Srpska ćureća pršuta stigla do Vašingtona i Pekinga
„Igra ukusa“ je jedna predivna priča, nastala u krugu porodice, među dva brata, jednim prijateljem i najboljim dekom na svetu. Proizvod te priče je ćureća pršuta.
„Sve je krenulo pre pet godina, kada je baka preminula, a deka pomislio da nema više razloga za život. Meni se to nije svidelo i smišljao sam načine kako da ga ‘razmrdam’. Još tokom fakulteta, Ivan (prijatelj) i ja smo iznova i iznova pričali o nekom preduzetničkom poduhvatu, a Miroslavu (bratu) i meni je ćureća pršuta uvek bila tu. Nekako smo je podrazumevali i verovali da svi imaju deku na selu koji suši meso. Jednog popodneva Ivan je došao do nas, probao pršuticu po prvi put u životu i oduševio se! Kako pršuticom tako i idejom da nam domaća ćureća pršuta bude taj preduzetnički poduhvat za kojim smo tragali“, kaže Mirko Bunčić.
Sva trojica su završili Ekonomski fakultet u Beogradu i još uvek imaju redovne poslove. Miroslav radi u finansijama, a Ivan i Mirko u marketingu, tako da stečena znanja primanjuju na preduzetničkom poduhvatu. „Igrom ukusa“ se bave kad god stignu, posle posla, vikendom, noću, a kako kaže Mirko, „Igra ukusa“ im još uvek nije izvor prihoda s obzirom na to da su na samom početku.
„U trenutku kada je ideja nastala Ivan i ja smo imali 26, a Miroslav 29 godina. Prve dve godine smo planirali, organizovali, istraživali, testirali, padali i ustajali i praktično se spremali za trenutak registrovanja firme, koji se desio pre godinu dana. Svi nam govore da je pokretanje biznisa hrabar potez, neki i da smo ludi, ali jednostavno, mi smo takvi. Sva trojica verujemo da je čovek stvoren da stvara, da nešto napravi svojim rukama i ta želja da kreiramo nešto od neprocenjive vrednosti nas je motivisala da se upustimo u avanturu zvanu Igra ukusa“.
I samo ime „Igra ukusa“ pažljivo je osmišljeno i moralo je da ispuni mnogo kriterijuma s obzirom na to da Mirko i njegov prijatelj Ivan dolaze iz marketinga.
„Moram da priznam da smo mnogo mozgali oko imena. Baš smo bili strogi prilikom odabira. Ime je moralo da ispuni mnogo kriterijuma, a jedan od najvažnijih je bio da nam otvori vrata da u budućnosti, pored ćureće pršute, kreiramo još proizvoda. Već duže vreme razmišljamo o proširenju portfolija i verujem da, iako smo još uvek na početku, mogu da najavim nov proizvod. Ideja nam je da kreiramo ćureći namaz. Pravi, domaći, 100% prirodan namaz. Sada smo u fazi testiranja i mogu vam reći da je preukusno“, otkriva Mirko za BIZLife.
Recept za ćureću pršuticu u porodici Bunčić je već generacijama i on nije tajna. Kako kaže Mirko, tajna je posvećenost. Ćureća pršuta se pravi od samo tri sastojka: ćurećeg belog mesa, himalajske soli i belog luka. Sam proces pripreme zahteva vreme, jer za savršen komad ćureće pršute je potrebno od 5 do 6 nedelja predanog rada, a taj tempo diktira priroda. Prve nedelje se ćureće meso stavlja u pac, da upije himalajsku so i beli luk. U drugoj nedelji se diže na dim, da pokupi najbolje arome bukovog drveta i potom se diže na vetar. Tada priroda određuje kojom brzinom će se meso osušiti.
„Mi iskreno verujemo da je ćureća pršuta savršen proizvod, kako sa proizvodnog, tako i sa marketinškog aspekta. Svi znaju za svinjsku i goveđu, ali retko ko za ćureću pršutu. I nema osobe koja se ne zamisli, zastane i zapita, kakvog li je to ukusa!? Samim nazivom proizvoda mi ‘kupujemo’ ono što je danas najteže: pažnju ljudi. I svi žele da probaju! U pršutici se uživa od Subotice do Lebana. Bukvalno smo je slali skoro svuda, a stizala je ona i do Vašingtona, Pariza, Londona, Moskve, pa čak i Pekinga. To naravno, uz pomoć naših ljudi koji su je ili nosili za sebe ili kao poklon. Naša ideja jeste da se upustimo i u izvoz i da sa ponosom predstavljamo to ‘najbolje sa naše trpeze’ celom svetu“, govori Mirko.
Trenutno se njihova ćureću pršutica može poručiti putem društvenih mreža. Minimalne količine za dostavu nema, dostava se ne naplaćuje, a sto grama ćureće pršutice je 320 dinara. Mirko otkriva i da su u pregovorima sa nekoliko specijalizovanih objekata i vinarija, pa će uskoro ljubitelji ćureće pršute moći da ih nađu na više mesta u Beogradu. Jedni su od retkih kojima logistika predstavlja zadovoljstvo jer isporuke rade lično i obožavaju ih. Zaposlene nemaju, skoro sve rade sami, ali imaju pomoć od roditelja i lepših polovina, kao i od prijatelja, stručnih konsultanata.
„Iz šale smo kreirali vizit karte, gde ispod naših imena stoji pozicija „almost everything“ i zaista je tako. Od finansiranja, administracije pa do dostave. Ali moramo da budemo iskreni, nama ništa nije teško i sve radimo sa osmehom, jer iskreno verujemo u priču i znamo da radimo pravu stvar“, kaže Mirko. Smatra i da su uslovi za početnike u biznisu u Srbiji sjajni. Kako kaže, imamo predivnu zemlju, bogatu dobrim ljudima, koji znaju šta znači domaća hrana, koji poštuju tradiciju i cene vredan rad, a „na nama je da radimo i da se izborimo za sve što mislimo da je vredno borbe. To uostalom, nas trojica iz dana u dan i činimo“.
Izvor: BIZLife
Foto: Igra ukusa
Miodrag M.
Bravo momci! Upoznao sam vam na sajmu i redovno poručujem od vas. Proizvod je fenomenalan ali iskreno cela briga o vašim kupcima i način kako ovo radite je takav da vam mnoge mnogo vece i ozbiljnije kompanije samo mogu pozavideti! Samo tako nastavite! Pozdrav!