Naslov koji vam može pomoći da se ohrabrite i zahtevate dobro „Trenje“ u poslovanju
Piše: Danica Banzić urednica u izdavačkoj kući Finesa
Trenje se najčešće tumači kao prepreka i nelagodnost, barem u kontekstu ličnih doživljaja. A istina je da je životna sila koja nam omogućava interakciju sa svetom oko nas – dodirom ili pokretom.
Nije da mi volimo da se „pomučimo” – jednostavno otpor koji se javlja okida neke druge, čak i hormonalne reakcije, ali se osećamo bolje kada smo nešto zaslužili. Evo, razmislite o nečemu vama veoma važnom u životu – svom obrazovanju, mnogočlanoj porodici ili sportskim dostignućima. Teško da ste se tu lako obreli. Štaviše, Molijer ovo naglašava kad kaže da, što je veća prepreka, to je veća slava u njenom prevazilaženju.
Dejv Birs i Sun Ju, autori knjige „Trenje”, upozoravaju nas da plaćamo cenu za život bez otpora. Za početak, na prosto fizičkom nivou – naš „sedalački” način života ozbiljno narušava naše zdravlje. Čuli ste sigurno negde da je „sedenje novo pušenje”.
Ova dva autora u ovoj misaono-provokativnoj i praktičnoj knjizi nude dragocene uvide u svet poslovanja sa jednom ozbiljnom istorijskom analizom. Bilo da ste marketar, preduzetnik ili dizajner, ova knjiga vam može pomoći da se ohrabrite i zahtevate dobro trenje u svom poslovanju. Naravno, važno je, pre svega, napraviti razliku između dobrog i lošeg trenja. To ćete lako uvideti, pitanje je samo koji je krajnji bilans – dobar ili loš – po krajnjeg korisnika.
Ako mislite da, u suštini, čovek treba da bude u svim prigodnim situacijama na jedan klik od željenog cilja – razmislite dvaput. Pomislite na sve to trenje decenijama uklanjano u ratnoj tehnologiji – od nekadašnjeg sukobljavanja odmeravanjem snaga prsa u prsa do današnjeg klika iz udobnosti fotelje onog koji lansira atomsku (ili nuklearnu) bombu. Naravno, udobnost je na strani pošiljaoca, a sav taj nesklad i krajnji bilans koji se računa dolazi od strane primaoca. Ali ovo je primer toga kako izostanak trenja može biti bolan po mnoge.
Evo još jednog prigodnog primera koji Birs i Ju biraju. Kada ste poslednji put zapamtili nečiji broj telefona? Ne samo da je to važno iz kognitivnih razloga, da vežbamo svoju memoriju, u ovom, konkretnom slučaju važno je i iz bezbedonosnih razloga, pogotovo ako tome ne učite svoju decu.
To da svoju pamet gradimo pohranjivanjem na pametnim uređajima u toj je meri uzelo maha da postajemo sve opušteniji sa tim jazom između onoga što želimo da znamo i onoga što smo sačuvali na nekom od ovih uređaja. Ali ova knjiga nije kritika životnih navika prosečnog čitaoca u 21. veku – ona je poziv autorâ na ravnotežu. A oni nam referišu sve važne mehanizme, čak i one hormonalne, koji dokazuju da je trenje sjajan saveznik. I daju pregršt dobrih primera iz prakse.
Ljudi vole da nešto zasluže, da nešto osvoje. Jeste li čuli kolika je lista čekanja za čuvenu Ermesovu „birkinku”? Taj faktor nedostižnosti je nešto na čemu mnogi brendovi počivaju, a neretko je izbegavan iz straha da će klijent pobeći i izabrati nešto drugo.
Nemojte uskratiti svojim klijentima priliku da osete preplavljenost osećajem postignuća onda kada dođu do vašeg proizvoda. Vama samo preostaje da i sami pređete taj put otpora i da osmislite šta bi to moglo da bude – koje je vaše dobro trenje. A sa Sunom Juom i Dejvom Birsom nećete učiti da „hodate” u poslovnom svetu, već da trčite.
Izvor: BIZLife Magazin
Foto: BIZLife Magazin