Roditelji uspešne dece ne brinu o ekranima, već ih uče ovim VEŠTINAMA
Da li je prekomerno vreme ispred ekrana zapravo glavni uzrok negativnih posledica kod dece?
Jedna od najsveobuhvatnijih studija na ovu temu otkrila je da je kod više od 350.000 adolescenata upotreba tehnologije povezana sa samo 0,4 odsto ukupnih razlika u mentalnom blagostanju ostalih adolescenata.
I koliko god želimo, ne možemo u potpunosti da zaštitimo svoju decu od ekrana, zaključaj je studije.
Najuspešniji roditelji ne provode vreme brinući se o tome koliko su njihova deca na digitalnim uređajima. Umesto toga, oni ih podučavaju sa ove tri veštine kako bi im pomogli da postanu „pametni uz ekran“.
1. Kako proceniti sadržaj
Istražite aplikacije, igre i web lokacije sa svojom decom. Zajedno pročitajte korisnički ugovor i recenzije i podelite jedni s drugima sve vrednosti i brige koje imate. Ako aplikacija ili web lokacija izgledaju kao prevara ili kao da podučavaju lošim vrednostima, razgovarajte sa decom o tome zašto ne bi trebalo da konzumiraju takav sadržaj. Ovi razgovori će ih obrazovati o tome kako izgleda odgovorna upotreba medija.
2. Kako odrediti granice
Ako smatrate da imate premalo kontrole nad korišćenjem uređaja vaše dece ili želite da uspostavite neka pravila i ograničenja, razmislite o tome da organizujete „porodični sastanak“ kako biste napravili digitalnu mapu puta.
Možete smisliti smernice koje stvaraju ravnotežu, podučavaju decu kako da konstruktivno koriste svoje ekrane i pomažu da se izbegnu neki od nezdravih efekata koji se mogu pojaviti.
Možda biste sa decom želeli da razgovarate o stvarima kao što su uvođenje „policijskog časa“ ili lozinki za korišćenje uređaja, ukoliko ne žele na spavanje.
3. Kako koristiti uređaje pozitivno
Naučite svoju decu da ekrani i tehnologija nisu kategorički „loši“ uticaji. Oni takođe mogu biti alati za povezivanje, učenje i rast. Preuzmite obrazovne igre i aplikacije za svoje dete i podstaknite ga da razmisli o tome da li koristi svoju tehnologiju za dobre stvari.
Nakon što provedu vreme na svom telefonu, pitajte ih: „Šta ste naučili?“ ili „S kim si razgovarao? Šta se dešava u njihovom životu?”
Ekrani su alatka i, kao i svaki alat, mogu biti korisni ili štetni u zavisnosti od toga kako se koriste. Cilj roditelja treba da bude da pomognemo deci da nauče da ih koriste na zdrav i konstruktivan način.
Izvor: BIZLife
Foto: Unsplash/Pixabay