Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    plata

    Poslodavci bi mogli da izgube pripadnike ‘Gen Z’, ako ne objave platu u oglasu

    Poslodavci koji ne dele koliku platu nude u oglasu za posao mogu da izgube mlade talente, pripadnike generacije Z.

    Prema istraživanju koje je sprovedeno među američkim diplomcima nakon srednje škole i nedavno diplomiranim studentima, 85 odsto ispitanika izjavila je da je „manje verovatno da će se prijaviti za posao ako kompanija ne otkrije raspon plate u oglasu za posao“.

    Ova želja mlađih generacija da znaju koliko će posao biti plaćen i pre nego što odu na razgovor se u velikom broju slučajeva razlikuje od starijih generacija.

    Ceni se transparentnost

    „Otkrili smo da generacija Z ceni transparentnost i generalno je otvorenija za razgovore o platama nego prethodne generacije. Veća je verovatnoća da će se osećati prijatnije da dele informacije o svojoj plati sa vršnjacima. Ovo se može pripisati tome što su oni deca novih tehnologija i što su odrasli konzumirajući sadržaj društvenih mreža gde ljudi dele svoj svakodnevni život sa svojim sledbenicima“, kaže Vaišali Sabhahit, globalni šef odseka za talente kompanije Adobe koja je radila istraživanje.

    Kako ističe, važno je uzeti u obzir da je generacija Z preživela najgore od epidemije i najverovatnije videla ljude koje lično poznaju da gube posao ili im se smanjuje plata.

    plata

    Dok neki američki diplomci i i budući talenti možda žele da znaju plate kada traže posao, neke države zapravo imaju zakone o transparentnosti plata. Ovo uključuje Vašigton, gde od 1. januara ove godine „poslodavci sa 15 ili više zaposlenih moraju uključiti platnu skalu ili raspon plata, opšti opis svih beneficija i opšti opis drugih naknada u oglasima za posao.

    Bolje pregovaračke moći – plata

    „Postoji mnogo mimoilaženja u pronalaženju prave mere između firmi i radnika, kada je ovo u pitanju“, rekao je za BIznis Insajder Ben Cvajg, izvršni direktor Revelio Labsa koji je nedavno objavio analizu o transparentnosti plata.

    Kako ističe, ako se bude doprinelo boljoj usklađenosti o tome šta radnici mogu da očekuju kada se pridruže firmi, onda to može rezultirati boljem podudaranjem.

    To takođe može da uštedi vreme, rekao je Cvajg, napominjući da se „radnici neće obraćati firmama koje ne ispunjavaju njihova očekivanja u nadoknadi“.

    Cvajg je istakao da bi to takođe moglo da postojećim radnicima omogući malo bolje pregovaračke moći.

    Zašto bi mladi odbili posao?

    Ovo istraživanje je odgovorilo i na pitanje koja su to tri glavna razloga zbog kojih bi predstojeći i nedavni diplomci odbili posao. To su, prema navodima, niska plata, loša ravnoteža između posla i privatnog života i neprivlačne beneficije.plata

    Mladi u Americi su takođe zabrinuti i zbog potencijalne recesije. Pored toga, rezultati pokazuju da je dve trećine budućih i nedavnih dipolomaca izjavilo da su makroekonomski faktori uticali ili će uticati na njihov izbor industrije ili kompanija kojim će se baviti u potrazi za poslom.

    PLata: A kakva je situacija u Srbiji?

    Na domaćem tržištu je, reklo bi se, situacija malo drugačija. Naime, prema anketi koju smo obavili na društvenoj mreži LinkedIn, oko 75 odsto ljudi bi se prijavilo na oglas za posao, čak i ako ne zna koji je raspon plate.

    Ovo bi moglo da se opiše time što u Srbiji generalno ne postoji praksa transparentnog objavljivanja plata, pa je ni budući kandidati ne očekuju prilikom konkurisanja na oglase za posao.

    A kakvo je vaše mišljenje o transparentnosti plata? Da li biste se prijavili na oglas za posao ako u njemu ne postoji jasno određeni raspon plate koji na budućoj poziciji možete očekivati?

    Izvor: BIZLife

    Foto: Unsplash

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE