dovedu do samoubistva ili samopovređivanja. Od videa uklonjenih zbog kršenja njegovih smernica o sadržaju o samoubistvu i samopovređivanju od aprila do juna ove godine, 93,4 odsto je uklonjeno bez pregleda, 91,5 odsto je uklonjeno u roku od 24 sata od postavljanja, a 97,1 odsto je uklonjeno pre bilo kakvih prijava, prema kompaniji.
Studija pokazala: Sadržaj o ishrani i gubitku težine na TikToku ima loš uticaj na mlade
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash, Pexels