
Šapić: Nadam se da kriza u Ukrajini neće usporiti gradnju metroa
Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić kazao je da će se pitanje energenata rešavati na nacionalnom nivou, ali da grad mora da ima spreman sistem, da uradi sve da se kriza što manje oseti.
Šapić je za list „Kurir“ kazao da je najvažnije da Gradska uprava uradi sve kako bi građani krizu što manje osetili.
„To ne znači da nećemo raditi i druge važne stvari u gradu, ali ovo će biti prioritet“, rekao je Šapić.
Prema njegovim rečima, gradnja metroa u glavnom gradu nije samo beogradski, već i državni projekat i izrazio nadu da kriza uzrokovana ratom u Ukrajini neće usporiti gradnju metroa.

Predstavljanje izgleda vagona budućeg beogradskog metroa (BETAPHOTO/BRANISLAV BOZIC/MO)
„Metro nije samo gradski projekat već i državni. Projekat od nacionalnog značaja u koji svi moramo da budemo uključeni, od predsednika države do lokalne samouprave“, ocenio je Šapić.
On je dodao da će najvažniji infrastrukturni projekti u Beogradu, pored metroa, biti obilaznica oko Beograda, izgradnja kanalizacione mreže, tunela, mostova i parkova, sportskih terena i novih bulevara.
Radovi počeli prošle godine
Radovi na izgradni metroa u Beogradu počeli su u novembru prošle godine u Makiškom polju, gradnjom infrastrukture i nasipa budućeg depoa.
Tadašnji zamenik gradonečelnika Beograda Goran Vesić kazao je tada da je ovo najvažniji projekat glavnog grada u 21. veku i da će Beograd do 2030. godine dobiti dve linije metroa dužine 42 kilometara sa 43 stanice, 223 kilometara BG voza sa 76 stanica i 500 polazaka dnevno i 42,6 kilometara nove tramvajske mreže, objavljeno je na sajtu Grada Beograda.

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić (SCRN)
„Dve linije metroa koštaće oko 4,6 milijardi evra, proširenje BG voza i novi tramvaji oko 1,5 milijardi, a to iznosi oko pet godišnjih budžeta, pa je jasno da mi sami ne bismo mogli da finansiramo ovakav projekat u tako kratkom roku“, kazao je Vesić podsećajući da je država stala iza projekta.
Izvor: Beta
Foto: Beta/Screenshot