Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    rad na daljinu

    Da li će RAD NA DALJINU da preživi skepticizam poslodavaca?

    Rad na daljinu koncept je koji je tokom koronavirusa ušao na mala vrata na tržište rada, ali se tu zadržao dobre dve godine bez ozbiljnih trzavica. Međutim, kako je koronavirus zamenio novi globalni problem, te je epidemija pala u drugi plan, čini se da je i rad na daljinu u poslednje vreme nešto što kod poslodavaca izaziva veliku sumnju.

    Zašto?

    Tokom perioda epidmeije, naučnici i stručnjaci masovno su govorili o pozitivnom uticaju rada od kuće, kako na zdravlje, tako i na produktivnost zaposlenih. Malo je stručnjaka koji bi tada govorili da rad od kuće ima štetne ekonomske efekte za kompanije.

    S druge strane, većina izveštaja zaposlenih pokazuje da mogu da završe sve ono što bi završili i da su na poslu, a pored toga, rad od kuće omogućava ljudima da imaju više vremena za druge aktivnosti i obaveze koje nemaju veze sa poslovnim aktivnostima.

    Još jedna prednost rada na daljinu, od mnogih, je to što ekonomija može da zadovolji i potrebe introvertnih ljudi kojima je mnogo lakše i koji su mnogo produktivniji kada rade na daljinu nego kada idu na posao.

    Rad na daljinu je budućnost rada

    Ipak, uprkos brojnim podacima koji pokazuju da rad na daljinu pozitivno utiče na produktivnost i dobrobit zaposlenih, poslodavci su skeptični.

    To što se mnogo ljudi u poslednje vreme vratilo u kancelarije pokazuje da mnogi poslodavci u različitim industrijama dele ovaj skepticizam. Konačni povratak u kancelarije pokreću poslodavci koji bi želeli da se rad na daljinu u potpunosti završi, a mnoge kompanije ukidaju rad od kuće kao opciju koju su ranije pružali.

    Međutim, kako je direktor Airbnb-a Brajan Česki rekao još u maju, kompanije koje ne prihvataju rad od kuće biće u znatno nepovoljnijem položaju na tržištu rada u budućnosti.

    Českijeva poenta je posebno očigledna ako se pogledaju istraživanja o uzrocima skepticizma poslodavaca.

    rad na daljinu

    Rad od kuće (Unsplash)

    Poslodavci ne veruju u sebe

    U istraživanju koje ispituje zašto su poslodavci skeptični u pogledu rada na daljinu, Harvard Business Review je otkrio da 41 odsto kaže da ne veruje u sposobnost svojih zaposlenih da ostanu motivisani kada rade na daljinu na istom nivou kao što bi to učinili da dolaze na posao.

    Poslodavci generalno ne veruju zaposlenima da pravilno obavljaju zadatke bez direktnog menadžerskog nadzora, zbog čega 53 odsto menadžera veruje da je rad na daljinu štetan za produktivnost.

    Zatim postoji sumnja u sebe: 40 odsto menadžera se ne oseća sigurnim u svoju sposobnost upravljanja na daljinu.

    Edukacija poslodavaca o upravljanju na daljinu?

    Rešenje za poverenje rukovodstva moglo bi da bude direktna formalna obuka o upravljanju na daljinu, bez zahteva za povratak u kancelariju.

    Važnost razvoja veština za upravljanje zaposlenima na daljinu je očigledna iz stava Brajana Čenskog. Kompanijama će biti teško da prihvate rad na daljinu kada menadžeri ne mogu da prate korak, ugrožavajući sposobnost kompanije da bude u toku sa budućnošću rada.

    rad na daljinu

    Rad od kuće (Unsplash)

    Najefikasniji način na koji poslodavci mogu da poboljšaju svoje samopouzdanje u upravljanju na daljinu je prvo da veruju podacima, a zatim nauče da veruju svojim zaposlenima.

    Bez poverenja u zaposlene da oni mogu samostalno da obavljaju zadatke, njihov moral će se smanjiti, što će zapravo smanjiti njihovu produktivnost.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE