Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    OPREZ: Prevare na društvenim mrežama udvostručene

    Finansijske prevare na društvenim mrežama udvostručile su se u odnosu na 2016. godinu i to je postalo poprilično zabrinjavajuće jer čini se da su sajber kriminalci pronašli novi način kako da pronađu žrtve i pritom dobro zarade.

    Naravno, za prevare najviše koriste Fejsbuk i Tviter, ali sve češće se koriste i Instagramom, LinkedInom te Snepčetom.

    Konkretno, u prvih sedam meseci 2017. su, prema izveštaju koje potpisuje ZeroFOX, napadi dostigli 437.165 prevara, dok ih je u celoj 2016. bilo 250 hiljada. Takođe, kad bi svaka od tih prevara uspela, oni koji stoje iza njih zaradili bi skoro 181 milion dolara.

    Srećom, ne nasednu svi na pokušaje prevare. Naime, u ovoj godini na prevare je naselo 18.175 osoba i svakoj od njih naneta je finansijska šteta u proseku od 414 dolara. Veoma dobra zarada za nekoga ko ne troši svoje resurse kako bi došao do novca, već naivnost svojih meta.

    A celi princip je jednostavan, ljudi se namame nerealnim ponudama, koje obećavaju enormne zarade. Uz to, sve djeluje na prvu vrlo vjerodostojno pa se prije ili kasnije neko „upeca“ bilo na način da ostavi svoje podatke kreditnih kartica ili lozinku za pristup korisničkom računu.

    Jer, žrtvi se čini da je reč o tipičnoj finansijskoj usluzi, poznatijoj pod skraćenicom FinServ. Kad ljudi shvate o čemu se radi, najčešće je prekasno.

    Takođe, nije jedini način na koji vrebaju žrtve isključivo preko društvenih mreža. Naime, kad ih Fejsbuk, Tviter i drugi razotkriju te uklone sa stranice, hakeri se koriste podacima žrtava pa im šalju direktne poruke, najčešće SMS.

    To uliva dodatno poverenje pa naivniji kliknu na linkove koji se nalaze u porukama i tad više nema povratka, posebno ukoliko odobre ulazak na sporne stranice.

    Nažalost, brojka napadnutih neće se smanjivati jer svake godine korisnika društvenih mreža ima sve više, a ovih tri posto koji nasednu i donesu hakerima bogatstvo zapravo su realan broj osoba koje u masi kompletnog ciljanog društva jednostavno moraju „pasti“.

    Izvor: Capital

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE