Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    poklon

    Da li je vreme da zaboravite na kupovanje poklona za praznike?

    Novogodišnji i božićni praznici su vreme kada mnogi razmišljaju o tome kome i šta da poklone. Kod onih kreativnijih poklon nije nešto što treba da se kupi, već se ipak odlučuju da se sami pozabave njime, dok oni koji imaju manje vremena ipak odlučuju da poklon za svoje najbliže kupe.

    Iako kupovina poklona može da napravi neke ljude srećnima, to je, kako je ocenio jedan ekonomista, „loš način da se prebace resursi“.

    Ipak, kako bi izmamili osmehe na licima svojih najbližih, ima i onih koji su spremni da uđu u dozvoljeni minus, pa i da podignu keš kredit.

    Situcija je ove godine još teža, uzimajući u obzir sve „plići džep“ kod građana, koji, prema poslednjim podacima RZS-a, primaju u proseku 75.000 dinara na mesečnom nivou dok 50 odsto od svih zaposlenih u srbiji prima manje od 57.000 dinara. Da podsetimo, zvanična inflacija je 15,1 odsto, a namirnice su među proizvodima koji su najviše poskupeli, mada je ovaj spisak poprilično dug.

    Kozmetika, šminka, dekoracija, nakit, šoljice, odeća, različite usluge… Sve što se najčešće bira za poklon ove godine skuplje je od 10 pa sve do 40 odsto.

    poklon

    novogodišnji pokloni (usnplash)

    Kad saberete sve šoljice, minđuše, džempere…

    Zato se postavlja pitanje: da li je došlo vreme da zaboravimo na kupovinu prazničnih poklona?

    Osim što trenutno nije dobra ideja trošiti novac na stvari poput poklona, ovo nije ni nešto što ekonomisti smatraju dobrim potezom.

    Kako je prošle godine u toku praznične sezone u okviru Blumberg Opinion-a, ekonomistkinja Tereza Gilardući pisala, svake praznične sezone pitaju je koliko novca da potroše na poklone. Prema njenom mišljenju tada, najvažnije pitanje bilo je: šta je poklon i koliko vredi?

    „Kada saberete sve te šoljice, minđuše, igrice, džempere i druge neželjene ili odbačene poklone, procenjujem da bi ukupni američki gubitak na Božić mogao biti oko 170 dolara po osobi, ili 32 milijarde dolara“, procenjivala je prošle godine, a uzevši u obzir situaciju ove godine, ova cifra je još veća.

    Najefikasniji poklon – novac

    Njen savet od tada je da je najefikasniji poklon – novac. Ali, koliko ljudi u Srbiji umesto novogodišnjih paketića poklanja novac? I da li bi to možda trebalo da postane praksa i za vreme praznika, a ne samo na rođendanima, svadbama, krštenjima?

    „Ako želite da podelite svoja osećanja, napravite sami čestitke“, navodi se dalje u tekstu, ali i dodaje da ne treba zanemarivati simboličnu vrednost poklona.

    Iako je ovo stanovište ekonomiste, činjenica je da u njemu ima antropološkog i sociološkog uticaja. Premda su pokloni neretko skupi, ili kako se ocenjuju, „nepotreban trošak“, oni su često prvi korak u izgradnji društvenog odnosa, a kada se oni odbijaju ili ne uzvraćaju, odnosi se prekidaju.

    Šta vi mislite o novogodišnjim poklonima? Da li ih je vreme ukinuti ili možda samo zameniti kešom?

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE