Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Priča iz prakse: Kako je izgledalo otvaranje fotografske radnje u doba digitalizacije?

    Fotografija je tip biznisa koji, zajedno sa tehnologijom, napreduje i usavršava se. U doba digitalizacije i mobilnih telefona sa kamerama koje profesionalnu opremu, ali i profesionalne fotografe, lako mogu zameniti, jedna fotografska radnja u Beogradu se izdvojila.

    Naime, priča počinje 2012. godine.

    „Otvaranje fotografske radnje Blic Urošević, 2012 god. u periodu kada su se radnje u Beogradu i uopšte u Srbiji zatvarale, nije baš bilo lako i jednostavno“, priča za BIZLife Marko Kaplanović, vlasnik.

    U to doba, kako navodi, većona vlasnika fotografskih radnji nije želela da se bavi fotografskim poslom, jer je delatnost bila sve manje profitabilna zbog novih tehnologija.

    „Ljudi su sve manje imali potrebu da dolaze u foto radnju i izrađuju svoje fotografije, jer su imali mogućnost da ih odmah vide na svom telefonu, digitalnom aparatu ili na društvenoj mreži. Druga otežavajuća okolnost je odluka SUP-a da preuzme fotografisanje za lična dokumenta što je bio ogroman udarac za sve foto radnje, bez obzira na mesto gde su se nalazile“.

    Jedna grana izdvojila se kao profitabilna

    Ipak, postojala je jedna profitabilna grana u ovom biznisu, a to je fotografisanje svečanosti i ostalih događaja na terenu.

    „I ako nije bio sjajan momenat za otvaranje fotografske radnje, nisam želeo da propustim priliku da se oprobam u preduzetništvu i otvorim radnju u samom centru Beograda, na mestu stare fotografske radnje koja je sa velikim uspehom radila prethodnih 50 godina“.

    Kako navodi, prethodni vlasnik nije imao više motivacije da se bori sa naletima tehnologije, smanjenim obimom posla, ukinutom mogućnošću fotografisanja za lične karte i ostala dokumenta i rešio je da zatvori radnju.

    „Ušao sam u lokal u januaru 2012. godine, pozajmivši novac od roditelja za mašine i opremu na čemu sam im večno zahvalan i krenuo sa ogromnim entuzijazmom u razvijanje posrnulog biznisa“.

    U početku su to bili samo pokušaji

    U početku su to, navodi, bili pokušaji i inovacije na osnovu posmatranja biznisa iz perspektive fizičke radnje.

    „Imali smo opremu za foto aparate, prodavnicu neobičnih poklona, prodavali filmske klape, magnete, ali ništa od toga nije bila dugoročna strategija i nešto što je u vezi sa foto radnjom i nešto što povezuje njenu suštinu a to je čuvanje vaših uspomena“.

    Nakon svih pokušaja i traženja rešenja kako da podigne promet, jednog dana je ugledao post na Facebook-u, gde se reklamira poznanik, vlasnik restorana sa svojom ponudom.

    „Pitao sam ga kako se pravi takva vrsta reklame, međutim želeo sam da naučim sam da pravim ali tako da to odmah izgleda profesionalno i upisao sam kurs za digitalni marketing. Postavio sam sve, napravio FB stranicu, popunio lepim fotografijama, i okačio ponudu koju smo u tom trenutku imali, 100 fotografija za 1000 din. To je bila 2014. godina, što je bitan momenat, imali smo sajt na nivou nekog turističkog info portala koji ne zna gde vodi turiste“.

    Za sat vremena, 20 porudžbina

    Posle nedelju dana desilo se nešto što ga je, navodi, iznenadilo.

    „Zabrinuto sam seo za računar, a onda ugledao 20. porudžbina koje su stigle za tih sat vremena putem wetransfera (globalnog sajta za slanje fajlova). Mi tada nismo imali na sajtu mogućnost slanja fotografija online, osnovna ideja pokretanja Facebook biznis naloga je reklama za ljude iz Beograda, kako bi videli našu ponudu u što većem broju sa što manje sredstava“.

    Stizale su mu porudžbine iz svih gradova i sela, ljudi su počinjali poruku u mejlu sa: „Dobar dan, videla sam vašu online ponudu na Facebooku i rešila da vam pošaljem svoje fotke koje se godinama skupljaju po računaru“.

    To je bio, kako kaže, momenat kada se zaljubio u mogućnosti online poslovanja, marketing i novu tehnologiju koja je dolazila.

    „Od tada sam se posvetio razvijanju online fotografskog biznisa. Imali smo sajt koji je morao da se sredi, da vizuelno izgleda lepše i da nudi program za poručivanje fotografija, što smo u uradili do kraja 2014. godine. Zatim sam došao na ideju da napravim aplikaciju za izradu fotografija koja bi ljudima pružala jednostavan način čuvanja svojih uspomena, naručivanje fotografija i ostalih foto proizvoda iz fotelje, gde god da se nalaze“.

    „Otvorenost i iskrenost prema korisnicima uvek pobeđuje“

    Kako priča dalje, uspeli su da 2018. godine naprave aplikaciju, međutim rešenje je imalo svoje bagove i nije bilo funkcionalno do kraja.

    „U nekim momentima smo morali da se izvinjavamo korisnicima jer su fotografije završavale, kako mi to volimo da kažemo u ’’Bermudskom trouglu’’, jednostavno nismo znali gde su fajlovi, ni mi a ni naša tadašnja tehnička podrška. Stizali su podaci od korisnika ali fotografija nije bilo. Otvorenost i iskrenost prema korisnicima uvek pobeđuje, seo sam i napisao mejl svakom korisniku, neke od njih pozvao i objasnio da imamo problem sa aplikacijom i zamolio da pošalju putem wetransfera, bio je to veliki udarac za mene ali nisam odustao“.

    Više od 20 puta su ga programeri odbili

    Imao je, priča, preko 20 odbijanja od  strane programera u pokušaju da napravi funkcionalnu aplikaciju.

    „U jednom trenutku sam našao developera iz Niša, koji je tada baš pokretao svoju IT firmu, koji je razumeo šta želim i prihvatio je izazov. Spajao nas je isti entuzijazam i jaka vera u inovacije. Sredili smo postojeću aplikaciju a nekoliko meseci kasnije došao sam na ideju da napravim foto platformu gde bi korisnici imali i druge proizvode osim usluge izrade fotografija, kao što su zanimljiva Canvas platna (ovde može link do stranice https://fotoblicurosevic.rs/poruci-foto-platno/ ) ili fotografije velikih formata, majice, foto šolje, foto puzle itd“.

    Kako za kraj ističe naš sagovornik, zanimljivo je da u ponudi na platformi imaju i Prvu online prodavnicu albuma u Srbiji sa preko 35 vrsti kožnih premium albuma (link ka sajtu https://app.fotoblicurosevic.rs/order/photo-album).

    Izvor: BIZlife

    Foto: Privatna arhiva

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE