Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Restoran, rad

    Restorani ulažu u robote: Kako će to da utiče na radnike i njihov posao?

    Ova godina je donela niz najava automatizacije u restoranskoj industriji dok su se menadžeri borili da pronađu rešenja za smanjenje radne snage i sve veće plate. Ali napori su do sada bili „mršavi“, a stručnjaci kažu da će proći godine pre nego što se robot isplati kompanijama ili zauzme mesto radnika.

    „Mislim da će nas mnogo eksperimentisanja u nekom trenutku da nas odvede negde, ali mi smo i dalje veoma radno intenzivna industrija“, rekao je Dejvid Henkes, direktor kompanije Technomic, istraživačke firme za restorane.

    Čak i pre pandemije Covida, restorani su se borili da privuku i zadrže radnike. Globalna zdravstvena kriza pogoršala je problem, jer su mnogi otpušteni radnici otišli ​​na druge poslove i nisu se vratili. Tri četvrtine restorana suočava se sa nedostatkom kadrova koji ih sprečava da rade punim kapacitetom, prema Nacionalnoj asocijaciji restorana.

    Mnogi restorani povećali su plate kako bi privukli radnike, ali je to pritiskalo profit u vreme kada su i troškovi hrane rasli.

    Startapi za automatizaciju sami sebe predstavljaju kao rešenje. Kažu da roboti mogu da prevrću hamburgere i sastavljaju pice doslednije nego radnici koji su prezaposleni i da veštačka inteligencija može da omogući računarima da preciznije primaju porudžbine.

    Restoran, robot

    Restoran, robot (Pixabay)

    Robot Flippy kao izum

    Mnoga od popularnih najava automatizacije u industriji ove godine došla su od kompanije Miso Robotics, koja je prikupila 108 miliona dolara od novembra i ima vrednost od 523 miliona dolara, prema Pitchbook-u.

    Najsjajniji izum kompanije je Flippy, robot koji može da se programira da okreće hamburgere ili pravi pileća krilca. Može da se iznajmi za otprilike 3.000 dolara mesečno.

    Lanac hamburgera White Castle instalirao je Flippy u četiri svoja restorana i obavezao se da će doda tehnologiju na 100 dok obnavlja lokacije. Chipotle Mexican Grill testira opremu, koju naziva „Chippy“, u jednom kalifornijskom restoranu za pravljenje tortilja čipsa.

    „Najveća korist koju donosimo restoranu nije smanjenje njihovih troškova, već omogućavanje da prodaju više i ostvare profit“, rekao je izvršni direktor Miso Robotics Majk Bel za CNBC.

    U Buffalo Wild Wings, međutim, Flippy nije napredovao iz faze testiranja nakon više od godinu dana. Matična kompanija Inspire Brands, koja je u privatnom vlasništvu i takođe poseduje Dunkin’, Arby’s i Sonic, rekla je da je Miso samo jedan od partnera sa kojima je radila na automatizaciji prženja pilećih krilca.

    Restoran, ljudi vs. roboti

    Restoran, ljudi vs. roboti (Pexels)

    Iznajmljivanje robota

    Još jedan startap, Picnic Works, nudi opremu za sastavljanje pice koja automatizuje dodavanje sosa, sira i drugih preliva. Franšizni lanac picerija Domino testira tehnologiju na lokaciji u Berlinu.

    Picnic iznajmljuje svoju opremu, a cene se kreću od 3.250 dolara mesečno. Izvršni direktor Klejton Vud rekao je za CNBC da pretplate čine tehnologiju pristupačnom za manje restorane. Startup je prikupio 13,8 miliona dolara po proceni od 58,8 miliona dolara, prema Pitchbook-u.

    U Panera Bread-u, eksperimenti automatizacije su uključivali softver veštačke inteligencije koji može da prima narudžbine i Miso sistem koji proverava zapreminu i temperaturu kafe da bi poboljšao kvalitet.

    „Automatizacija je jedna reč, i mnogi ljudi idu pravo na robotiku i robota koji prebacuje hamburgere ili pravi pomfrit. To nije naš fokus“, rekao je Džordž Hanson, glavni digitalni direktor lanca.

    Ali uspeh je daleko od zagarantovanog. Početkom 2020. Zume se udaljio od upotrebe robota za pripremu, kuvanje i isporuku pice da bi se fokusirao na pakovanje hrane. Startap je dobio investiciju od 375 miliona dolara od SoftBank-a 2018. koja je navodno procenjena na 2,25 milijardi dolara.

    Restoran

    Restoran, robot (Pexels)

    Pitanje rada

    Automatizacija se često suočava sa odbijanjem radnika i zagovornika rada, koji to vide kao način da poslodavci uklone radna mesta. Ali restoranske kompanije reklamiraju svoje eksperimente kao načine za poboljšanje uslova rada ukidanjem zamornih zadataka.

    Sledeće godine Sweetgreen planira da otvori dve lokacije koje će u velikoj meri da automatizuju proces pravljenja salata tehnologijom koju je stekao kupovinom startap kompanije Spyce. Novi format restorana će smanjiti broj radnika potrebnih za smene, rekao je suosnivač Sweetgreen-a i glavni konceptualni direktor Nik Džamet na jednoj konferenciji.

    Džamet je takođe naveo poboljšano iskustvo zaposlenih i niže stope fluktuacije kao sekundarne prednosti. Predstavnik Sweetgreen-a je odbio da komentariše ovu priču.

    Restoran, robot

    Restoran, robot (Pexels)

    Šta će biti kada mašine preuzmu posao?

    Kejsi Vorman, profesor ekonomije na Univerzitetu Dalhousie u Novoj Škotskoj, očekuje da će nastojanje industrije restorana za automatizaciju trajno da smanji njihovu radnu snagu.

    „Kada mašine budu postavljene, neće da se vraća unazad, posebno ako postoje velike uštede u troškovima“, rekao je on.

    Vorman je primetio da je Covid smanjio odbijanje automatizacije, pošto su se potrošači više navikli na samostalnu odjavu u prodavnicama i mobilnim aplikacijama kako bi naručili brzu hranu.

    Dina Zemke, docent na Univerzitetu Ball State, koja proučava stavove potrošača o automatizaciji u restoranima, takođe je zapazila da se potrošači umaraju od skraćenog radnog vremena u restoranima i sporije usluge koje dolazi sa nedostatkom radne snage.

    U anketi kompanije Technomic koja je sprovedena u trećem kvartalu, 22 odsto od otprilike 500 restorana je reklo da ulaže u tehnologiju koja će da uštedi na kuhinjskom radu, a 19 odsto da je dodalo tehnologiju koja štedi rad na zadacima kao što je naručivanje.

    Restoran

    Restoran, robot (Pexels)

    Dugoročni skepticizam

    U ovom trenutku, nejasno je da li će ili kada će se ostvariti bilo kakva ušteda.

    Pre više od godinu i po dana, McDonald’s počeo da testira softver koji bi mogao da prima narudžbine nakon kupovine Apprente, startap kompanije sa veštačkom inteligencijom. Nekoliko meseci nakon otkrivanja testa, gigant brze hrane prodao je jedinicu IBM-u kao deo strateškog partnerstva za unapređenje tehnologije.

    U otprilike dvadesetak testnih restorana u Ilinoisu, softver za glasovno naručivanje imao je tačnost u rasponu od niskih 80 odsto, što je znatno ispod cilja od 95 odsto, prema istraživačkom izveštaju analitičara BTIG-a Pitera Saleha ovog juna.

    Tokom razgovora o zaradi ovog leta, izvršni direktor Mekdonaldsa Kris Kempčinski je prokomentarisao izvodljivost potpune automatizacije.

    „Ideja o robotima i svim tim stvarima, iako je možda odlična za dobijanje naslova, nije praktična u velikoj većini restorana. Ekonomija se ne isključuje. Uskoro to nećete da vidite kao široko zasnovano rešenje“, rekao je on.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE