
NOVI BIZLIFE SERIJAL: Zašto je LinkedIn nezaobilazna platforma za savremeni biznis?
Kroz seriju kolumni koje će za vas na BIZLife portalu pisati Dejan Pataki i Nemanja Živković, dvojica stručnjaka sa bogatim iskustvom u marketingu, komunikaciji, optimizaciji LinkedIn nastupa, imaćete priliku da se detaljnije upoznate sa strategijama koje maksimalno iskorišćavaju mogućnosti koje LinkedIn nudi. Svaka kolumna će razmotriti specifične taktike i metode za unapređenje kako B2B prodaje, tako i employer i ličnog brendinga, pružajući čitaocima praktična znanja koja mogu odmah da primene i time poboljšaju svoje poslovne rezultate.
Sagu o LinkedInu počinjemo tekstom koji vas uvodi u njegovu važnost kao ključnog digitalnog alata u biznis svetu u kome živimo, razbijajući predrasude i predstavljajući mogućnosti koje pruža ova platforma.
Zašto 830 miliona profesionalaca ne može da greši
Par stvari koje se u Adria javnosti ističu kad je ova mreža u pitanju su krindž, mesto za varalice, neiskrenost. LinkedIn se često pogrešno shvata i kao mesto samo za predstavljanje CV-a (platforma za Virtual CV).
Međutim, on nudi neporediv potencijal za B2B prodaju, razvoj personalnog, odnosno employer brenda, a takođe je i ključno sredstvo za profesionalno napredovanje i poslovni razvoj.
Više od Platforme za CV
LinkedIn se razvio u kamen temeljac profesionalnog umrežavanja, gde služi kao neka vrsta “digitalnog čvora” koji drži na jednom mestu napredovanje u karijeri, umrežavanje i uvide u industriju. Sa svojom širokom bazom korisnika iz celog sveta, on nudi jednu neuporedivu platformu za profesionalce da se povezuju, dele znanja i uče.
No da ne pričamo na pamet, hajde da sve potkrepimo brojevima.
Opšti podaci i baza korisnika
- LinkedIn ima preko 830 miliona članova širom sveta.
- Više od 70% korisnika dolazi izvan Sjedinjenih Država.
- Svake sekunde dobija 2 nova člana.
- Platforma je dostupna na 24 jezika, što odgovara raznolikoj globalnoj publici.
- 57% korisnika su muškarci, dok su 43% žene.
Engagement i aktivnost članova
Engagement i aktivnost na LinkedIn-u prevazilaze one obične zahteve za povezivanje i ažuriranja profila. Fokusiran je na formate sadržaja koji potiču engagement i aktivaciju, kao što su slike i video zapisi, i, uz rastući trend livestream-ovanja, polako stvara dinamičnu platforme gde profesionalni sadržaj ne samo da cveta, već izaziva smislene razgovore. Razumevanje ovih engagement trendova je ključno za svakoga ko želi da ostvari uticaj na ovoj mreži.

Dejan Pataki
- 40% aktivnih mesečnih korisnika posećuje LinkedIn svakodnevno
- Postovi sa slikama dobijaju 98% više komentara nego oni bez slika
- Video zapisi se dele 20 puta više nego bilo koji drugi format sadržaja
- Broj livestrimova je povećan za 89% na godišnjem nivou
- Na LinkedIn-u je izlistano preko 55 miliona kompanija
Tržište rada i zapošljavanje
Uticaj LinkedIn-a na tržište rada i procese zapošljavanja je neprocenjiv. Kao primarni resurs za regrutere i ljude koji traže posao, ova mreža je transformisala način na koji se otkriva talenat, prate prilike i igra ključnu ulogu u procesu zapošljavanja kroz svoju efikasnost u povezivanju kvalifikovanih kandidata sa poslovima. Od obilja oglasa za poslove do uspešnih priča miliona ljudi koji su našli zaposlenje preko platforme, on je dobio status najbitnijeg alata za sve koji učestvuju u modernom traganju za poslom i regrutovanju (verovali ili ne).
- 49% korisnika zarađuje 75.000 dolara ili više godišnje.
- Pomogao 4 miliona ljudi da dobiju posao preko svoje funkcije „Jobs for you“.
- Na LinkedIn-u postoji preko 14 miliona otvorenih radnih mesta.
- 97% profesionalaca iz ljudskih resursa koristi ga za regrutaciju
- Kandidati sa potpuno popunjenim i optimizovanim profilom imaju 71% veće šanse da budu pozvani na razgovor za posao.
Marketing i Biznis
Za kompanije i marketare, on predstavlja prirodnu platformu za brendiranje, content marketing i generisanje potencijalnih klijenata. LinkedIn u tom smislu ima strateški značaj za B2B marketing, pre svega kroz moć njegovih korisnika u donošenju odluka i efikasnost oglašavanja. Sa fokusom na distribuciju sadržaja, dostizanje usko ciljane publike i stope konverzije, LinkedIn je pravo mesto za kompanije koje su fokusirane na poslovni rast. Bilo da je reč o thought lidershipu ili ciljanim oglasima, LinkedIn se ističe kao ključni kanal za sve profesionalne i poslovne napore kad je marketing u pitanju.
- LinkedIn je #1 kanal koji B2B marketari koriste za distribuciju sadržaja sa 96%.
- Četiri od pet članova LinkedIn-a utiču na poslovne odluke.
- Doseg oglasa na LinkedIn-u porastao je za 8,8% u poslednjem kvartalu.
- Sadržaj dugog formata dobija najviše deljenja na LinkedIn-u.
- Stope konverzije potencijalnih klijenata na LinkedIn-u su tri puta veće nego na drugim glavnim reklamnim platformama.

Nemanja Živković
Demografija i ponašanje korisnika
Razumevanje demografije i ponašanja korisnika LinkedIn-a ključno je za efikasno korišćenje platforme. Sa značajnim delom korisnika koji su na pozicijama na kojima se donose najbitnije odluke, LinkedIn predstavlja jedinstvenu priliku za umrežavanje i uticaj.
- Najveća starosna grupa na LinkedIn-u su osobe između 25 i 34 godine, koje čine 60,1% njegove korisničke baze.
- Sjedinjene Države imaju najveći broj korisnika LinkedIn-a sa preko 180 miliona.
- Indija, Kina i Brazil slede SAD po veličini baze korisnika LinkedIn-a.
- 52% korisnika LinkedIn-a ima koledž diplomu.
- LinkedIn je najčešće korišćena platforma među kompanijama iz Fortune 500 za engagement CEO-a.
Industrijski i profesionalni uvidi
LinkedIn služi kao barometar za industrijske trendove i profesionalne uvide time što nudi prozor u razvoj tržišta rada, tražene veštine i sektore koji pokreću rast. Razumevanjem trendova, korisnici LinkedIn-a mogu bolje pozicionirati sebe u svojim trenutnim ulogama, tražiti nove prilike i ostati ispred svojih kolega u svojim oblastima.
- Tehnologija, finansijske usluge i visoko obrazovanje su vodeće industrije na LinkedIn-u.
- Na LinkedIn-u je navedeno preko 35.000 veština.
- Prodaja, operacije i inženjering su najtraženije funkcije poslova na LinkedIn-u.
- Poslovi u oblasti kreiranja sadržaja zabeležili su porast od 49% na LinkedIn-u.
- Objavljivanje poslova na daljinu povećano je 2,5 puta od pandemije.
LinkedIn Learning i razvoj veština
U doba neprekidnog učenja, LinkedIn Learning se pojavljuje kao ključni resurs za profesionalce koji teže da poboljšaju svoje veštine i napreduju u karijeri. Sa uvidima u najpopularnije kurseve i motivacije korisnika za angažovanje sa ovim obrazovnim sadržajem, vidi se značaj stalnog profesionalnog razvoja i uloga platforme u omogućavanju pristupačnog, kvalitetnog obrazovanja za svoje korisnike.
- LinkedIn Learning nudi preko 16.000 kurseva.
- Najpopularniji kurs u 2023. je „Osnovna obuka za Excel“.
- Korisnici su pogledali preko 1 milion sati sadržaja LinkedIn Learning-a.
- 57% korisnika motivisano je izgradnjom veština za svoj trenutni posao.
- Kursevi na temu „Liderstvo“ i „Komunikacija“ su među pet najpopularnijih.
Nadamo se da vam je sada jasnije zašto pričamo i pišemo o Linkedinu. U narednim nedeljama, serijom tekstova istražujemo dve prizme kroz koje ova mreža postaje neizostavno oruđe za uspeh u svetu biznisa.
B2B Prodaja: Izgradnja Poverenja i Profesionalnih Veza
LinkedIn je više od samo društvene mreže; to je platforma za B2B marketing koja omogućava kompanijama da se povežu direktno sa donosiocima odluka. Razvijanjem kvalitetnog sadržaja, deljenjem uvida iz industrije i redovnim učešćem u relevantnim diskusijama, kompanije mogu efikasno da izgrade autoritet i poverenje među ciljanom publikom. Povećanje vidljivosti brenda na ovaj način direktno doprinosi generisanju potencijalnih klijenata i sklapanju poslovnih sporazuma, što, jelte, B2B prodaju čini efikasnijom i uspešnijom.
Lični Brending: Izgradnja Profesionalnog Identiteta
O tome kakva je platforma Likedin, u kontekstu ciljne grupe, kao i važnosti ličnog prisustva možda dovoljno govore dva podatka:
- Od pre par nedelja platforma je pokrenula proces validacije profila, koji uključuje, između ostalog i pasoš kao zvaničan dokument. Konkretno: NFC skeniranje istog (moguće je i za Srbiju)
- Upotreba ove platforme za učenje i usavršavanje je porasla za preko 30% u prethodnih godinu dana (pozivamo se na izveštaj: Algorithm Insights 2024 – autor Richard van der Blom).
Izgradnja ličnog brenda je važan deo profesionalnog, karijernog puta. Ova platforma je idealna platforma da svoje indivudalne veštine, profesionlna dostignuća, kulturu poslovanja, lične stavove prezentujete široj publici. Upravo onoj koja je želi da se usavršava, edukuje, povezuje sa profesionalcima. Razvojem snažnog ličnog brenda profesionalci mogu da se pozicioniraju sebe kao lidera mišljenja (thought leaders) u svojoj branši, privlačeći tako nove prilike za saradnju, karijerni razvoj i profesionalno napredovanje.
Digitalna transformacija potrebna je i na ličnom planu
LinkedIn nije samo platforma za umrežavanje; to je moćan alat koji, kada se pravilno koristi, može značajno doprineti uspehu vašeg biznisa. Pridružite nam se u ovoj kolumni i otkrijte kako da ga efikasno koristite za ostvarenje vaših poslovnih ciljeva.
Misija i vizija ove mreže su veoma jednostavne, i daju vam jasne smernice šta treba raditi da biste bili uspešni na plaformi.
Vizija je kreiranje ekonomskih prilika za sve, dok misija još jednostavnija: povezati profesionalce i učiniti ih produktivnijim i uspešnim.
Saznajte sve o dešavanjima u biznisu, budite u toku sa lifestyle temama. PRIJAVITE SE NA NAŠ NEWSLETTER.
Izvor: BIZLIfe/Dejan Pataki i Nemanja Živković
Foto: Privatna arhiva/Pixabay/Freepik
Pingback: Linkedin - alat za lični brending: Kada ste poslednji put pretraživali svoje ime na internetu?