Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Miloš Milutinović, generalni direktor, DP Lux

    Res, non verba

    Miloš Milutinović, generalni direktor kompanije DP Lux Group, u specijalnom intervjuu za BIZLife govori o doslednosti kao važnoj komponenti poslovanja.

    • Šta ste tokom ove, ekonomski turbulentne godine naučili o sebi i svom biznisu?

    Različiti oblici krize su bili i jesu deo mog profesionalnog života. Nakon dvadeset godina iskustva, mogu da konstatujem da kriza može biti pravi blagoslov za one koji to prepoznaju, jer sve krize donose napredak. Kreativnost se rađa iz izazova, jer krize razvijaju inventivnost i sjajne strategije. Oni koji krizu doživljavaju kao priliku svesni su da će kriza dovesti do „prirodne selekcije”, odnosno da će slabije organizacije svoje mesto na tržištu ustupiti jačima. Drugim rečima, prava kriza je ona koju izaziva nesposobnost i nespremnost.

    Kompanije, često, kao odgovor na krizu – ne rade ništa, jer čekaju da se situacija razjasni. Čekaju da oluja prođe, a to je kardinalna greška. Ne donositi odluku je isto što i doneti odluku ne činiti ništa. Krize zahtevaju odlučnost i spremnost. Biti proaktivan, biti hrabar – to je pravi odgovor.

    Nakon dvogodišnje krize izazvane pandemijom, tokom ove godine smo se suočili sa novom, izazvanom ratom u Evropi i globalnom nestabilnošću. Naš odgovor na novonastalu situaciju je bio kao i tokom pandemije, a to je da svet može da stane, ali ne i poslovni procesi. Kao kompanija, ostali smo dosledni svom pravcu da postoje samo tri stvari kojima moramo da posvetimo vreme i na koje moramo da usmerimo svu pažnju, a to su: protok novca, kultura međusobnog poverenja i brige o ljudskim resursima, kao i izgradnja novih rutina i pronalaženje novih mogućnosti.

    Miloš Milutinović, generalni direktor kompanije DP Lux Group

    Miloš Milutinović, generalni direktor kompanije DP Lux Group

    • Na šta ste posebno obratili pažnju pri kreiranju budžeta za 2023. godinu?

    Naš budžet će i tokom ove godine biti razvojnog tipa, što je u suprotnosti sa uobičajenim odgovorom poslovnih subjekata na turbulentne promene. Njihov odgovor je, najčešće, smanjenje marketinških budžeta i striktno fokusiranje na smanjenje aktivnosti. To nije slučaj sa kompanijom koju vodim – DP Lux Group. Mi ostajemo posvećeni upravljanju novčanim tokovima, ali ne na način da grozničavo smanjujemo troškove po svaku cenu. Naprotiv, fokus će nam biti na reorganizaciji pojedinih procesa, smanjenju troškova kompleksnosti i stvaranju novih mogućnosti za marketinšku strategiju, koja će dodatno ojačati naš portfolio proizvoda na tržištu.

    Ne možemo da očekujemo bolje poslovne rezultate sutra ukoliko poslujemo na istovetan način kao juče. Promene su nužne, te smatram da je neophodno posmatrati ceo svet kao jedinstveno tržište. Širenje na veći broj tržišta sa sobom nosi i svoje izazove. Efikasno upravljanje, borba sa lokalnom konkurencijom, logistički izazovi, kontrola i monitoring, povezivanje sa svojim timom – sve navedeno je samo deo svakodnevnih izazova koji nastaju ukrupnjavanjem tržišta. Međutim, i pored svih izazova, veliki sam zagovornik internacionalizacije poslovanja.

    • Kako ste odgovorili na izazove poskupljenja i manjka radne snage?

    Poskupljenje radne snage ne vidim kao dugoročni problem – to je odraz cikličnih makroekonomskih usklađivanja. Međutim, manjak kvalifikovane radne snage, uprkos problemima usijane inflacije i preskupih energenata, najveći je izazov sa kojim se suočavaju sve firme u postkovid periodu. Ovo je dugoročan izazov, koji nije nastao preko noći i neće se preko noći rešiti. Koliko god ovaj problem bio aktuelan i akutan, nisam siguran da još uvek postoji dovoljno razvijena svest o dalekosežnosti i negativnim implikacijama koje on nosi sa sobom.

    Nedovoljna briga o zaposlenima, izostanak efektivnog upravljanja ljudskim resursima, HR sektori koji su, gotovo po pravilu, bili fokusirani na formu i potrošnju odobrenih budžeta, a ne na upravljanje interesima i potrebama zaposlenih, kao i stav da se uvek može naći deset novih koji čekaju na zaposlenje – danas dolaze na naplatu. Timski duh, pozitivno okruženje, otvorena i direktna komunikacija, pojedinačni pristup umesto generalnog pristupa, osećaj orijentisanosti uz adekvatno vrednovanje rada svakog pojedinca – neophodni su činioci integrisanosti zaposlenih sa firmama u kojima rade.

    U turbulentnim vremenima postoje samo tri stvari kojima menadžment kompanija obavezno mora da posveti vreme, a to su: tok gotovine, briga o zaposlenima i očuvanje organizacione kulture uzajamnog poverenja. Kao i na početku krize izazvane pandemijom koronavirusa, istog sam stava i danas: sebi možemo da dopustimo luksuz da „izgubimo” novac, ali ne možemo svoje ključne ljude. Nikada nije i ne može biti sve idealno i bez greške. Naprotiv. Međutim, vrlo je bitno da svaki pojedinac zna da nam je zaista bitno i važno što je deo našeg tima, da veoma cenimo njegovu posvećenost. Zaposleni su naš resurs i time se ne sme ni na koji način igrati – to treba da bude suština, a ne samo forma i floskule koje se iznose. Res, non verba.

    • Kakvu novogodišnju čestitku možete poslati svojim saradnicima i našim čitaocima?

    U novoj godini želim svima nama ozbiljnije probleme od prošlogodišnjih… koje ćemo uspešno da rešimo.

    Izvor: BIZLife Magazin

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE