Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Posao, kolega, lideri

    Psiholog: Uspešni ljudi koriste ovu meku veštinu na poslu

    Milioneri i izvršni direktori podjednako ističu važnost da budete produktivni, organizovani i uporni 24/7 da biste izgradili uspešnu karijeru. Iako bi to moglo da bude tačno, postoji druga veština koja uspešnim ljudima daje konkurentsku prednost na radnom mestu – umeće slušanja, kazala je Sara Sarkis, psiholog i senior direktor psihologije performansa u Exosu.

    U kompaniji za perfromans koučing, Sarkis i njen tim dijetetičara, fizioterapeuta i drugih zdravstvenih stručnjaka podučavaju NFL igrače, rukovodioce u Fortune 100 kompanijama kao što su Adobe i Humana, i druge profesionalce kako da napreduju u okruženjima visokog pritiska.

    Sarkis je otkrila da se oni sa visokim uspehom izdvajaju od svih ostalih po komunikaciji, a aktivno slušanje je „važan, potcenjen“ deo toga.

    Malo ljudi zna kako da bude u potpunosti prisutno u razgovoru i promišljeno odgovori na ono što druga osoba govori. Umesto toga, većina ljudi upada u zamku slušanja, a da ne čuje perspektivu druge osobe.

    ,,U razgovor ulazite pripremljeni sa idejom gde želite da se završi“, savetovala je Sarkis.

    Psiholog nudi tri strategije da postanete bolji slušalac na poslu:

    Posao, psiholog

    Posao, psiholog (Unsplash)

    Znajte svoje prednosti i slabosti

    Prvo, morate da shvatite koliko dobro slušate. Sarkis je preporučila da pitate tri pouzdana saradnika, mentora ili prijatelja kako se obično ponašate u razgovorima.

    „Pitajte ih kako se osećaju kada ste u svom najboljem izdanju  – uključeni, opušteni? A u najgorem slučaju – rasejani, uznemireni, pod stresom?“, kazala je ona.

    Sjajni slušaoci imaju pozitivan uticaj na to kako se ljudi osećaju nakon razgovora sa njima, objasnila je Sarkis, a ovi odgovori vam mogu pomoći da procenite koliko ste blizu ili daleko ovom cilju.

    Posao, psiholog (Unsplash)

    Posao, psiholog (Unsplash)

    Vežbajte koristeći veštinu refleksivnog slušanja

    Tokom sledećeg razgovora sa kolegom ili klijentom, vežbajte refleksivno slušanje: rezimirajte ono što čujete i pitajte drugu osobu da li je to tačan sinopsis onoga što je upravo rekla.

    Ako nije, Sarkis predlaže da ih zamolite da razjasne ili razrade.

    „Refleksivno slušanje nam omogućava da čujemo i primimo k znanju ono o čemu se govori. To takođe pokazuje da ste empatični i da vam je iskreno stalo do onoga što oni misle“, kazala je.

    Posao, psiholog

    Razgovor, psiholog (Pexels)

    Ostanite radoznali

    Ako se udaljite tokom razgovora ili ne razumete šta neko govori, postavljajte otvorena pitanja, istakla je Sarkis, kao što su:

    Kako mogu da vam pomognem sa ovim?
    Možete li mi dati primer?
    Kako se osećate u vezi sa ovom situacijom?

    To vam pomaže da izgradite odnos i poverenje sa drugom osobom. To takođe pokazuje da ste otvoreni za povratne informacije i voljni da učite od drugih, piše CNBC Make It.

    ,,Da biste postali bolji slušalac, potrebno je vežbanje i strpljenje. Ali, kada to postignete, „kao da imate supermoć“. Postoji još mnogo toga što možete da postignete kada se ljudi sa kojima radite osećaju saslušanim i podržanim“, smatra Sarkis.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pexels, Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE