Svetlana Bunčić

CSR #BIZkolegijum – Svetlana Bunčić, UniCredit Banka

Tema poslednjeg BIZkolegijuma bio je CSR.

Svetlana Bunčić, Direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija i članica menadžment tima UniCredit Banke

  • Šta je održivo ili odgovorno poslovanje u 2022. godini?

Održivo i odgovorno poslovanje je ono gde kompanija u srž poslovanja postavlja održivost. Takav primer je naša, UniCredit banka. Naša svrha je osnaživanje napretka zajednice, a CSR strategija utkana je u našu poslovnu strategiju. Posvećeni smo stvaranju održivih vrednosti za sve zainteresovane strane. Naše vrednosti – integritet, odgovornost i briga – ujedinjuju nas i definišu kulturu naše Grupe, način na koji donosimo odluke i kako na njih delujemo. Kao jedan tim, jedan UniCredit, uvereni smo da sve naše vrednosti predstavljaju ono što je najvažnije za Grupu i za sve naše zainteresovane strane danas.

Naš set obaveza i ciljeva koji se odnose na zaštitu životne sredine, socijalnu politiku i upravljanje (ESG) pokazuju kako je održivost deo DNK naše Grupe, da je ona potpuno integrisana u naše poslovne strategije. Samo na ovaj način, kada se svi elementi integrišu, možemo da govorimo o održivom i suštinski odgovornom poslovanju.

  • Koji su najveći izazovi u CSR strategijama?

Za svaku strategiju postoji samo jedan izazov, a to je kako da zaista zaživi u organizaciji. Ma koliko svi bili svesni da upravo u to moraju da ulože mnogo napora i planiranja, ma koliko i ma kako dobre akcione planove da napravimo, svi znamo koliko je dobrih CSR strategija završilo u fiokama.

Specifična opasnost za CSR strategiju jeste kada je ona odvojena od poslovne strategije i kada nemaju dodirnih tačaka. Održivost je integralni deo poslovne strategije UniCredit grupe i to je ispravan način da se održivost poslovanja zaista sprovodi. Samo onda kada svi u nekoj organizaciji usvoje pristup, način posmatranja okruženja i shvatanja koliko je važno da naš biznis bude održiv – CSR strategija može da zaživi i da postane realna. Da ne ponavljamo ono što je mnogo puta rečeno, ali ukoliko mi u organizaciji ne delimo ključne vrednosti, nećemo moći da realizujemo nijednu, pa ni CSR strategiju.

Svetlana Bunčić, Direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija i članica menadžment tima UniCredit Banke

Svetlana Bunčić, Direktorka Odeljenja identiteta i komunikacija i članica menadžment tima UniCredit Banke

Dešava se da se CSR projekti započnu i završe u nekom odeljenju kom su dodeljeni u nadležnost. Ostali posmatraju ove aktivnosti kao neozbiljne, manje važne, kao marketing ili priliku za besplatnu promociju kompanije. U organizacijama treba da se radi na uspostavljanju zajedničkog viđenja koliko je zaista ključno da naše poslovanje bude održivo i koja je uloga društveno odgovornog pristupa poslovanju.

  • Da li su CSR aktivnosti vaše kompanije određene industrijom kojoj pripada?

UniCredit banka nastoji da ima društveno odgovorno poslovanje, a ne društveno odgovorne aktivnosti koje sporadično sprovodi. Specifičnost bankarskog sektora daje nam mogućnost da budemo okrenuti zajednicama. Svrha našeg poslovanja je osnaživanje napretka zajednice, čemu je posvećeno svako naše delovanje. „Industrija” kojom se bavimo daje nam mogućnost da dokažemo da smo banka koja radi za dobrobit društva i kreira održiviju budućnost. Podržavamo one inicijative i poslovne poduhvate koji se odnose na energetske uštede ili na proizvodnju zelene energije, kao i one koji podstiču jednakost svih grupa i osnažuju marginalizovane grupe, kako bi svet bio bolje mesto za sve.

Posebnu pažnju posvećujemo edukaciji, mogućnosti svih da se kvalitetno obrazuju. Na mnogo različitih načina UniCredit grupa, kao i UniCredit banka u Srbiji, podržava i podstiče edukaciju i razvoj mlađih i starijih osnovaca, srednjoškolaca i studenata. Naši zaposleni bave se volonterskim radom držeći predavanja, edukacije, aktivirajući se kao mentori mladima na prvim preduzetničkim aktivnostima.

Svetlana Bunčić, UniCredit Banka

Svetlana Bunčić, UniCredit Banka

  • Približite nam konkretan CSR projekat UniCredit banke.

Kao što sam već rekla, održivi razvoj, energetska tranzicija i zeleno finansiranje već godinama su u samom fokusu poslovanja UniCredit banke. Stoga je potpuno prirodna bila odluka da pokrenemo projekat povodom proslave značajnog jubileja – 20 godina poslovanja UniCredit banke u Srbiji. Reč je o CSR projektu od nacionalnog značaja. U okviru kampanje „20 godina se zajedno trudimo da pokrećemo dobre stvari”, od svakog realizovanog keš kredita i kredita za obrtna sredstva u vrednosti većoj od 200.000 dinara UniCredit banka je izdvajala 2.000 dinara, čime je ukupno prikupljeno više od 13 miliona dinara. Banka će tokom ove godine izdvojeni novac uložiti u projekte unapređenja zaštićenih područja i očuvanja biodiverziteta na teritoriji Srbije. Značaj ovog projekta prepoznalo je Ministarstvo za zaštitu životne sredine, sa kojim je banka potpisala Memorandum o saradnji i uz čiju podršku se ovaj projekat realizuje. Projekat podrazumeva podršku unapređenju očuvanja flore i faune, prirodnih staništa životinjskih vrsta, ali i poboljšanja turističkih kapaciteta i popularizacije zaštićenih područja.

U prvih pet meseci tekuće godine rekonstruisana su izletišta na Fruškoj gori, postavljeni novi mobilijari u Zvezdarskoj i Bajfordovoj šumi, u Beogradu, i postavljen novi vidikovac na Carskoj bari. Do kraja godine u planu je realizacija projekata koji obuhvataju nacionalne parkove „Kopaonik”, „Đerdap”, specijalne rezervate prirode „Peštersko polje” i Karađorđevo”, spomenike prirode „Slapovi Sopotnice”, „Lisine” i „Resavska pećina”.

Izvor: BIZLife Magazin

What's your reaction?

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

developed by Premium.rs | Copyright © 2025. bizlife.rs | Sva prava zadržana.

MAGAZINE ONLINE