Od Ideje do globalnog tehnološkog start up-a
Taxify je brzo rastuća tehnološka kompanija koja razvija vodeću taksi buking aplikaciju u Severnoj i Istočnoj Evropi sa preko 500,000 korisnika i 10,000 taksi vozača u 10 zemalja. Nakon velikog uspeha u matičnoj Estoniji i proširenja na još osam evropskih tržišta, Taxify je stigao u Beograd sa cijem da unese pozitivne promene u industriju taksi prevoza nudeći korisnicima brži, jednostavniji i sigurniji način da naruče taksi.
PUT OD IDEJE DO GLOBALNOG BIZNISA
Ideja za Taxify je nastala 2012. godine, u vreme kada u Estoniji nije bilo sličnih servisa. Osnivačima kompanije bilo je jasno da taksi tržište u Talinu ne funkcioniše. Razlog tome bila je velika fragmentiranost tržišta – preko 20 taksi kompanija od kojih svaka ima svoj dispečerski centar i malu flotu. Ovakva situacija nije pogodovala korisnicima taksi usluga koji su često dugo čekali na vozilo, a ni taksi vozačima koji su imali puno ‘praznog hoda’ čekajući na poziv mušterija.
Markus Vilig, tada devetnaestogodišnji učenik srednje škole, odlučio je da napravi rešenje – mobilnu aplikaciju koja bi okupila sve taksije u Talinu u jednu platformu.
Nakon nešto više od 2 meseca rada na prvom prototipu i minimumom uloženih sredstava, Taxify je lansiran u Talinu u avgustu 2013. Za samo nekoliko nedelja od lansiranja, aplikacija je doživela veliki uspeh dodajući hiljade korisnika. Od tada, Taxify je osigurao 2 miliona evra investicije, privukao talenat iz mega kompanija kao što su Skype i Google, i proširio poslovanje na 9 zemalja polako postajući evropski ‘izazivač’ Uberu sa kojim se uspešno takmiči na mnogim tržištima, uključujući Estoniju, Litvaniju i Češku. 2014. Taxify je proglašen za najbolju mobilnu aplikaciju u Estoniji.
Rastu kompanije svakako je doprinela i povoljna poslovna klima u Estoniji, zemlji koja se ponosi svojim imidžom e-države. Digitalizovana administracija i razne vrste e-usluga preduzetnicima znato olakšavaju poslovanje, a estonska vlada veoma podržava tehnologiju koja unapređuje postojeće usluge i stvara veću transparentnost i poverenje potrošača.
TAXIFY U BEOGRADU
Taxify je pokrenut u Beogradu u jesen 2015. sa ciljem da Beograđanima obezbedi pouzdan i siguran prevoz i transparentnu uslugu. Taxify app povezuje korisnike sa liceniranim taksi vozačima u realnom vremenu i omogućava naručivanje taksija u samo par klikova.
Servis danas broji hiljade zadovoljnih korisnika i 350 vozača od kojih je 200 svakodnevno aktivno. Taksisti koji sarađuju sa Taxify su takođe zadovoljni jer svakog meseca dobijaju stotine dodatnih vožnji, odnosno dodatnu zaradu, pa broj vozila dostupnih u sistemu svakodnevno raste.
Iz Taxify kažu da Beograd predstavlja odličnu polaznu tačku na Balkanu te da im uspeh na srpskom tržištu otvara mnoga vrata i mogućnosti za širenje na susedne zemlje– uključujući Bugarsku, Hrvatsku i Rumuniju.
Taxify app se može besplatno preuzeti putem App Store, Windows Phone Store i Google Play prodavnica.
Izvor: BIZLife
Foto: Taxify