Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Džef Bezos

    Minimiziranje žaljenja: Pristup donošenja odluka Džefa Bezosa koji menja život

    Pre skoro dve decenije, sada legendarni izvršni direktor Amazona objasnio je zašto je odlučio da ostavi udoban, siguran bankarski posao na Volstritu i baci kocku na osnivanje onlajn knjižare.

    Sada znamo da bi se poduhvat Džefa Bezosa na kraju isplatio – ali tada je takav zaokret bio opasno rizičan. Bezos je bio svestan potencijala za neuspeh, ali u njegovom umu je potencijal za žaljenje bio daleko veći.

    Tokom retkog intervjua koji je dao medijima, Bezos je podelio filozofiju koja ga je dovela do slučajne katastrofe — pristup donošenja odluka koji on naziva okvirom za minimiziranje žaljenja. „Želeo sam da se projektujem unapred do 80 godina i kažem: ‘U redu, sada se osvrćem na svoj život. Želim da minimiziram broj kajanja koje imam“, ispričao je Bezos.

    „Znao sam da kada budem imao 80 godina neću požaliti što sam probao [Amazon]. Neću se pokajati što sam pokušao da učestvujem u ovoj stvari zvanoj Internet za koju sam mislio da će biti zaista velika stvar. Znao sam da ako ne uspem, neću zažaliti zbog toga, ali znao sam da je jedina stvar zbog koje bih mogao zažaliti to što nikada nisam pokušao. Znao sam da će me to proganjati svaki dan, i tako, kada sam o tome razmišljao na taj način, to je bila neverovatno laka odluka.”

    Nepotrebno je reći da se Bezosova opklada isplatila. U periodu od dve decenije, osnivač je prešao od ličnog označavanja kutija za otpremu do nadgledanja poslovanja čiji se prihod, na kraju krajeva, proteže iznad 321 milijarde dolara.

    Prevazilaženje straha od neuspeha

    Džef Bezos je video priliku, osetio inspiraciju, rizikovao i dobio nagradu. Njegov okvir za minimiziranje žaljenja omogućio mu je da prevaziđe strah od neuspeha i ozbiljne sumnje kako bi stvorio potencijal za postizanje ogromnog uspeha.

    „Ono što treba da uradimo je da se uvek oslanjamo na budućnost; kada se svet promeni oko vas i kada se promeni protiv vas – ono što je nekada bio vetar u rep sada je vetar u stranu – morate da se oslonite na to i da smislite šta da radite jer prigovaranje nije strategija.” – Džef Bezos

    Minimiziranje žaljenja se odnosi na eliminisanje pitanja zašto bar nisam pokušao? Ko želi da se suoči sa tim pitanjem, bilo da se radi o poslovnim ili ličnim pitanjima, za pet ili deset godina – ili, kako je Bezos opisao, kada budete imali 80 godina i gledate unazad?

    Uvežbavanje minimiziranja žaljenja ne znači pitanje: „Kada ću uspeti?“ Umesto toga, radi se o životu sa sobom i saznanju da ste pokušali, piše u svojoj kolumni Džef Grinstein.

    Naravno, postoji velika razlika između pokretanja kompanije na početku internetskog doba i pokretanja kompanije usred globalne pandemije. Covid-19 je potpuno poremetio naše živote. Ljudi iz svih krajeva zemlje su otreseni svojih poznatih rutina; izgubili su posao, bili izolovani od svojih prijatelja i članova porodice i suočili se sa naizgled beskrajnim mesecima neizvesne anksioznosti.

    Deloitte najbrže rastuće kompanije

    Možda je lakše reći „ne“?

    Preokret je primorao ljude da postavljaju pitanja na koja nikada nisu mislili da će morati da odgovore — ili, u najmanju ruku, na koja neće morati da odgovore tako brzo .

    U odnosu na trenutne okolnosti, može biti lakše reći ne. Čini se sigurnije ostati u zatvorenom prostoru i van metaforičkog puta, ostati na mestu dok se situacija ne poboljša. Lako je i zgodno misliti da pandemija ne može trajati večno, ali to zaista nije priča koja proizilazi iz Covida.

    Trendovi i promene koje utiču na naše lične živote i poslove verovatno se nikada neće potpuno preokrenuti. Veličina, brzina i ozbiljnost ovih promena predstavljaju prilike i izazove koji su bili bukvalno nezamislivi pre samo nekoliko godina.

    Ubrzanje i usvajanje tehnologije u oblastima kao što su maloprodaja, zdravstvo i zabava doveli su do drastičnih promena u tome kako i gde radimo i igramo. Svet je u ogromnom fluksu koji bi mogao biti skoro ekvivalentan internet revoluciji koja je pokrenula Bezosa pre nekoliko decenija.

    „Sve moje najbolje odluke u poslu i životu donete su sa srcem, intuicijom, petlju… ne analizom. – Džef Bezos

    U nekim oblastima promene su toliko značajne da je gotovo neverovatno i lakše ih je poreći. Mali, ali dirljiv primer bio je Greg Lemkau, ko-šef investicionog bankarstva u Goldman Saksu, koji je u nedavnom intervjuu za CNBC rekao da sumnja da će se IPO turneja ikada vratiti.

    Trijumfujte iz krize

    Na početku Covida, stručnjaci iz industrije su predvideli da će nemogućnost putovanja stvoriti pauzu ili čak zamrzavanje spajanja i akvizicija i javnih ponuda. Umesto toga, dogodilo se upravo suprotno. Učesnici sa svih strana su brzo shvatili – iako iz nužde – da se sve to može uraditi efikasnije, virtuelno, piše Grinsten za „Addicted2success“.

    Minimiziranje žaljenja je ublaženo ako nemate glavu u pesku jer se to odnosi na vašu karijeru ili poslovne aktivnosti. Jednostavno prihvatanje statusa kvo u vreme velikih promena neizbežno će dovesti do žaljenja za mnoge.

    Poslovni lideri i preduzetnici koji trijumfiraju iz ove krize biće oni koji su uradili ono što je Bezos uradio 1996. Ljudi koji će napredovati biće oni koji će ostati usklađeni sa reorganizacijom industrija i maksimalno iskoriste poslovne prilike i puteve u karijeri kada budu pojaviti.

    Od ključne je važnosti naglasiti da traženje onoga što izgleda kao ubedljiva prilika ili put nema garanciju uspeha i da se u tome ne radi minimiziranje žaljenja. Na kraju krajeva, uspeh je irelevantan. Radi se o angažovanju i pokušaju, bez obzira na ishode. Na kraju, radi se o proceni gde leži najveće žaljenje: potencijalno neuspeh ili neuspeh?

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta/AP/Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE