Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    (Polu)istine: Deonica auto-puta, posečeni hrast i kuća Đure Jakšića

     Piše: Nataša Mijušković

    Otvaranje deonice na Koridoru 11 od Ljiga do Preljine, osim što skraćuje i olakšava putovanje, značajno je i zbog najmanje još dve stvari – pokazalo se da su dva “sporna” tunela izgrađena po propisima i da će, konačno, posečeni hrast, inače verski “zapis” koji se svojevremeno našao između dve trake, kako-tako, imati srećan kraj.

    Kada su radovi na Koridoru 11 od Ljiga do Preljine bili u punom jeku leta 2013. godine, protestovalo se zbog najave seče viševekovnog hrasta u Šaranima kod Gornjeg Milanovca koji se isprečio radovima. Radovi su, čak, bili obustavljani jer niko nije hteo da ga poseče, tražila se i pomoć predsednika Republike, a iz Vlade su poručivali da je Koridor, ipak, važniji. Zanimljivo je da, do tog trenutka, pa ni tada, velika većina onih koji su se bunili zbog seče nisu znali gotovo ništa o hrastu, uprkos njegovoj starosti i veličini. Čak ni gde se nalazi, pa su umesto sela Šarani navodili Savinac. Još manje su znali da je reč o jedinstvenom primerku stabla hrasta – ali na izmaku životne dobi, i da verovatno truli u unutrašnjosti. Kada je dve godine kasnije posečen, jula 2015. godine – i kada se potvrdilo da je iznutra bio truo – “bukači” se nisu oglašavali. Baš kao ni jedna partija koja je najavila da će, umesto hrasta starog šest vekova, zajedno s građanima Srbije, zasaditi 600 hrastova!

    Na dan otvaranja deonice auto-puta duge oko 40 kilometara, 7. novembra ove godine, dok je šleperom prolazio kroz tunel “Šarani” – jedan od dva “sporna” tunela za koji su neki mediji tvrdili da je nizak da bi kroz njega prošao šleper – predsednik Vlade najavio je da će uskoro biti izgrađen spomen-park hrastu (deo stabla s natpisom kao njegovim simbolom konzerviran je posle sečenja), a sve u dogovoru s Patrijaršijom. Uz sve primedbe koje bi aktuelnoj vlasti mogle da se spočitaju, na primer, zašto na svečano otvaranje auto-puta Ljig-Preljina nisu pozvani predstavnici bivše vlasti koji su započeli projekat (da li je član aktuelne vladajuće koalicije Milutin Mrkonjić bio na petlji “Takovo”?), poluistine i “hejt radi hejta” sve češće uzimaju maha.

    Danas, jedna od najnovijih “briga” građana Srbije jeste kuća Đure Jakšića u Kragujevcu, koja se urušila. Ne minimizirajući značaj kuće u kojoj je živeo veliki pesnik i ne poričući da je moglo drugačije, sumnjam da većina onih koji “tuguju” znaju da je ona bila tek jedna od dvadesetak Jakšićevih adresa – u njoj je, kao podstanar, živeo nepune dve godine kada je, pored ostalog, napisao i “Na Liparu”. Kuću, koja nije pod zaštitom, uz obrazloženje da “nema dovoljno umetničkih i istorijskih vrednosti da bi bila proglašena za spomenik kulture”, sve vlasti puštaju da se uruši već četvrt veka. I ne samo tu. Rodna kuća Radoja Domanovića u Ovsištu kod Topole u poslednji čas sačuvana je od propadanja. Valjda će te sreće biti i rodna kuća Vladislava Petkovića Disa u Zablaću između Čačka i Kraljeva. Za obnovu kuće u kojoj je rođen Branko Ćopić, u Krupi na Uni u Bosni i Hercegovini, novac je izdvojila azerbejdžanska vlada. Iz Azerbejdžana je i firma “Azvirt”, glavni izvođač radova na deonici Ljig-Preljina. Mnogo informacija za one koji još nisu posetili ni kuću Đure Jakšića u Skadarliji.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Komentari

    • Nebojša

      U pravu je. Nemam šta dodati. Svi se posvetili nojevanju i čekaju da drug Tito ustane iz groba i da im reši sve životne probleme. Plaćanje poreza mora da bude patriotizam prvog reda a ne bahaćenje onih koji ne plaćaju ni dinara poreza na uštrb cele Srbije. Ne može nama biti dobro ako nije Srbiji dobro. Lopovluka je puno a procesuiranja nema nigde a pogotovo nema vidljivog rada poreske uprave koja bi morala da reaguje i na kupovinu skupih automobila, stanova i čega sve ne, ako zvanični priohodi tih likova ne opracvdavaju takvo trošenje i investicije. NEKA SE RADI I NEKA SE GRADI. Sa autoputevima ćemo imati osnovu za razvoj.

    • jasna

      Put je dobro uradjen, mukotrpan je to posao, ali je završen. Puno je i novca uloženo i nadajmo se da će se isplatiti. Srećan put svima koji će ga koristiti. Na pomolu je i dogovor o deonici NS-Ruma i tuneli kroz Frušku Goru i nadajmo se da će se i to ostvariti. Takodje bi bilo dobro da se "presvuče" novim slojem asfalta drugi deo puta NS-ZR, od Žablja do Zrenjanina, koji u očajnom stanu, pun pukotina. Verujem u uspeh putara i države.

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE