Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Novo vreme traži nove heroje

    Kako uspevamo da zadržimo dobar, profesionalan i stabilan tim? Rekao bih, dobrom međusobnom komunikacijom, spremnošću da se menjamo nabolje, da negujemo naše vrednosti i poslovnu kulturu. Samo na taj način smo svi mi zaposleni u Coca-Cola HBC i istinski ambasadori kompanije u kojoj radimo, koja je već godinama jedan od tri najbolja poslodavca u Srbiji

    Poslednjih godina svedoci smo ubrzanih tehnoloških promena, ali i činjenice da izmenjeni uslovi poslovanja, u manjoj ili većoj meri, utiču na organizacione procese, motivaciju zaposlenih, a samim tim i na rezultate. Ipak, čini se da je prilagodljivost, kao osobina, na ceni kao nikada pre i u turbulentnim vremenima ključna za opstanak. O tome kako to sve utiče na jednog od najvećih proizvođača napitaka na svetu, šta je neophodno za lidersku poziciju, kako beležiti i pratiti uspeh kad se oko nas sve ubrzano menja – govori Svetoslav Atanasov, generalni direktor kompanije Coca-Cola HBC Srbija.

    • Koliko su se poslovna kultura i način rada u kompaniji Coca-Cola HBC Srbija promenili u poslednje dve godine?

    Pandemija koronavirusa je u našoj kompaniji – uostalom, kao i u mnogim drugim kompanijama – donela velike promene u načinu rada, ali i u kulturi poslovanja. Obavljati posao od kuće, uključujući i sve prateće aktivnosti, za jedan deo naših zaposlenih nije bila nepoznanica, ali tako funkcionisati osam sati svake nedelje – nije uvek lako. Za druge kolege koji rade u fabrici ili na terenskim pozicijama posao se promenio na drugi način. I jednima i drugima je povremeno bilo teško da postignu sve što su planirali i ono što nam je pomoglo jeste prioritizacija poslovnih zadataka.

    Uz sve prednosti novog načina rada, tu su, naravno, i one manje lepe strane, a to je da vam kolege nedostaju. Nedostaje vam da ujutru popijete kafu i razgovarate o nekim neobaveznim temama pre nego što krenu uobičajene radne aktivnosti. I upravo to nas je podstaklo da promenimo navike u kulturi poslovanja – da kreiramo drugačije načine da ostanemo povezani, kada već to fizički nije bilo moguće; da budemo spremni na adaptacije i inovacije, ali i da još više istaknemo učenje kao vrednost, jer smo svi morali da savladamo neke nove veštine. Ono što je nekad bilo podrazumevano u periodu pandemije dobilo je još veći smisao – postavili smo jasniji fokus na ljude i njihovo fizičko i mentalno zdravlje, a brigu o zaposlenima pokazivali smo u svakom trenutku kroz različite sisteme podrške. Čini mi se da svrha našeg poslovanja nikad nije bila jasnija vodilja, a deljenje kompanijskih vrednosti nikad jača motivacija za postizanje uspeha.

    • Koji će to trendovi, po vašem mišljenju, obeležiti poslovanje kompanija u narednom periodu?

    Ako govorimo o globalnim trendovima, na prvom mestu, digitalizacija – kod kupaca, kod potrošača i u našim operacijama. Istovremeno, izdvojio bih originalnost i kreativnost u službi brendova, kao i autentičnost u komunikaciji sa potrošačima. Sve više će u fokusu biti personalizovana komunikacija i mogućnost da se odgovori na pojedinačne potrebe potrošača. Tu je i sve prisutnija svest o neophodnosti odgovornog i održivog poslovanja, koje podrazumeva brigu o životnoj sredini, ali i sve važniji ekonomski doprinos i društveno angažovanje – od inkluzivnosti i osnaživanja mladih i žena do prava pojedinaca i podsticanja preduzetničkog duha. Ukratko, zajednička saradnja svih zainteresovanih strana i aktivnosti kompanija usmerenih na kreiranje dodatne vrednosti – za potrošače, zajednicu i privredu – biće neophodnost poslovanja u novom dobu.

    • Poslednjih nekoliko meseci suočavamo se velikim promenama na globalnom tržištu rada – mnogi su zbog pandemije ostali bez posla, dok drugi, a njih je sve više, napuštaju svoja radna mesta. Kako zadržati dobre kadrove u ovim izmenjenim uslovima poslovanja?

    Da, svedoci smo velikih promena. Tako, prema podacima američkog Biroa za statistiku rada, gotovo 4,3 miliona Amerikanaca napustilo je radno mesto u avgustu ove godine. U Evropi preovladava sličan trend – prema nekim podacima u Italiji, broj ljudi koji daju otkaz na svaka tri meseca kreće se i do pola miliona.

    Najiskrenije verujem da će uspeh beležiti one kompanije i organizacije koje adekvatno pomire radno sposobno stanovništvo, koje u izmenjenim uslovima poslovanja zahteva veću platu, bolje uslove rada i podršku poslodavca u svakodnevnom životu, sa svojim poslovnim ciljevima.

    Izmenjeni uslovi rada jasno su podvukli značaj empatije i podrške koju poslodavci pružaju zaposlenima, ali i, sa druge strane, precizno diferencirali stepen odgovornosti zaposlenih. Primera radi, naš sistem direktno zapošljava 1700 ljudi, a podržava još 14.400 radnih mesta u povezanim delatnostima i sektorima privrede.

    Kako uspevamo da zadržimo dobar, profesionalan i stabilan tim? Rekao bih, dobrom međusobnom komunikacijom, spremnošću da se menjamo nabolje, da negujemo naše vrednosti i poslovnu kulturu.

    Samo na taj način smo svi mi zaposleni u kompaniji Coca-Cola HBC i istinski ambasadori kompanije u kojoj radimo, koja je već godinama jedan od tri najbolja poslodavca u Srbiji.

    Ono u šta sam siguran jeste da je titula „poželjan poslodavac” rezultat višegodišnjeg napornog rada na obezbeđivanju dobrih uslova za rad, ali i kreiranju radne atmosfere koja podstiče kreativni razvoj, kritičko mišljenje i zdravo nadmetanje. Naši zaposleni imaju apsolutnu mogućnost da dosegnu svoj pun profesionalni potencijal. Podržavamo njihov razvoj kako vertikalno tako i horizontalno, omogućavajući im da istraže svoje afinitete, kratkoročne i dugoročne profesionalne aspiracije. U novim uslovima smo nastavili da radimo na svom razvoju, i to kroz našu novu digitalnu platformu za učenje, gde zaposlenima omogućavamo da zadovolje svoju radoznalost i kritična znanja za unapređenje karijere. Dodatno, kako smo kompanija koja posluje na 28 tržišta širom sveta, mogućnosti za sticanje globalnog znanja i iskustva ima pregršt.

    Kao poslodavcu, zdravlje i bezbednost naših ljudi uvek su na prvom mestu. Kao i mnogi drugi ljudi, naše kolege doživljavaju povećanu anksioznost, usamljenost ili emocionalni stres u vezi sa situacijom kovida 19 i njenog uticaja na ličnu, mentalnu, društvenu, fizičku i finansijsku situaciju. Da bismo im pomogli da se nose sa ovim veoma ličnim temama, lansirali smo Program pomoći zaposlenima, tj. servis za profesionalnu psihološku podršku zaposlenima, koji je dostupan 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji.

    • Coca-Cola je globalni lider u proizvodnji napitaka. Šta je ono što jedan lider treba da ima za uspeh u novoj realnosti?

    Ako govorimo o poslovnoj organizaciji – fleksibilnost, dobro poznavanje tržišta, prepoznavanje prilika, odlučno reagovanje i, naravno, dobar tim koji izazove pretvara u uspeh. To je nešto što čini da naš sistem u Srbiji već više od pola veka bude pouzdan partner društvu, da doprinosi privrednom i društvenom razvoju svih zajednica u kojima poslujemo i da iznova podiže standarde održivog i odgovornog poslovanja. Sa druge strane, ako govorimo o liderskim veštinama, energija usmerena ka rastu, znanje potkrepljeno iskustvom, ali i stalna želja za učenjem ‒ osobine su pravih lidera.

    Ako želite da se vaš brend izdvoji kao uspešan, gradite emocionalnu vezu sa kupcima i budite na mestu gde potrošač želi da vas vidi. Istovremeno, budite spremni da odgovorite na promene prioriteta vaših zaposlenih, jer u teškim trenucima razumevanje, empatija i topla reč znače mnogo.

    Novo vreme traži nove heroje, na nama je da ih prepoznamo i podržimo.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE