Studija pokazala: Sadržaj o ishrani i gubitku težine na TikToku ima loš uticaj na mlade

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Studija, mršavljenje

    Studija pokazala: Sadržaj o ishrani i gubitku težine na TikToku ima loš uticaj na mlade

    Objavljivanje sadržaja u kom pojedini korisnici TikToka otkrivaju svoj put gubitka težine ili dele kako izgleda njihova nedeljna kupovina namirnica sa pratiocima može da izgleda bezopasno, ali videi i heštegovi poput #WhatIEatInADay mogu da pomognu u promovisanju štetnog ponašanja u ishrani kod mladih odraslih ljudi, pokazala je nova studija objavljena u PLOS One found.

    Istraživači sa Univerziteta u Vermontu analizirali su 1.000 TikTok snimaka sa najpopularnijim heštegovima, koji se odnose na sliku tela i ishranu, koristeći termine za pretragu kao što su hrana, ishrana, težina i slika tela.

    Studija je uključila 10 heštegova sa najmanje milijardu ili više pregleda. Na listi su bili #WhatIEatInADay sa 3,2 milijarde pregleda na početku studije i #WeightLoss sa skoro 10 milijardi pregleda.

    Manje od 3 odsto TikTok videa u vezi sa ishranom, koje su analizirali istraživači studije, uključivalo je težinu. Većina sadržaja bila je ona koja identifikuje težinu kao glavnu odrednicu zdravlja.

    Skoro 44 odsto deljenih snimaka je govorilo o gubitku težine, dok je 20,4% odsto prikazalo nečiju transformaciju.

    Mnogi videi su takođe davali dobre ili loše oznake hrani koja može da “dovede do razvoja poremećaja u ishrani kao što je anoreksija, poremećaj u ishrani definisan kao opsesija ‘pravilnom’ ishranom”, navodi se u studiji, prenosi CNBC.

    TikTok, studija

    TikTok studija (AP Photo/Mark Schiefelbein)

    Mladi odrasli mogu da budu najviše izloženi riziku

    Štetne implikacije sadržaja o mršavljenju mogle bi direktno da se odraze na mlade i ranjive korisnike aplikacije. Prema autorima studije, trećina korisnika TikTok-a u SAD imala je 14 ili manje godina 2020.

    Najzabrinjavajući nalaz u studiji je količina mladih žena koje su imale interakciju sa sadržajem o gubitku kilograma.

    Više od 60 odsto snimaka su kreirale žene, a više od polovine su napravili korisnici u tinejdžerskim ili studentskim godinama.

    Istraživači su otkrili da su “mlade žene koje kreiraju i koriste sadržaje u vezi sa težinom ili hranom na TikTok-u izložene riziku da imaju iskrivljenu sliku o telu i poremećeno ponašanje u ishrani”.

    Studija, gubitak kilograma

    Studija, gubitak kilograma (Pexels)

    Nestručni ljudi daju savete o ishrani

    Studija je takođe otkrila da su većinu saveta o ishrani za gubitak težine dali ljudi koji nisu stručnjaci.

    “Ove vrste videa se verovatno šire i podstiču štetne intervencije u ishrani kod ranjive publike koja možda nema veštine medijske pismenosti“, napisali su istraživači u radu.

    Samo 1,4 odsto snimaka, koji nude savete o ishrani, napravili su registrovani nutricionisti. TikTok-ova funkcija “Za vas“ neprekidno nudi videe sa srodnim sadržajem kojim se korisnici obično bave.

    To znači da “ako se neko dosledno bavi ishranom, gubitkom težine ili sadržajem hrane, ti snimci će nastaviti da se pojavljuju osim ako korisnik aktivno ne izabere prozor sa oznakom ‘ne zanima me’,“ kaže studija.

    U 2020. godini, TikTok je počeo da primenjuje politike koje cenzurišu sadržaj poremećaja u ishrani. Taj pristup je takođe preuzeo Instagram kada je zabranio oglase za mršavljenje.

    Međutim, autori studije veruju da će zbog velike količine video zapisa, koji promovišu kulturu ishrane na društvenoj mreži, možda morati da se umešaju profesionalci. Oni podstiču zdravstvene stručnjake da imaju na umu vrstu sadržaja sa kojima mladi ljudi komuniciraju i smisle načine da se suprotstave tome kako bi sprečili štetno ponašanje u ishrani.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Beta/AP

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE