Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Prodavnice

    Pivo i deterdžent za veš najprodavaniji proizvodi u Srbiji

    Industrija robe široke potrošnje (FMCG) u Srbiji beleži rast vrednosti od 18,7 odsto, koji se uglavnom ostvaruje kroz povećanje cena, a najprodavaniji su pivo i deterdžent za veš. Najviši vrednosni rast prodaje među svim kanalima u Srbiji zabeležen je kod diskontera, sa rastom od 30,9 odsto.

    Sektor robe široke potrošnje (FMCG) u istočnoj Evropi tokom poslednjih 12 meseci beleži dvocifreni vrednosni rast, prestižući tako Zapadnu Evropu. Ovaj rast pokreću povećanja cena širom regiona, dok istovremeno količinska prodaja pokazuje negativne stope rasta. Međutim, u Adriatik regionu, količinska potrošnja je prilično stabilna i značajno viša u poređenju sa ostatkom Evrope gde je uglavnom negativna.

    Ekonomska situacija obeležena je visokim stopama inflacije koje su se smanjile tokom trećeg kvartala 2023. godine, ali i dalje predstavljaju značajan izazov za potrošače i preduzeća.

    Potrošači nastavljaju sa trendom povećane potrošnje privatnih robnih marki i pojačane kupovine putem diskontnih kanala, pokušavajući dodatno prilagoditi svoje navike potrošnje. Slovenija trenutno ima najviši udeo vrednosti privatnih brendova (36,6%). U istom periodu, u Hrvatskoj, udeo privatnih brendova iznosi 20,5 odsto, sa blagim padom vrednosnog udela u odnosu na prethodnu godinu.

    Miroslav Tasic

    Nielsen

    Privatne robne marke u Srbiji

    Sa druge strane, u Srbiji privatni brendovi prikazuju veću stopu rasta u poređenju sa brendiranim proizvodima, sa tržišnim udelom od 13,2 odsto.

    Promocije i dalje ostaju jedan od ključnih faktora prilikom izbora brenda u regionu. Vernost trgovinama opada jer kupci lako menjaju prodavnice aktivno tražeći promocije. U Sloveniji, kupovine vođene promocijama čine 29%, u Hrvatskoj 28%, dok u Srbiji udeo promocija iznosi 36%.

    Navike potrošača evoluiraju, s obzirom da su dugotrajni inflatorni pritisci uticali na pažljivo planiranje troškova, čineći potrošače opreznijim zbog budućih nesigurnosti. Prema NIQ-ovom “Global Mid-Year Outlook” izveštaju, većina potrošača preduzima različite mere kako bi uštedela na svojim mesečnim kućnim budžetima.

    „Svi pričaju o ceni, čak i potrošači potvrđuju da su pretežno zainteresovani za faktore poput cene, popusta i specijalnih ponuda… Kako razgovori unutar industrije i dalje traju, uspešna strategija rasta za mnoge podrazumeva pružanje dodatne vrednosti potrošačima putem pristupa pozicioniranja u premium segmentu“, izjavljuje Miroslav Tasić, direktor NielsenIQ za Adriatik regiju.

    Nielsen

    Prodaja skočila za 16,4 odsto

    U Srbiji, u trećem kvartalu 2023. u poređenju sa istim periodom prethodne godine, ukupna prodaja robe široke potrošnje povećala se za 16,4 odsto po vrednosti, što je rezultat rasta kako količinski (3,3%), tako i u vrednosti samih proizvoda (13,1%). Posmatrajući odvojeno kategorije hrane i kućne hemije, obe kategorije beleže povećanje vrednosne prodaje, međutim, kategorije hrane rastu po nešto većoj stopi.

    Najprodavaniji proizvodi

    Najprodavanije kategorije hrane i pića prema vrednosnoj prodaje tokom trećeg kvartala 2023. godine bile su: pivo, bezalkoholna pića, gotovi mesni proizvodi, sladoled i kafa. Od navedenih kategorija, pivo je poraslo za više od 12,9% u količinskoj prodaji u trećem kvartalu 2023. u poređenju sa istim periodom 2022, dok je najveće povećanje cena zabeleženo kod sladoleda, sa 29,5% u istom periodu.

    U okviru kategorija koje nisu hrana tokom trećeg kvartala 2023, najprodavaniji proizvodi po vrednosti bili su: deterdženti za veš, toalet papir, omekšivači tkanina, dezodoransi i pelene za bebe. Najveće povećanje cena u trećem kvartalu 2023. u poređenju sa istim periodom 2022. zabeleženo je kod deterdženata sa 31,2% i omekšivača tkanina sa 20,5%.

    Svi tipovi prodajnih kanala zabeležili su rast vrednosti u Srbiji. Najveći rast u vrednosti prodaje zabeležen je kod diskontnih prodavnica, koje su porasle za 30,9%. Tokom 2023. godine broj diskontnih prodavnica povećan je za 12%. Hipermarketi su zabeležili pad broja prodavnica u 2022, i iako je broj prodavnica ostao isti u 2023, hipermarketi beleže povećanje vrednosti prodaje.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Freepik

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE